Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Zondagtopic: wat doen jullie met dit mindere weer?

De vraag staat al in de topictitel.  Hier in Noord-Holland is het waterbouw en regent het momenteel.  Ik ben aan het revalideren en moet eigenlijk een stukje wandelen nu, maar vooralsnog zit ik onder een dekentje  op de bank te wachten tot het weer ietsje bijtrekt. 
Dus; hoe komen jullie  deze ietwat troosteloze zondag door? 

Bakblik schreef op 23-11-2025 om 14:50:

We waren ieder weekend aan het klussen maar gisteren moesten we naar een concert waar mijn ouders optraden dus heb begin gemaakt met de klus. Toen we thuis kwamen was er een bericht dat schoonouder een ongelukje had gehad met grote gevolgen.
Nu zitten we in afwachting van berichten uit het ziekenhuis een beetje aan onze hobby. Ik heb een haakwerk onder handen en man een reparatie van een stekkerblok. (Nee dat is niet gevaarlijk, dat doet hij op grote schaal professioneel).
Ik moet hoognodig Sint gedichten maken maar daar kan ik niet zo goed de focus voor vinden met de stress op de achtergrond.

Dat is naar zeg, ik hoop voor iedereen dat het goed komt.

Ik doe wat creabea, afgewisseld met de was, tv en telefoon. Niemand thuis vandaag dus heb het rijk voor mezelf.

Ook een korte wandeling gedaan maar ik vond het erg koud (tussen de middag) dus geen aanrader voor mensen die al kwetsbaar zijn (zoals jij Lientje! Neem nou even je gemak, daar heb je alle reden en toestemming voor) Inmiddels sneeuwt het hier al weer.

Straks telefonisch even bijkletsen met een een vriendin.

madee schreef op 23-11-2025 om 15:11:

[..]

Dat is naar zeg, ik hoop voor iedereen dat het goed komt.

Ik doe wat creabea, afgewisseld met de was, tv en telefoon. Niemand thuis vandaag dus heb het rijk voor mezelf.

Ook een korte wandeling gedaan maar ik vond het erg koud (tussen de middag) dus geen aanrader voor mensen die al kwetsbaar zijn (zoals jij Lientje! Neem nou even je gemak, daar heb je alle reden en toestemming voor) Inmiddels sneeuwt het hier al weer.

Straks telefonisch even bijkletsen met een een vriendin.

Dank je!  Zoals het er nu naar uit ziet kan er nog geopereerd worden en dan revalidatie in een verpleeghuis. 

Als je als tiener van het keukentrapje valt heb je een blauwe plek, een stijve spier en na 2 dagen loop je weer als een kieviet.  Op je 85e is de drempel van de voordeur naar buiten al te hoog en lig je met een bovenbeenbreuk in het ziekenhuis. 

ik zit shorttrack te kijken. Straks een pizza in de oven en film kijken. Tussendoor met de kat spelen want die vindt het ook te koud buiten.
Lekker rustig aan, morgen weer aan t werk .

Het huishouden, tv kijken, dutje doen want vanmorgen F1 gekeken. Ga zo een boek lezen of Real Housewives kijken. 

lientje69

lientje69

23-11-2025 om 16:06 Topicstarter

ToetieToover schreef op 23-11-2025 om 14:38:

[..]

Ik weet van je situatie Lientje. Heb je ook oefeningen gekregen die je binnenshuis kunt doen? Dan hoef je niet zo heel veel moed te verzamelen misschien.

Nee nog niet. Aanstaande donderdag heb ik de eerste workout bij de fysio. Dat gaat sowieso pittig worden want ik moet de grenzen van mijn kunnen op gaan zoeken en uitbreiden. Dat zal nog wel af en toe mis gaan verwacht ik. Maar... ik heb mezelf naar buiten geschopt en ongeveer 1700 meter in de kou en regen gelopen. In een vrij goed tempo ook dus ik ben blij. Ben  alleen een dopje van mijn stokken verloren dus moet morgen even gaan zoeken of ik die ergens zie. Had nu geen zin om terug te lopen.

Naar de kerkdienst, heb daar fijn gezongen, etentje, tegen de koude wind en regen in naar huis gefietst, nu zit ik bij te komen met een warme kop thee. Zo even was in de wasmachine gooien, en daarna een appeltaartje bakken. Mijn man kwam laatst met Goudrenetten aan, met het verzoek daar wat lekkers mee te maken, en dochter deelde laatst een recept voor crumble, dus dat ga ik combineren.

lientje69

lientje69

23-11-2025 om 16:09 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 23-11-2025 om 14:46:

Sterkte Lientje. Soms kan je je een dagje laten zakken. Dus jezelf even niet dwingen tot iets. Een dagje maakt niet uit, toch?

Ik heb een bankhangdag. Zit onder een dekentje, kop thee en iets lekkers erbij.

Ik ga 2 x per dag lopen om te oefenen.  Is nu vandaag  1x geworden.  En af en toe heb ik inderdaad een dag ertussen dat het echt niet lukt en dan is het gewoon  jammer.  Nu was het vooral een kwestie  van koud nat en brr en geen zin. Dus dan dwing ik mezelf toch, want ik heb gemerkt dat ik meer vooruitgang boek bij wel gaan dan bij niet. En ik wil toch wel heel graag weer herstellen.

lientje69

lientje69

23-11-2025 om 16:09 Topicstarter

Bakblik schreef op 23-11-2025 om 14:50:

We waren ieder weekend aan het klussen maar gisteren moesten we naar een concert waar mijn ouders optraden dus heb begin gemaakt met de klus. Toen we thuis kwamen was er een bericht dat schoonouder een ongelukje had gehad met grote gevolgen.
Nu zitten we in afwachting van berichten uit het ziekenhuis een beetje aan onze hobby. Ik heb een haakwerk onder handen en man een reparatie van een stekkerblok. (Nee dat is niet gevaarlijk, dat doet hij op grote schaal professioneel).
Ik moet hoognodig Sint gedichten maken maar daar kan ik niet zo goed de focus voor vinden met de stress op de achtergrond.

Wat naar Bakblik! Heel veel sterkte gewenst, hopelijk valt het mee.

edit:Lees nu revalidatie  en operatie.  Op die leeftijd  pittig...

lientje69

lientje69

23-11-2025 om 16:14 Topicstarter

Auwereel, lekker hoor appeltaart.  Ik heb er ook nog aan gedacht te gaan bakken. Maar ben deze week alleen en om nou een hele taart of cake in mijn eentje op te eten... kan ik beter vrijdag doen als man en dochter weer terug zijn.
Dit zou mijn vakantie  zijn nu. Maar ja , dat ging dus helaas niet door voor mij. Jammer maar ik red het nu echt niet weg te gaan.

Ik ga nu weer verder aan mijn borduurwerk en zet even de radio zacht aan. Allemaal  bedankt  voor jullie  antwoorden!

Door mijn chemotherapie heb ik ook vandaag vooral op de bank doorgebracht met een spelletje en een boek.

vanmorgen om 8:15 al gewandeld, 6,5km. Toen was het nog droog en liepen we deels door de sneeuw! Daarna de badkamer gepoetst, wassen gedraaid, warme chocomel met slagroom gemaakt, even langs de Action en tuincentrum voor zo’n berg voor mijn kerstdorp en man moest sokken, daarna kerstdorp opnieuw ingedeeld. Wilde ook nog een Lego huisje afmaken voor in mijn kerstdorp, maar die wil dochter maken. Verder bankhangen en chillen. Vind dit soort dagen heerlijk! Gewoon een beetje hangen en weinig doen

Ik ben rustig opgestart met de krant. Daarna heb ik mijn administratiebak opgeruimd, daar zaten nog stukken in van 2021. Vervolgens met mijn dochter gebeld over wat er weg mag van haar oude spullen (alles). Geluncht en gesport (krachttraining) en zo nog boodschappen doen en koken. Vanavond HHB en schaatsen kijken. Die dag komt wel om hoor, veel te snel!

lientje69

lientje69

23-11-2025 om 16:44 Topicstarter

KnorrendKitten schreef op 23-11-2025 om 16:16:

Door mijn chemotherapie heb ik ook vandaag vooral op de bank doorgebracht met een spelletje en een boek.

Wat naar dat je dat hebt zeg, sterkte gewenst. Hopelijk komt alles goed en voel je je niet té akelig.

lientje69 schreef op 23-11-2025 om 16:09:

[..]

Wat naar Bakblik! Heel veel sterkte gewenst, hopelijk valt het mee.

edit:Lees nu revalidatie en operatie. Op die leeftijd pittig...

Dank voor het medeleven. 

Ja pittig,dat gaat het zeker worden. Zowel voor de schoonouder als voor ons. 

We zijn maar met een klein clubje voor de mantelzorg. 2 kinderen en 2 schoonkinderen en 2 kleinkinderen maar die zijn heel druk met de studie en stages.  Revalidatie in en verpleeghuis en dan maar afwachten waar er plaats is. De andere schoonouder had 3 naar geleden het geluk dat er plek was in de eigen woonplaats maar of dat nu weer lukt is nog maar de vraag. Laten we alles binnen 20 km maar als dichtbij zien. Heb ooit een verhaal gehoord van iemand die uit Alkmaar naar Friesland ging. Voor haar man viel het te doen maar voor de kinderen die uit Utrecht en Brabant op bezoek wilden gaan was het wel en heel eind. Dan ga je niet even 2x per week. 

lientje69 schreef op 23-11-2025 om 16:06:

[..]Ben alleen een dopje van mijn stokken verloren dus moet morgen even gaan zoeken of ik die ergens zie. Had nu geen zin om terug te lopen.

Als je het dopje niet vindt, de ANWB verkoopt ze, per 3 stuks  € 2,99 (ANWB lid).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.