Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Zondagtopic: wat doen jullie met dit mindere weer?

De vraag staat al in de topictitel.  Hier in Noord-Holland is het waterbouw en regent het momenteel.  Ik ben aan het revalideren en moet eigenlijk een stukje wandelen nu, maar vooralsnog zit ik onder een dekentje  op de bank te wachten tot het weer ietsje bijtrekt. 
Dus; hoe komen jullie  deze ietwat troosteloze zondag door? 

Kaarsjes aan en bankhangen, ik geef me er heerlijk aan over. 

Ik ben vanmorgen al aan het wandelen geweest🙂
eerst naar een kerk en daarna stuk gewandeld.)

Vanmiddag Rummikub spelen met een vriend.

Verder veel bankhangen en Even tot hier terugkijken.

Wordfeud online spelen.

Kijken of boek lezen nog gaat lukken.

Boodschappenlijstje maken voor morgen 😜

Als ik wil wandelen, trek ik een regenjas aan. Maar ik wil niet wandelen vandaag, dat scheelt. Ik ben lekker knus aan het doen. Beetje koken, beetje haken. Verrassingsmenu voor mijn vriendlief, handig dat het buiten rond koelkasttemperatuur is. Ik haak ondertussen een rond kleedje voor in de kattenmand, om een nieuwe steek te oefenen. De kat ligt er toch wel op, foutjes of niet  .

Heb je hobby’s, Lientje?

lientje69

lientje69

23-11-2025 om 14:21 Topicstarter

Wieder schreef op 23-11-2025 om 14:18:

Kaarsjes aan en bankhangen, ik geef me er heerlijk aan over.

Slim ! Doe ik voor nu ook nog even. Maar hoop dat ik straks nog wat kan wandelen.  Moet blijven oefenen. 

Ik ben gaan wandelen, met een goede jas en goede schoenen.

Verder lees ik veel, legpuzzels zijn ook leuk. Net een computerspelletje gedaan, en zometeen ga ik even hardlopen, want dat vind ik nu heerlijk. En dan even borduren denk ik.

Ik heb eerst thuis een workout gedaan. Daarna snel even naar de supermarkt en nu bezig met een pan snert. Nu even bank hangen met thee. 

Twee keer aan het wandelen geweest met de hond. Serie kijken, miljoenenzoekers maken, lezen en kleuren. Heerlijk!

lientje69

lientje69

23-11-2025 om 14:25 Topicstarter

ToetieToover schreef op 23-11-2025 om 14:21:

Als ik wil wandelen, trek ik een regenjas aan. Maar ik wil niet wandelen vandaag, dat scheelt. Ik ben lekker knus aan het doen. Beetje koken, beetje haken. Verrassingsmenu voor mijn vriendlief, handig dat het buiten rond koelkasttemperatuur is. Ik haak ondertussen een rond kleedje voor in de kattenmand, om een nieuwe steek te oefenen. De kat ligt er toch wel op, foutjes of niet .

Heb je hobby’s, Lientje?

Ik lees nu haken. Denk opeens  oja , kan mijn borduurwerk er wel weer even bijpakken.  Thnx voor de reminder. Ik hou verder ook veel van lezen. Maar heb 2 hersenbloedingen gehad 6 weken terug en vandaag een wat mindere dag dus dat lukt niet zo nu.  Ook series kijken wat ik wel regelmatig doe geeft nu even teveel prikkels.  De natuur  in en het lopen oefenen werkt dan het beste. Maar het is zo koud en nat buiten.... moet hier nog wat moed voor verzamelen. 

Hier regent het niet zo heel hard dus ben net wel even buiten geweest. Nu op de bank, series kijken en ondertussen forummen. Zo even gamen misschien. En nog wat sport kijken op tv. Zo heb ik de zondag het liefst ☺️

lientje69 schreef op 23-11-2025 om 14:25:

[..]

Ik lees nu haken. Denk opeens oja , kan mijn borduurwerk er wel weer even bijpakken. Thnx voor de reminder. Ik hou verder ook veel van lezen. Maar heb 2 hersenbloedingen gehad 6 weken terug en vandaag een wat mindere dag dus dat lukt niet zo nu. Ook series kijken wat ik wel regelmatig doe geeft nu even teveel prikkels. De natuur in en het lopen oefenen werkt dan het beste. Maar het is zo koud en nat buiten.... moet hier nog wat moed voor verzamelen.

Ik weet van je situatie Lientje. Heb je ook oefeningen gekregen die je binnenshuis kunt doen? Dan hoef je niet zo heel veel moed te verzamelen misschien. 

Lekker op de bank een paar afleveringen terugkijken van Ancient Aliens op History Channel 

Ik lees net over je situatie Lientje. Ik wens je een voorspoedig herstel! 

Sterkte Lientje. Soms kan je je een dagje laten zakken. Dus jezelf even niet dwingen tot iets. Een dagje maakt niet uit, toch?

Ik heb een bankhangdag. Zit onder een dekentje, kop thee en iets lekkers erbij. 

Uitgeslapen.  Korte wandeling. Even langs de supermarkt voor een gebakje. Radio geluisterd  (Adres Onbekend!), gelezen, beetje TV en nu rummikub spelen! 

We waren ieder weekend aan het klussen maar gisteren moesten we naar een concert waar mijn ouders optraden dus heb begin gemaakt met de klus.  Toen we thuis kwamen was er een bericht dat schoonouder een ongelukje had gehad met grote gevolgen. 
Nu zitten we in afwachting van berichten uit het ziekenhuis een beetje aan onze hobby.  Ik heb een haakwerk onder handen en man een reparatie van een stekkerblok. (Nee dat is niet gevaarlijk, dat doet hij op grote schaal professioneel).
Ik moet hoognodig Sint gedichten maken maar daar kan ik niet zo goed de focus voor vinden met de stress op de achtergrond. 

Man heeft vanmorgen eerst formule 1 gekeken en ik heb zitten lezen. Toen zijn we een frisse neus gaan halen en paar boodschappen gedaan.
Ik zit in de woonkamer serie te kijken en hij in de slaapkamer een docu geloof ik.
Ondertussen een was gedraaid en een pan chili con carne gemaakt voor vanavond.
Straks gaan we misschien een film kijken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.