Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-12-2021 om 21:59

Zouden jullie.....

...een geweldig kledingstuk kopen, waarvoor je eigenlijk nog een beetje af moet vallen voor je het past? Nu past het net niet.

Peiling

Kopen?
112 stemmen
8%
87%
5%

Ik zou hem alleen kopen als eenen maatje groter niet kan en:
- ik bezig ben met sporten/dieet/afvallen en ik ook al de eerste resultaten zie ter motivering
- ik oprecht denk dat het ooit kan gaan passen of als het mooi vermaakt kan worden door een kledingmaker

Als ik niet denk dat het ooit gaat passen, dan zou ik hem niet kopen. Zonde van je geld! 

Nee ik zou verder kijken. Misschien past het alsnog niet goed als je bent afgevallen.  Of het lukt niet. Zou zonde van het geld zijn.

Nee, die broek ligt al jaren in mijn kast en zelfs als ik het juiste gewicht zou bereiken vraag ik mij af of de broek nog wel bij mijn lichaam zou passen. 
Maar hij is zo mooi en hij was zo duur en ik kon m toen bijna aan. 

Lekker iets kopen wat wel past. Je weet nooit hoe het zit als je afvalt (als dat überhaupt al gebeurd) en als je afgevallen bent kan je dan wel weer wat leuks kopen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-12-2021 om 22:31

TanteTheelepel schreef op 05-12-2021 om 22:06:

Ik zou hem alleen kopen als eenen maatje groter niet kan en:
- ik bezig ben met sporten/dieet/afvallen en ik ook al de eerste resultaten zie ter motivering
- ik oprecht denk dat het ooit kan gaan passen of als het mooi vermaakt kan worden door een kledingmaker

Als ik niet denk dat het ooit gaat passen, dan zou ik hem niet kopen. Zonde van je geld!

Een maatje groter bestaat niet, ik ben aan het lijnen en ik denk nog 5 kilo afvallen. Dat laatste stukje en deze jurk zou wel een beloning zijn...

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-12-2021 om 22:32

Draceana schreef op 05-12-2021 om 22:27:

Nee, die broek ligt al jaren in mijn kast en zelfs als ik het juiste gewicht zou bereiken vraag ik mij af of de broek nog wel bij mijn lichaam zou passen.
Maar hij is zo mooi en hij was zo duur en ik kon m toen bijna aan.

Hier ben ik zo bang voor, maar ik ben verliefd...😅

Peen schreef op 05-12-2021 om 22:32:

[..]

Hier ben ik zo bang voor, maar ik ben verliefd...😅

Ik heb deze fout al gemaakt. Toen ik het paste zat het voor geen meter, niet de goede verhoudingen. Zo zonde! 

Ik ben nu wel nieuwsgierig wat je op het oog hebt! Je bent aan het lijnen zeg je en nog 5 kilo, dat betekent dus dat je ook al wel aardig wat gehad hebt? Want je zegt 'dat laatste stukje'. Om wat voor bedrag gaat het?

Als ik echt veel zou afvallen en het is voor mij speciaal, dan zou ik het misschien toch doen, ook voor het mentale aspect. Als hij niet helemaal mooi zit, betekent hij dan toch wat voor me. Maar dat hangt dus echt af van bovenstaande.

Wanneer ik niet (echt) aan het lijnen was, zou ik het niet doen.

Ligt aan de prijs. Als het echt een koopje is zou ik de gok willen wagen. Als het een dure jurk is niet.

Ik zou het eventueel wel proberen te passen in de winkel, maar er toch écht pas geld in steken als ik die 5 kilo kwijt ben.

Nu niet meer. Als je eenmaal dik 40 plus bent is afvallen een kansloze missie. Op je 30e kan dat wel.

Ja, maar alleen als ik al wel echt goed bezig zou zijn met afvallen zodat  ik weet dat hij ook gaat passen. Dan is het een extra motivatie.

Nee ik zou het kledingstuk absoluut niet kopen, maar ik wil ook helemaal niet afvallen en wil dus mijn huidige maat behouden. 

Als jij wel graag af wil vallen zou ik mezelf de vraag stellen waar je meer spijt van zou krijgen:
1. Van het kledingstuk kopen en niet voldoende kunnen afvallen om er in te passen. 
Of
2. Het kledingstuk niet kopen en wel afvallen naar de juiste maat.

En de prijs zou ik ook mee laten spelen. Het maakt nogal uit of je € 25 of € 200 moet uitgeven voor dit kledingstuk.

Biscuitje schreef op 05-12-2021 om 23:07:

Ja, maar alleen als ik al wel echt goed bezig zou zijn met afvallen zodat ik weet dat hij ook gaat passen. Dan is het een extra motivatie.

Dit!

Ik ben dit jaar heel veel afgevallen en zat zo goed in m'n ritme dat ik soms idd de kleinere variant behield van de 2 maten die ik standaard bestel. Maar dat gaat dan wel op bovenkleding. Bij broeken pak ik gewoon wat op het moment van bestellen als gegoten zit. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-12-2021 om 23:43

MMcGonagall schreef op 05-12-2021 om 23:04:

Nu niet meer. Als je eenmaal dik 40 plus bent is afvallen een kansloze missie. Op je 30e kan dat wel.

 

Dat kan echt wel!  

Ik ben bijna 50 en nu ruim 40 kilo afgevallen 😊  Een dik propje was ik en nu weer zo ver dat ik bij elke winkel leuke  kleding kan kopen. Ik ben er zo trots op, maar durf online bijna geen nieuwe kleding te kopen. Het was altijd te klein. 

Vandaar mijn vraag ook eigenlijk 😊  Het zou een beloning zijn,  maar het kan ook weer een teleurstelling zijn..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.