Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Zondagmiddag op pad

Onverwacht zijn de kinderen morgen de deur uit en zijn vriend en ik samen. Tijd om iets leuks te doen! 
Maar wat? We komen er niet zo goed uit.
Sauna is leuk, maar ben bang dat het daar druk is op zondagmiddag. 
Te koud / te weinig energie voor een mooie wandeling of een stad te bezoeken. 
Het enige waar ik op kom is naar de bioscoop...maar misschien hebben jullie nog betere opties?

We wonen midden  Nederland, dus redelijk centraal en moeten rond 19.30 uur weer thuis zijn.

en het thuis gezellig maken?
Hapje, drankje, pathe film

Ysenda schreef op 18-01-2025 om 15:31:

en het thuis gezellig maken?
Hapje, drankje, pathe film

Jaa en dan samen douchen enzo

lichamelijk of mentaal moe? Bij dat laatste: maak een wandeling in het groen.  Na afloop of halverwege ergens wat drinken of eten.  En dan lekker thuis tijd en aandacht voor elkaar 

Uit eten/lunchen, museum of iets anders wat zonder kinderen leuk is om te doen.
Met kinderen, als je een keer zo iets kan doen zonder kinderen is ook leuk. Zeker omdat het (denk ik) niet heel vaak voorkomt. 

Ik vrees dat ik in zo’n geval de tijd zou benutten voor zoiets sufs als kasten uitmesten of klussen. Terwijl samen op pad zo gezellig is! Een tijd geleden zijn we lekker met z’n tweeën zonder kinderen naar de Winter Efteling geweest. Dat was heel leuk, lekker alleen in de attracties die wij zelf leuk vinden. Een mooie wandeling is natuurlijk ook heerlijk, ook nu het koud is.

Ergens lunchen en naar de film is toch leuk? Of zoek een bioscoop waar je eten en drinken kunt bestellen. Dat vind ik ideaal 

Sauna, gewoon doen! Niks aantrekken van drukte, daar merk je eenmaal binnen niks van. En je gaat daar natuurlijk ook eten, dus 2 in 1. Het is heerlijk weer voor de sauna!
Of anders lekker samen het bed in duiken voor uitgebreide aandacht voor elkaar. Eten laten bezorgen. Of misschien vinden jullie juist uitgebreid koken leuk nu je niet met kindersmaak te maken hebt.

Evaluna

Evaluna

18-01-2025 om 17:37 Topicstarter

Gewoon thuis even tijd voor elkaar met een film was ook nog een idee inderdaad.
Ik zou de drukte in de sauna niet zo erg vinden, maar vriend is dat net teveel. 
Veel gedaan en voor de kiezen (gehad) dus het is een betere van beiden. Niet te moeilijk en teveel dus.
Thanks voor de tips

Juist wel gaan wandelen in dit koude weer, heb ik vandaag ook gedaan. Juist door te bewegen warmt je lichaam op. En de natuur is prachtig in de winter! En dan halverwege ergens opwarmen met een warme kop soep met brood. Of thee/warme choco met taart, afhankelijk van het tijdstip. 

Lekker wandelen en frisse neus halen (ja, het is koud en mistig, maar ik vond het zelf wel lekker: dikke warme jas aan en gaan), en daarna ergens wat eten/drinken, of wat Ysenda zegt: lekker thuis met hapje, drankje en film.

Of een combinatie.

Ik zou op zo’n middag zeker niet gaan opruimen of in een drukke sauna gaan zitten (ik merk daar trouwens wel wat van, dat vind ik echt niet prettig).

Fabriques des lumieres en/of art below zero? Amsterdam, niet heel ver van elkaar.

Wij (ik en kind) zijn vandaag ook wezen wandelen. Steenkoud was het, maar zo fijn en lekker, heerlijk fris en we waren achteraf helemaal vermoeid. Het was heerlijk ♡ 

kun je geen prive sauna boeken?
In mijn omgeving zijn er best wat en heb je 3 uur de luxe van sauna/zwembad/infrarood/streamingsdiensten en een lekker bed/bank voor nog geen 200 euro.
Zelf een paar hapjes en drankjes in de tas en het voelt als een minivakantie

TO geeft aan niet te willen wandelen en toch adviseren mensen om te gaan wandelen. Ik zal dat nooit begrijpen....

Uitgebreid uit lunchen en bioscoop klinkt mij als een hartstikke leuke middag! 

Pimpelmees67 schreef op 19-01-2025 om 00:00:

TO geeft aan niet te willen wandelen en toch adviseren mensen om te gaan wandelen.

Heb je gelijk in, maar het was juist motiverend en goed bedoeld.

Ook omdat er staat “te koud/te weinig energie” voor wandeling, ik had hetzelfde gevoel vandaag (zelfs de hele afgelopen week) maar ik ben toch gegaan en het was juist heel lekker achteraf: ik had zoveel meer energie, en dat gun ik TO ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.