Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Linda99

Linda99

19-02-2010 om 13:22

Alternatief voor overblijf?

Helaas zit het er in dat mijn kinderen niet 3 zoals nu maar 4 dagen per week moeten overblijven. Heb nu een tijdelijke functie en uitzicht op een vaste functie. Maar met een extra dag overblijf voor de kinderen dus als consequentie.

Na school hoeven ze nergens heen qua opvang, dat scheelt. Maar......ze vinden de overblijf dus helemaal niks! Het is druk, rommelig en voor m'n kleuter ook best lang (1,5 uur).

Ik zit dus hard na te denken over een alternatief. Eten bij de BSO kan niet omdat ze daar niet heen gaan. Een oppasmoeder lijkt me ideaal maar ik acht de kans vrij klein er 1 in de buurt van school te vinden die twee keer naar school wil lopen vanwege ongelijke lunchtijden.

Zijn er mensen die het anders hebben opgelost?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

19-02-2010 om 13:34

Enige dat ik kan bedenken

is dat kinderen met vriendje meegaan die niet hoeven over te blijven. Wie weet kan je daar structurele afspraken over maken? Ik vind 1,5 uur ook echt mega lang. Man man man wat een ouderwets gedoe. Dit is toch niet van deze tijd. Bij ons ook nog geen continurooster maar een pauze van 1 uur. Dat is voor mijn overblijvende kinderen dan wel net te doen

Tja

Ik kan ook niks anders bedenken dan met een vriendje mee en als dat een keer niet kan toch overblijven.
Hier is de overblijf nog langer: 1 uur en 3 kwartier. Ik vind het ook belachelijk! Hierdoor zijn ze pas om half 4 uit.

Linda99

Linda99

19-02-2010 om 14:52

Sharon

Hier zijn ze ook elke dag om 15.30 vrij.

Bij een vriendje eten is nog lastig regelen. Ze zitten pas net op deze school en de meeste kinderen blijven zelf over. Da's dus het probleem voor mijn dochters: het is te druk.

Ik ga toch maar rondvragen op het schoolplein of iemand een oppasmoeder kent die plek heeft. Of voor tussen de middag of voor na school. En dan maar hopen dat ik wat kan schuiven met mijn werktijden.

an mien

an mien

19-02-2010 om 15:02

Betalen

Ik zou het geen probleem vinden om kinderen van werkende ouders bij mij te laten lunchen maar ik zou het wel redelijk vinden dat ik dan het overblijfgeld krijg en iets extra's voor de lunch. Als het een keer incidenteel gebeurd vraag ik natuurlijk geen geld, mijn kids lunchen ook wel eens bij een vriendje.

An mien

Bastet

Bastet

19-02-2010 om 15:20

Iemand zoeken

Al sinds jaar en dag eet de dochter van een vriendin bij mij,omdat ze niet te vaak wil overblijven.Gaat prima,en het overblijfgeld krijg ik.
Bastet

Linda99

Linda99

19-02-2010 om 15:51

Ik zou ook zeker zo'n moeder willen betalen! Heb ook al iemand op het oog (moeder van vriendinnetje van de jongste) waarvan ik weet dat ze sinds kort geen baan meer heeft. Misschien wel fijn dan, een klein extraatje? Maar dan zou het alleen voor de jongste zijn vanwege de tijden (ze moet net als ik heen en weer met de auto) of voor beide na school.

Guinevere

Guinevere

19-02-2010 om 20:32

Gewoon overblijf

Ik zou ze gewoon naar de overblijf laten gaan. Waarom zou je verder zoeken? Er zijn waarschijnlijk wel meer dingen die je kinderen minder leuk vinden, maar wel praktisch zijn. Die ene dag meer maakt ook geen verschil, ze gaan nu 3 dagen zeg je, dan kunnen ze toch ook 4 dagen???
Als het echt een rommeltje is bij die overblijf, is het wellicht een beter idee om daar eens naar te informeren?

Hillary

Hillary

20-02-2010 om 08:24

Hier

Hier werden steeds meer mensen ontevreden over de overblijf. Eerst moesten ouders zelf ingeroosterd worden en gebeurden twee dingen, ze vonden dit niet leuk uiteraard en ten tweede zagen ze met eigen ogen wat een zootje het was. Door te weinig toezicht was er regelmatig eentje verdwenen of moest er een ambulance komen. Veel ouder gingen dus naar alternatieven op zoek, te weten: vanaf ca. groep 6 zelfstandig thuis eten, bij een vriendje eten, bij opa en oma eten, werktijden aanpassen. Zo was er een verpleegkundige die tijdenlang alleen nog avonddiensten heeft gedraaid zodat dochter niet hoefde over te blijven. Ik heb zelf ook al jaren een vriendje hier op donderdag. Vind dat heel gezellig, is wat spraakzamer dan zoon, ben ik tenminste ook af en toe weer eens op de hoogte. Nooit aan gedacht eigenlijk om geld te vragen, maar ja het is wel eerlijk natuurlijk. Anderzijds omdat mensen altijd bij mij terecht kunnen voor dit soort dingen heb ik een heel groot netwerk als ik eens wat heb. Ik voel me nooit bezwaard iemand te vragen mijn kinderen op te vangen om wat voor reden dan ook. Maar tegenwoordig zijn ze oud genoeg om zelf naar huis te lopen of ze gaan naar opa en oma die ook dichtbij wonen.

Astrid

Astrid

20-02-2010 om 16:19

Ik heb een oppas voor de lunch en na school

Zoon kon absoluut niet tegen overblijven. Moest dus wat gebeuren.
Ik heb toen oppas genomen voor tussen de middag en na school. Eerst voor 2x p/ week, later voor 1x p/week. Zoon is ondertussen van school af, 2 dochters nog niet. Oppas komt tussen de middag, haalt de kinderen van school, eet met ze en brengt ze daarna weer na school. Dan gaat ze bij mij thuis de boel afwassen/ opruimen/ beneden even zuigen en een stapel was weg werken. De tijd die rest is voor haar zelf. Om 15.15 haalt ze de kinderen weer en vermaakt ze tot man thuis komt. Vaak laat ik haar ook wat eten voorbereiden. Prima oplossing hier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.