Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
marimba

marimba

30-11-2010 om 12:59

Citoscore/fouten

Weet iemand of er een lijst op internet te vinden is welke citoscore er hoort bij hoeveel fouten? Ik bedoel dus bij 30 fouten heb je een citoscore van 5**. Ik heb al gegoogled maar misschien zijn jullie handiger of misschien bestaat dit wel helemaal niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

30-11-2010 om 13:14

Hier

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=verslag+citoeindtoets+2010&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Op bladzijde vijf in de pdf van het eerste zoekresultaat staat een tabel van 2009 en 2010.
Boven aan de tabel staat 'van' en 'tot', in die kolommen gaat het om aantal goed.

Percentielscore

Marimba, voor zover ik weet is de citoscore een percentielscore, dus afhankelijk van hoe de toets dat jaar gemaakt is kunnen er per jaar verschillen zitten in 'hoeveel fout' je hebt bij een bepaalde score. Vandaar dat je geen standaard 'scoringstabel' kunt vinden...

marimba

marimba

30-11-2010 om 13:32

Dat is snel!

Kobalt, dat was inderdaad wat ik zocht, dankjewel. Ingridt, ik weet dat het ieder jaar anders is maar ik wilde weten hoeveel het ongeveer is. Als je bijvoorbeeld per 10 vragen gemiddeld 2 fouten hebt, wat dan ongeveer je score is.
Weten jullie hoe het ook al weer zat: wereldorientatie doet geloof ik niet mee in de score, klopt dat?

Kobalt

Kobalt

30-11-2010 om 13:35

Marimba

snel he?
Wereldorientatie doet inderdaad niet mee in de eindscore. Leestempo ook niet? (dat weet ik niet helemaal zeker)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-12-2010 om 20:03

Valt niets over te zeggen

Ik heb dit ook toevallig net gevraagd aan de Remedial Teacher die zoon helpt bij het oefenen van de CITO-toets. Er bestaat geen standaardscorelijst met foutpercentage omdat het afhangt van hoe de CITO in dat jaar over de gehele linie is gemaakt. Daarnaast hangt het ook af van de verschillende onderdelen; bepaalde onderdelen en fouten worden zwaarder meegerekend dan andere.
Zo kan het gebeuren dat iemand in het ene jaar met 25 fouten nog 545 scoorde en het andere jaar met eenzelfde foutpercentage 538 zeg maar. En dan ook nog met inachtneming van het foutpercentage op de verschillende onderdelen en wat voor fouten er zijn gemaakt.
Valt dus op dit moment weinig zinnigs over te zeggen vrees ik. Gewoon maar er vol voor gaan en afwachten tot de uitslag... Nog 2 maandjes!!!

soepstengel

soepstengel

02-12-2010 om 18:59

Ik krijg de link niet....

kunnen jullie mij nog een andere opening geven hoe ik t zou kunnen zoeken want de computer weigert....

soepstengel

soepstengel

06-12-2010 om 18:25

Dank je pelle!

nu lukte het wel.Fijn!
Was wel benieuwd, we gaan vanavond scholen kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.