MarleenTY
02-03-2010 om 10:33
Cito-uitslag op internet te zien?
Deze week krijgt mijn zoon de cito-uitslag. Kunnen wij dit al ergens terugvindenp internet of moeten we gewoon geduld hebben?
roanne
03-03-2010 om 19:02
Nikus
Goed joh, van je zoon!!
Hebben jullie al een nieuwe school? Hier krijgen we de uitslag van dochter pas eind maart, ze is nu bezig met de test, morgen het laatste deel.
Roanne
Claudia B
03-03-2010 om 19:33
Nikus
Bedankt voor je reactie ![]()
Door jullie reacties zijn de twijfels weggenomen. We hebben met elkaar even om de tafel gezeten en eens rustig alles doorgenomen. Jullie opmerkingen daarbij!
En inderdaad we blijven bij het VWO. Zonder de cito was het gewoon al overtuigend, de cito bracht wat twijfel.
Altijd fijn zo'n forum waar het even duidelijk voor je wordt neergezet
Wat een goede prestaties van jou zoon en leasekind trouwens! Om trots op te zijn.
Groetjes,
Claudia
Pollewop
03-03-2010 om 19:36
Jaaaaaaah,
zoonlief had een 545 en kan nu naar de twee-talige VWO, daar moest hij minimaal 543 voor hebben. Wij zijn apetrots!!!!
Nikus
03-03-2010 om 20:00
*gloei*
Ik ben trots hahaha
Roanne,
Ja we hebben een hele fijne school gevonden. Het is een dependance van een grote ch rk scholengemeensschap. Er zitten ongeveer 200 leerlingen op de locatie waar hij tot vwo 3 heen kan.
Dan moet hij naar de hoofdlocatien in een andere stad maar dan zien we wel weer.
Spannend....wachten tot eind maart...pffff Ik ben benieuwd!
Claudia:
Goed he van de kinderen?
Ik ben op leasekind minstens net zo trots. Ze hebben het goed gedaan. Overigens de hele klas van de kinderen wel. En dat voor ons ontwikkelingsdorpje ![]()
Romy1
03-03-2010 om 20:01
Jujube
Zijn net terug en de uitslag was vanmorgen gelukkig binnen !!
Wat een gestres zeg, zeker omdat wij volgende week al moeten inschrijven.
Bedankt ! en succes allemaal met de keuzes !!
Groetjes, Romy
Ellen
03-03-2010 om 20:02
Ook trots!
In een vorig draadje had ik mijn bezorgdheid geuit of mijn zoon wel de goede score zou halen voor het gymnasium.
Gisteren de uitslag gekregen: 550!
Groetjes
Claudia B
03-03-2010 om 21:00
Zo ellen
DAn was je zoon 1 van de 3 met 0 fout of 1 van de 18 met 1 fout!
Wat goed zeg!
Groetjes,
Claudia
Nikus
03-03-2010 om 21:06
Ellen goed zeg!
En Claudia,
De marge was dit jaar 10 ft. bij meer dan 10 scoor je 549
Asa Torell
03-03-2010 om 21:07
Van harte allemaal
wat fijn, al die goede uitslagen, en kinderen die naar de school van hun voorkeur kunnen!
Ingmyr
03-03-2010 om 22:41
Hier ook binnen maar snap er niks van
Dochter kreeg vandaag de uitslag mee ,meester had gezegd dat het donderdag zou worden maar nadat hij gisteren op het journaal hoorde dat de meesten hem vandaag kregen heeft hij dat ook gedaan.
Komende 2 weken volgen de gesprekken nog.
Wat wij ons afvragen hoe komen ze aan die score we snappen er niks van. Want wat we ook optellen we komen nooit bij de uitslag of het zit erboven of ver eronder. Kan iemand ons dit uitleggen??
Maar zoals het nu staat word het VMBO Kl precies wat dochter graag wilde, dus dat is meegenomen 1 puntje meer en ze had TL kunnen doen maar dat zien we zelf ook niet zo zitten voor haar.
voor de rest iedereen gefeliciteerd met de fantastische uitslagen....
gr Ingmyr
Rosa van der Zanden
03-03-2010 om 23:32
Toch nu al binnen
546!
Ben eerlijk gezegd niet heel trots, zoon heeft gedaan wat hij altijd doet. Ik ben wel heel trots als hij een waanzinnig mooi werkstuk heeft, muziek speelt of heel lief is voor anderen maar dit voelt niet echt als een verdienste. Ik denk dat elk kind haalt wat hij kan.
Nikus
04-03-2010 om 10:47
Rosa
In principe heb je gelijk. Als zoon niet ziek was geweest had ik idem gereageerd. Hij heeft dan ook een blijk van waardering gehad toen hij klaar was met de cito. Ongeacht wat de uitkomst was. Dit omdat hij liet zien dat hij verantwoordelijkheid nam voor zijn verplichtingen.
Voor de uitslag van de cito heeft hij een dikke kus gehad!
Overigens vind ik het wel een mooie score van je zoon en mag je best blij zijn dat je zoon het gemak van een goed stel hersens heeft.
Hillary
04-03-2010 om 11:57
Uitschieters
Hebben jullie ook het groene briefje gekregen met de resultaten uitgesplitst? Ben benieuwd of er meer zijn met van die onderlinge grote verschillen en vraag me af of ik er wat mee moet. Zijn percentielscores waren voor Taal 56, rekenen 94, studievaardigheden 84 en wereldorientatie 79. Met andere woorden hij heeft die 544 voornamelijk te danken aan een extreem hoge score voor rekenen. Taal is erg laag, dat wil zeggen hij zit dan nog wel bij de bovenste helft van Nederland, maar vraag me af of dat wel voldoende is om havo/vwo aan te kunnen, wat nu het advies is. Vind het ook zo stom om ermee naar de meester te gaan, die heeft nu waarschijnlijk al allemaal ouders over de vloer die niet tevreden zijn of waarvan de uitslag niet klopte met het advies oid. Hoorde van zoon dat een klasgenootje erg moest huilen gister en dan wil ik echt niet gaan "zeuren".
krulleke
04-03-2010 om 12:20
Hillary
hoi, hebben jullie dan geen oudergesprek deze of volgende week? Er wordt een defenitieve keuze gemaakt met en op school. Zelf heb ik nog geen papieren gehad van de score alleen mondeling, dus kan niets nakijken, weet wel dat wereldorientatie niet meetelt in de score.
krulleke
Nikus
04-03-2010 om 13:07
Zoon scoorde
98 voor taal 94 voor rekenen en 77 voor SV. WO tel ik niet mee.
Studie vaardigheden is lager uitgevallen omdat ik vermoed dat het voor hem lastig was om zich met zijn griephoofd goed in de tekst te verdiepen.
Hillary
04-03-2010 om 13:29
Geen oudergesprek
Hier heb je alleen een oudergesprek als er een verschil is tussen het advies van de school en de citoscore. Maar uit jouw reactie Krulleke maak ik op dat jij het niet raar vindt als ik nog om een gesprek vraag? Nikus jouw zoon heeft wel een extreem goeie score op taal zeg. Net aan vriendje van zoon gevraagd en die had maar 10 fout (en zoon 20) op taal en vriendje is nota bene dyslectisch.
Misschien ga ik gewoon een gesprek vragen na 13 maart (als de inschrijving op de meeste VO-scholen sluit) om er toch nog even beter naar te kijken.
Poezie
04-03-2010 om 13:49
Bijzondere uitslag
In de klas van mijn jongste hadden de meesten, op 5 kinderen na, VWO-niveau. Zelf had ik dat nog nooit gehoord, vandaar dat ik dat nogal bijzonder vind.
Mijn zoon heeft zelf een score van 545, waar wij allemaal heel blij mee zijn.
Gr. Poezie.
Pollewop
04-03-2010 om 14:28
Ook een klas vol knappe koppen
Hier een klas van 20 kinderen waarvan ik weet dat er 14 naar het VWO kunnen, 1 heeft HAVO advies, 1 heeft VMBO advies en van 4 weet ik het niet. Is de CITO dan zo makkelijk geweest dit jaar of zit deze klas echt vol knappe koppen? De directeur heeft gezegd dat deze klas de beste is van de afgelopen 10 jaar!
Pollewop
04-03-2010 om 14:33
Oja, weet iemand van jullie ook de uitslag van de iq test?
Heb vanochtend gelijk met de juf van zoon gebeld of zij hem z.s.m. wilde opgeven voor de TTO aangezien er maar 28 plaatsen zijn. Juf vertelde mij tijdens dat gesprek dat ik zoon maar eens een flinke trap onder zijn gat moest geven want hij heeft al die jaren op school niet laten zien wat hij daadwerkelijk kan, zijn score op de IQ test was namelijk 123!
Elllen
04-03-2010 om 16:02
Claudia/nikus
Zoon had 4 fout. 2 in taal en 2 in studievaardigheden.
De reden dat ik zo trots ben op hem is niet eens zo zeer die score van 550.
Zoon heeft op 3-jarige leeftijd leukemie gehad, heeft 2 jaar lang chemokuren ondergaan en is inmiddels genezen verklaard.
Veel kinderen die chemokuren hebben ondergaan ondervinden daarna problemen op school (concentratieproblemen vooral). Daarom ben ik extra blij met deze uitslag!
Had echter wereldorientatie meegeteld dan was zijn score beduidend lager geweest; daarin had hij wel een aantal meer fouten gemaakt!
Ben benieuwd of dat bij de andere kinderen ook zo was?
Mooie scores allemaal zeg!
Groetjes
Rosa van der Zanden
04-03-2010 om 16:16
Nikus, de beloning van mijn zoon 
Aan het einde van de Cito-week mocht zoon kiezen wat we gingen eten. En natuurlijk ben ik blij dat hij makkelijk leert, net zo goed dat ik blij ben dat hij gezond is! Hij zou me echter niet minder lief zijn bij een lagere score. Deze periode voelt voor mij een beetje als de babytijd: goh, rolt/loopt/praat de jouwe nog niet? Zit hij nog aan de borst? Afgezien van ziekte, een black out of domweg een slechte dag denk ik dat elk kind datgene laat zien wat hij kan. Dat jouw kind met een grieperig hoofd een goed resultaat haalt is natuurlijk heel erg fijn!
Tineke
04-03-2010 om 16:25
Elk kind laat zien wat hij kan?
Nee, dat is hier niet aan de orde. Totaal uitgevallen op rekenen, terwijl dat zijn beste vak is. Zonder aanwijsbare reden. Gelukkig is de totaalscore nog steeds goed genoeg voor de school van zijn keuze.
Dus: toch heel blij!
Pollewop
04-03-2010 om 16:30
Pelle
Omdat er zoveel naar het VWO gaan in deze klas, bijna 3 kwart. En ik weet dat er 6 kinderen hier naar het VMBO zijn geweest om een of andere toets te doen n.a.v. hun slechte resultaten op school. Een daarvan heeft 523 gescoord en de andere 5 535 of hoger. Die 5 hebben dus jaren ondergepresteerd, jammer dat dat nooit is opgemerkt door school.
Claudia B
04-03-2010 om 16:51
Ellen
Dan is het zeker een reden om trots te zijn!
Knap hoor, en voor jullie fijn dat het zo goed gaat!
Wereldorientatie was hier ook niet echt goed, percentiel 45
Claudia B
04-03-2010 om 16:55
Hillary
Het is helemaal niet raar om een gesprek aan te vragen. Het is toch een beslissing die je moet nemen en als je dan meer informatie wil dan is dat helemaal niet gek natuurlijk.
Beter nu overleggen dan dat je er straks spijt van krijgt.
Hier ook alleen gesprekken als het niveau anders is als verwacht. Maar wel met de aantekening erbij dat als je geen gesprek hebt je die altijd aan kan vragen.
Gewoon doen, een goede leerkracht zal dat echt niet raar vinden hoor!
Groetjes,
Claudia
krulleke
04-03-2010 om 18:20
Hillary
Hier krijgen alle ouders een gesprek met kind na de uitslag van de citotoets op de kinderen mer LWOO na, die kinderen staan al een hele poos ingeschreven en die krijgen deze week al te horen of ze aangenomen zijn. Mijn kind heeft dus LWOO nodig en wij hebben talloze gesprekken gehad met de juf, die geven zelf ook aan dat ze liever hebben dat je met vragen of onduidelijkheden langs komen,
Dus gewoon gaan en vragen wat je wilt weten, het is toch een belangrijke keuze die je als ouders met je kind moet maken.
krulleke