Mamvantwee
09-09-2009 om 21:38
Ben zo blij met onze school
Ik zit hier gewoon blij te zijn vandaag. Nadat we voor de zomervakantie regelmatig bij de juf aan tafel zaten om actieplannen op te stellen en afspraken te maken voor onze dochter (ze loopt op een aantal vlakken voor), leek het erop dat we dit jaar weer opnieuw konden beginnen met de nieuwe juf.
Maar wat heb ik me vergist. Wat een prima meid, ze gaat voortvarend te werk en komt al zo snel met goede ideeën. Ik heb het gevoel dat ik het nu helemaal los kan laten. Het komt allemaal goed.
Onzinnige bijdrage, mijn verhaal. Maar ik wilde het gevoel even delen: we lezen zoveel over problemen met en op school, maar het kan ook spontaan heel erg goed gaan.
groet, Mamvantwee
mar-ank
09-09-2009 om 22:05
En...
wat kan er toch veel afhangen van wie er voor de klas staat! Wij hebben vorig jaar hetzelfde meegemaakt met een juf die ook binnen de kortste keren alle scherven van het jaar daarvoor weer aan elkaar wist te lijmen. Nu maar hopen dat het bouwwerk wat zij vorig jaar in elkaar gezet heeft stevig genoeg is om de komende twee jaar ook nog door te komen...
Us mems
09-09-2009 om 23:01
Vandaag was ik ook blij
Vorig jaar hadden we een ongeïnteresseerde leerkracht (is vertrokken van de school) en nu een fantastische leerkracht die uit gaat op haar eigen didactische ervaring, veel rust in de klas creëert en iets inhoudelijks en zinnigs weet te melden over het onderwijsleerproces van mijn kind terwijl ze 28 kinderen in de klas heeft.
Ik las vandaag haar bijdrage in de heen-en-weer-map en ik werd blij. Vorig jaar had juf nooit een eigen bijdrage. Deze leerkracht gaat serieus om met onze bevindingen ( we geven zelf ondersteuning bij het rekenonderwijs) en voegt iets toe. Een engel voor het onderwijs, ik gun ieder kind en iedere ouder zo'n leerjaar.
Wilma
10-09-2009 om 16:44
Hoop binnenkort hier ook aan te kunnen sluiten
Want zoon, groep acht, heeft eind vorig schooljaar eindelijk een dyslexie-verklaring. Hèhè, al mijn geleur en gezeur over zóu het kunnen dat... werd afgedaan als dat hij gewoon slecht in spelling was. Tot hij in groep zes, met een meester, op 't einde gedaald was naar niveau E ('t laagste) met spelling. Vorig jaar dus er enorm mee bezig geweest én 'm laten testen. HIj heeft 't inmiddels op kunnen halen naar een lage C en bij de entreetoets was spelling allemaal laag, maar de rest viel nog wel mee. Aan 't einde van 't schooljaar dus de dyslexieverklaring gekregen.
ALleen nu heeft ie dus weer de meester van groep zes. Maar ik hoop werkelijk dat hij zich ervoor inzet nu, de IBer zou er ook mee aan de slag nu ...
Dus ik hoop me snel, ik zou 't de eerste week horen hoe ze 't zouden aanpakken en dit was pas onze eerste week school, bij jullie te kunnen aansluiten omdat ik ook zo blij ben met de aanpak.
Groetjes,
Wilma
T&T
11-09-2009 om 10:39
Ook blij 
Na jaren zoeken en puzzelen, en 4 basisscholen... ben ik dit schooljaar eindelijk gestart met 2 kinderen op dezelfde basisschool, en ik heb er vertrouwen in dat ze daar allebei goed zitten!
Het klinkt idd heel idioot om het hier te posten, voor veel mensen is het heel vanzelfsprekend, maar goed, hier zitten ook de mensen waar niet alles vanzelf gaat. Ik ben nog nooit een schooljaar zo ontspannen begonnen, ik breng ze op de speelplaats, zorg dat ze in de goede rij staan (maar dat hebben ze na de 1e dag zelf ook al door) en ik zie ze naar binnen lopen achter de juf en meester aan. Stiekem gluur ik nog even door de raam naar binnen als ze in de klas zijn... ze hebben me niet meer in de gaten. Ze komen vrolijk thuis, oudste neemt zelfs al een vriendinnetje mee, jongste een uitnodiging voor een feestje.
Mijn kinderen! ze zijn al 7 en 8 nu, en beginnen hun draai te vinden, en ook ik vind meer mijn draai; in het loslaten en vertrouwen op de school, en in mijn eigen kinderen dat ze het kunnen.
groetjes Tess
(P.S. mijn kinderen zijn beide autistisch, en zitten nu samen op een vrije school in klas 1 en 3)
Ilva
11-09-2009 om 21:24
Zo'n leuke klas
Mijn oudste zoon zit in zo'n leuke klas. De juf is geweldig en de kinderen zijn allemaal zo lief voor elkaar. Niemand pest en iedereen is bevriend met elkaar. Als je de klas binnenkomt voel je al hoe leuk het daar is. Ja met deze klas hebben we het echt getroffen. Helaas heeft m'n andere zoon het minder getroffen. Wel heeft hij nu een geweldige leraar dus hopelijk wordt de klas dit jaar wat gezelliger.