juf
06-03-2010 om 17:40
Deze school of andere locatie?
Al vanaf groep 3 zit mijn dochter niet lekker in haar velletje op school. Soms heeft ze een vriendinnetje, maar vaak ook niet. Ze vindt geen aansluiting bij de meiden die vlakbij school wonen. Dat komt omdat ze bij start groep 3 luizen heeft gehad en ik mijn kind niet van school heb weggehouden (ze was behandeld en werd nog maanden nagekamd), maar de meiden mochten niet met haar spelen.
Inmiddels zit ze in groep 5 en echt gelukkig vind ik haar niet. Ze heeft af en toe wel een blije en leuke periode, maar is ook vaak down.
Elk schooljaar heeft ze een "nieuwe" juf voor de klas gekregen. Juffen die zich opnieuw in de stof moesten bijten. In groep 3 kwam de juf van groep 7 (en net een nieuwe VLL aangeschaft) in groep 4 de juf van groep 6 (en net een nieuwe taalmethode aangeschaft van Taalactief naar Taaljournaal) en in deze klas een juf die van het Speciaal Onderwijs kwam, dus totaal nieuw in alle methodes. Ze heeft niet haar vakantie gebruikt om zich in te lezen in de kinderen of de stof, vond ze niet nodig. Tafels oefenen, vindt ze niet nodig. Resultaten van mijn kind zijn op alle CITO's gezakt. Van allemaal A-tjes en B-tjes, naar 1 B, allemaal C en 1 D. Van mij hoeft het niet allemaal A te zijn, als ze de stof maar snapt en met de leerstof meekan. En mijn dochter is niet de enige.
Zelf ben ik ook werkzaam bij dezelfde scholenvereniging en dit jaar bij toeval op deze school geplaatst. Laatst heb ik ingevallen bij groep 5 van dezelfde school, maar een andere locatie. Een veel kleinere groep (16 ipv 28), met de juf die ik hoopte dat ze zou krijgen.Iemand die dagelijks tafels oefent, zich wel inleest in de stof, al doet ze de klas voor de 4e keer, iemand die haar hulpplannen heel duidelijk klaar heeft voor ieder kind die dat nodig heeft. Hier zou mijn dochter denk ik meer op haar plek zijn. Ze krijgt dan een nieuwe kans naar mijn idee.
Ik weet dat haar positie belangrijker is (waar voelt ze zich meer thuis, zal ze zich hier wel goed voelen, presteert ze hier wel beter) dan mijn positie als collega. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Kan je die keus zomaar maken? Mij lijkt wel. Wie heeft dit wel eens meegemaakt; het switchen van locatie?
alvast bedankt