Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Anonieta

Anonieta

03-10-2008 om 13:21

Diefje in de klas

Hoi,

Bij mijn zoon (gr. 5) zijn gisteren onder schooltijd 30 pokemonkaarten uit zijn jas gestolen, vermoedelijk door een klasgenoot. Het ruilen en verzamelen van de kaarten is momenteel weer helemaal hot, en mijn zoon is hier dus erg verdrietig over.
Mijn vraag is: wat zouden jullie daarmee doen, en wat verwacht je op zo'n moment van de leerkracht?
Zelf heb ik opgeschreven wat mijn zoon vertelde, en welke kinderen en misschien meer van af weten, zo objectief mogelijk. Deze brief heb ik vanmorgen meegegeven voor de meester. Meester heeft de betrokken kinderen ondervraagd, iedereen ontkent (terwijl het dadertje er volgens mij wel tussenzat, maar dit terzijde), en nu gebeurt er dus niets meer.
Het is niet zo dat ik ontevreden ben over de aanpak, (meester kan ook niet zomaar kinderen gaan beschuldigen natuurlijk) maar ik vraag me af of je dit ook op een andere manier had kunnen aanpakken, misschien zo, dat het dadertje zich meldt, of dat de kaarten in ieder geval toch terug komen.
Heeft iemand daar ideeen over?

Groet,
Anonieta

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mikkum

Mikkum

03-10-2008 om 16:13

Hier gebeurd

Toen dochter in groep 5 zat, waren haar diddlspulletjes verdwenen. Ze was er erg verdrietig om. De meester heeft de klas steeds op vrije momenten dat hij zou voorlezen of leuke dingen zou doen de hele klas laten zoeken, want als iemand iets kwijt is, dan moet je allemaal helpen zoeken als het niet terugkomt. Dat heeft een dag of 3 geduurd en toen lagen ze na de pauze ineens in de boekenkast. Dochter weer helemaal blij.
Bij zoon is ook een keer een pokemonkaart verdwenen, een bijzondere. Het was al snel duidelijk wie de dader was, ik heb ouder erop aangesproken en volgende dag zat kaart weer in jaszak van zoon.

Suzanne

Suzanne

05-10-2008 om 09:10

Heb je een vermoeden?

In de klas van mijn zoon werd type-les gegeven, zoon zat daar zelf niet bij, dus op zijn plek zat dan iemand anders. Een jongen die op een andere school zit, maar die hij wel goed kent. Op een gegeven moment miste hij iets uit zijn vak.. een klasgenoot vertelde dat hij S. die daar de vorige dag met typen had gezeten, ermee had gezien. Zoon heeft dat zelf - vind ik - toen heel slim aangepakt. Heeft niet aan S. gevraagd of hij het had of niet, maar gewoon gezegd: 'Wil je datgene wat je per ongeluk uit mijn vak gepakt hebt, weer even terug leggen?' Een week later had hij het terug.. misschien een idee voor je zoon om het ook ongeveer zo aan te pakken, dat de dader het evt. anoniem terug kan leggen bijvoorbeeld in zijn vak? Dit zou de meester ook aan de klas kunnen vragen.

Marjoleine

Marjoleine

06-10-2008 om 00:02

Hier heeft school de wijkagent ingelicht

toen er de 2e schoolweek 4 fietssleutels tegelijk verdwenen waren (van fietsen die in de stalling niet op slot zaten). Het is onwaarschijnlijk dat het kinderen van school geweest zijn, want het is 's middags tijdens school gebeurt, maar vorige keren waren het wel 'geintjes' van klasgenoten (beide zoons al meegemaakt). Ook het 'verdwijnen' van setjes kaarten uit jaszakken hebben we al meegemaakt helaas... Gelukkig niet met de pokemons.
Marjoleine

Pas wel op....

In de klas van dochter was er ook het een en ander weg en toen kreeg vriendinnetje van de juf de schuld want....zij was in de klas geweest tijdens de gym en zou het dus gedaan hebben. T was zo zielig!! Kind was helemaal over haar toeren. er waren ook andere kinderen in de klas komen kijken zei ze maar die werden niet berispt maar ooooo wat heeft dat een stempel gedrukt op haar.( ze had het trouwens echt niet gedaan)
Dat is nog een hele rel geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.