Marieke
12-02-2009 om 23:14
Blijven zitten - scheiding - verhuizing
Hallo allemaal
Ik kom er niet uit nl het volgende:
Ik hoorde vandaag dat het ms beter zou zijn als mijn zoon gr 7 nog een keer over zou doen. Dit omdat dit eigenlijk in gr6 goed was geweest maar deze leerkracht dit niet is opgevallen en heeft aangekaart.
Oorzaak nr 1 kan zijn de echtscheiding die hij nu meemaakt en gaat hij met mij meeverhuizen naar een wijk 15 km verderop.
Als hij blijft zitten lijkt het mij beter om hem van deze school af te halen en op een andere school in de nieuwe buurt te plaatsen.
Want, het op en neer rijden smorgens en smiddags zal best belastend zijn.
Maar gaat hij wel over naar gr 6 dan kan ik hem onmogelijk eraf halen want ik wil niet dat hij het laatste en tevens een leuk jaar met vreemde kinderen beleeft, gewoon met zijn vertrouwde klas afscheid nemen van de basisscholperiode.
Maar ik twijfel nu zo: evengoed eraf halen en of laten zitten en op en neer pendelen?
Ik wil eigenlijk het liefst op en neer rijden steeds om zo het leed te beperken maar als hij blijft zitten is het dan niet beter om hem de laatste 2 jaar wel op een nieuwe school te plaatsen?
Groetjes,
Marieke
Geerke
13-02-2009 om 09:32
Denk ook aan met klasgenootjes naar het vo
Ik zou niet op en neer rijden. Ik zie daar alleen maar nadelen van. De laatste twee jaar op een school in je nieuwe buurt lijkt me prima. Dan gaat hij daarna ook met die kinderen naar het VO, en als hij zijn school hier afmaakt, dan gaat hij zeer waarschijnlijk toch naar een andere VO school dan zijn klasgenoten. En dat is lastig voor veel kinderen. Op het VO beginnen waar je niemand kent (maar voor sommigen maakt dat niet uit en ik ken je kind niet).
Geerke
13-02-2009 om 09:33
Trouwens
Ik zou dit ook doen als hij niet blijft zitten. Dan zou ik het liefst voor de zomervakantie al naar die nieuwe school gaan zodat hij vriendjes heeft als hij in groep 8 begint.