Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vera*

Vera*

14-11-2008 om 20:28

Bereikbaarheid middelbare school

Zoals vele met ons zijn ook wij ons aan het orienteren naar een middelbare school. Nu is de ene school gemakkelijker bereikbaar dan de ander met het ov.
Ook al wordt het dagelijkse vervoermiddel de fiets toch vraag ik mij af in hoeverre de ov-bereikbaarheid een rol moet spelen.
Ik kan nooit zelf brengen of halen met de auto/fiets en ik zie mijn brokkenpiloot nog wel eens zijn arm breken of zijn enkel kneuzen. Op dit moment heeft zoon al 2.5 maand last van zijn hersenschudding en zou om tóch aanwezig te zijn op school de fiets niet echt een optie zijn.
Laten jullie het meewegen in de keuze van de middelbare school?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

14-11-2008 om 21:09

Ja, tenzij de best bereikbare school een slechte naam zou hebben.

Jaymza

Tirza G.

Tirza G.

14-11-2008 om 22:35

Natuurlijk

Maar wel met enige slagen om de arm. Wij hebben een school op spuuugafstand, daar zit dochter op. Zoon wilde daar absoluut niet naar toe, die zit nu 25 km verder op school. Die afstand is niet te fietsen, maar wel te bussen. Hij moet dan nog wel een stukje lopen bus-school vice-versa, maar dat zij dan zo. Er zijn wel scholen in die andere plaats dichter bij de bushalte, maar die wilden wij niet.
Kortom: het speelt een absolute rol, maar je moet "niet te flauw" zijn. Een stukje lopen bus-school (oid) kan best

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

14-11-2008 om 22:36

Aanvulling

De school waar hij op zit, is een echte streekschool en houdt dus met de aanvangstijden rekening met de bus enzo. Dat is wel superhandig, je kunt het dus halen op tijd zeg maar. Niet dat je drie kwartier eerder wegmoet omdat je anders 5 minuten te laat op school bent.

Tirza

Maylise

Maylise

15-11-2008 om 11:39

Wel handig

Ik geloof dat alle scholen hier wel redelijk bereikbaar zijn met openbaar vervoer maar persoonlijk vind ik het wel handig als er met de bus naar school gereisd kan worden. Inderdaad met gebroken armen (drie keer meegemaakt bij verschillende kinderen) en andere medische problemen is het toch wel heel handig als ze met de bus kunnen. Lijkt me lastig om een kind vier weken lang elke dag te moeten brengen/halen gezien ik zelf ook werk.
Ook als het heel slecht weer is kan het fijn zijn dat er een bus gaan omdat ik met hevige stormen, ijzel enzovoorts de fiets niet echt een fijn idee vind. Maar goed dat soort weersomstandigheden komt misschien een paar keer per jaar voor dus dat is minder belangrijk.

Maylise

Annelies

Annelies

15-11-2008 om 21:22

Ja, maar...

Het was bij ons een grote factor in de overwegingen. De keuze was: 5 minuten reistijd naar een ongezellige zelfs kille school (Lindenborg Leek) tegenover 5 kwartier naar een goede, gezellige school (Praedinius, Groningen). Het werd het laatste, na anderhalf jaar hoofdbrekens.
Nooit een seconde spijt gehad. Gewoon een fijne school is zoveel waard...

Annelies

Stoetel

Stoetel

16-11-2008 om 00:23

Bus

Ja, fijn zo'n goede busverbinding, moeten alleen die bussen niet gaan staken . Wij hebben ons afgelopen schooljaar in de raarste bochten moeten wringen om te zorgen dat dochter toch op tijd op school was, omdat die verdraaide bus wekenlang niet of nauwelijks reed.

Maar ik zou de keuze van een school zeker niet alleen van afstand af laten hangen. Ondanks deze perikelen zijn we erg blij met de school waar dochter op zit, en zijzelf ook. Een fijne school is inderdaad veel waard!

Dag,
Stoetel

annelies

annelies

17-11-2008 om 16:42

Busstaking

Inderdaad, toen de bussen staakten, hadden we een probleem, of beter gezegd mijn zoon: hij ging op de fiets (5 kwartier). Gelukkig was het zomer.

Annelies

Vera*

Vera*

18-11-2008 om 12:33

Verwend

Wij zijn hier erg verwend. Op een halfuurtje fietsafstand zitten er bij ons wel 6-7 mogelijk geschikte scholen.
De meeste scholen zijn (vrij) goed bereikbaar met het openbaar vervoer maar de school die op dit moment de heel lichte voorkeur heeft van zoon heeft geen goede busverbinding. In plaats van rechtstreeks een half uurtje is het met de bus een grote omweg en maar de vraag of de aansluiting gehaald wordt op het station. Met een goede aansluiting zou hij al één uur eerder moeten vertrekken van huis. Vandaar dus mijn vraag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.