Puinhoop
30-08-2010 om 09:35
Belt de school als je kind er niet is?
Op de vorige school van mijn kinderen werd ik altijd gebeld als ze een van mijn kinderen miste. Dan was ik ze vergeten ziek te melden. Op hun huidige school ben ik dat ook wel eens vergeten, maar ik werd niet gebeld. Dan hing ik excuserend zelf aan de telefoon zodra het lampje aanging ![]()
Maar inmiddels gaan beide kinderen bijijijijna helemaal alleen naar school. Ik loop nog mee wegens de jongste, die dit jaar voor het eerst alleen naar huis mag lopen. Maar ik vind het vervelend dat als mijn kinderen er niet zijn, de school niet belt om bij mij te informeren.
Stel dat er onderweg iets gebeurd is en daar kom je pas tegen het middaguur achter omdat je kind niet thuiskomt?
Wat vinden jullie daar nou van?
suus36
30-08-2010 om 10:08
Wat ik doe
Hoi,
ik werk op een school. Wat ik doe? Als kinderen er niet zijn, check ik wat er aan de hand is. Is er een ziekmelding oid? Zo nee, dan ga ik bellen. Dit doe ik wel pas rond 9.00 uur, als de kinderen aan het werk zijn. Anders wordt het wel onrustig.
Maar eerlijk gezegd ben ik het ook wel eens vergeten. Heb ik pas 11 uur gebeld, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet goed.
Ik zou in ieder geval tegen de juf zeggen dat ze zelf naar school fietsen. Misschien is ze dan iets alerter erop.
Groetjes,
Suus
Puck
30-08-2010 om 10:49
Hier wel gebeld
Hier wordt wel gebeld. Ik ben in de hele schoolcarriere tot nu toe 3x gebeld, alle 3x overigens door vergeten door te geven aan de leerkracht door de collega die de telefoon aannam. Ooit is oudste eens met een erg boze kop weggelopen van de overblijf en toen is de overblijfcoördinator een kwartier later naar ons huis gefietst om te kijken of hij veilig thuis gekomen was. Ze heeft door de brievenbus met hem gepraat (kind wilde 'm echt niet binnenlaten) tot ik thuis was.
Ik ben altijd wel blij met hun ongeruste telefoontjes, geeft me toch het gevoel dat ze goed opletten.
Hanne.
30-08-2010 om 14:20
Hier wordt gebeld
Hier wordt wel gebeld. Dwz, ik ben 1 keer gebeld dat oudste er niet was. Eh, ja dat klopt, ik had 'm nl afgemeld.
Maar dat was pas tegen een uur of 10. Als er iets gebeurd zou zijn wat aan de late kant.