Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Andere verzuimregels speciaal onderwijs (4-jarig kind)?

Mijn zoon is 4 en bezoekt een cluster 2-school (speciaal onderwijs). Nou moet ik, als ik hem een dag(deel) niet naar school laat gaan, een verzuim/verlofverzoek invullen. Als ik zelf invul dat mijn verzoek aan de daarvoor geldende regels voldoet, mag ik mijn verzoek als gehonoreerd beschouwen. Het gaat dus blijkbaar niet iedere keer apart langs de directeur, maar toch. Ik heb mijn verbazing hierover al uitgesproken, want hij is 4 en vziw nog niet leerplichtig. Dus hoezo toestemming vragen? Volgens school "werkt het anders in speciaal onderwijs". Is dat zo? Ik heb het nu braaf gedaan, het maakt me ook niet zoveel uit (hoewel ik een vaag gevoel van ergernis niet kan ontkennen), maar klopt het nou dat ik dat _moet_ doen?
(NB als ik de regels erop napluis, voldoet mijn verzoek zelfs niet eens ad regels. Ik zie nl nergens "onderzoek in ziekenhuis" staan, of "bezoek arts", oid, alleen maar: "ziekte". Maar goed, ik vind dat ik sowieso wel ad regels voldoe, want hij is pas 4

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onzin

"Ik heb mijn verbazing hierover al uitgesproken, want hij is 4 en vziw nog niet leerplichtig. Dus hoezo toestemming vragen? Volgens school "werkt het anders in speciaal onderwijs""
Dat is onzin. Je hoeft geen toestemming te vragen voor verlof. Kind is niet leerplichtig. Het is wel redelijk dat je melding maakt van verzuim, maar daarvan hoef je geen redenen op te geven. Niet melden is bovendien niet strafbaar volgens de lpw. Maar het is wel onaardig.
Er is maar een antwoord juist op dit soort opmerkingen en dat is de vraag "waar staat dat?"
Groet,
Miriam Lavell

Anneque

Anneque

20-11-2009 om 11:53 Topicstarter

Ja, dat dacht ik al

"Waar staat dat?", die onthoud ik
Dank voor je reactie, Miriam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.