balletschoen
29-11-2009 om 16:14
Dyscalculie, en dan?
Mijn kind in havo 2, heeft vermoedelijk dyscalculie. Wat voor zin heeft een onderzoek? Wat levert een officiële diagnose op?
Linda99
29-11-2009 om 17:35
Ikzelf heb het vermoedelijk ook maar nooit laten testen. Denk dat als je het zeker weet je kind een hoop rust krijgt. Dan heb je namelijk niet het gevoel dat je "dom" bent maar is er een reden waarom je dat gedoe met al die getallen maar niet snapt
Wat het voor het onderwijs voor verschil uitmaakt weet ik niet. Maar ik denk dat dat prima op te zoeken is of bespreekbaar is met de docenten/mentor.
kiek
30-11-2009 om 07:19
Dan
is er erkenning van een niet-zichtbaar handicap. Dit kan voor rust en duidelijkheid zorgen.
Tevens krijgt je zoon hierdoor recht op hulpmiddelen en bv extra tijd bij toetsen. Een andere waardering bij toetsen is ook mogelijk.
gr,
kiek
balletschoen
01-12-2009 om 11:10
Oké
In elk geval gaan we het aankaarten bij de mentor, hopelijk is er een test via school mogelijk. 15-9 niet kunnen uitrekenen, niet kunnen klokkijken, en dat met 14 jaar, klinkt inmiddels voor mij alsof er meer aan de hand is dan zomaar 'zwak' in rekenen, temeer de talen nooit lager zijn dan negens.
Dank voor de reacties.
Geike
04-12-2009 om 20:04
Hier ook twijfel...
Dochter van 20 zit op de hogeschool,maar heeft altijd wel problemen gehad met rekenen.In de lagere school werd ze hiervoor naar het bijzonder onderwijs gestuurd,maar niemand,zelfs niet de leerlingenbegeleiding,heeft waarschijnlijk ooit gedacht aan dit probleem.Ze was gewoon een kind dat problemen had met tellen én kloklezen.Weet ook niet of er zo'n tien jaar terug hier al veel om te doen was.
Nu kent ze momenten dat het moeilijk gaat,wordt er ook op gewezen,hetgene normaal is natuurlijk wanneer je op een hogeschool zit.Heel toevallig kwamen we langs een vriendin om te weten dat er dus meer aan de hand kan zijn.Wij willen haar laten testen.