Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Zo duur!?

En nee, dan bedoel ik niet zozeer de prijsstijgingen, als dingen waarvan je je nooit had gerealiseerd dat ze zo duur waren. 
Ik had van de week een timmerman over de vloer, die gaat een offerte maken voor 3 nieuwe ramen met 1x een nieuw kozijn. Dat zal best een flink bedrag worden ga ik vanuit. Maar we hadden het ook nog even over de voordeur en hoe tochtig die is, en hij adviseerde een nieuwe deur. En dat ik maar even moest rondkijken wat ik wilde, en dat Skantrea wel echt goeie deuren maakt. Ik net even rondkijken, dat begint dus zo’n beetje vanaf 1600 euro, zo’n deur  Die zag ik niet helemaal aankomen…. 
Waarvan had jij je niet gerealiseerd dat t zo duur zou zijn?


Oef, dat is echt een hoog bedrag Moosey!!!

Ik heb vandaag een hamburger met friet gegeten voor 17,50 euro in een frietrestaurant. Dit was de eerste en enige keer dat ik uit eten ga in het komend half jaar....

oef ja die prijzen zijn echt om van te schrikken. Wij hebben een offerte voor de badkamer op laten maken. We hebben echt geen dure smaak en zijn juist heel basic gebleven. De badkamer is gemidddeld groot. Geen gekke dingen. Bijna €25.000!!! 
Dat wordt nog even doorsparen dus.

Ik ga over een tijdje verhuizen en ben aan het rondkijken voor een douchecabine. Ben me rotgeschrokken van de prijzen, dit ga ik er echt niet aan uitgeven. Dus of het wordt een inloopdouche (ook wel duur maar stuk goedkoper) of een douchegordijn.

Moosey

Moosey

17-12-2022 om 22:43 Topicstarter

Ja, misschien heeft t toch deels ook wel met prijsstijgingen te maken. 
Van 25.000 zou ik ook schrikken Bananapancake! Wij zijn al lang aan ons huis bezig en zoeken ook wel veel tweedehands (en doen veel zelf) maar een voordeur is toch wel belangrijk genoeg om geen compromissen op te sluiten..


Broodjebrie, een douchecabine zou ik ook niet zo hoog inschatten inderdaad.. 

De offerte van de hovenier; en dat terwijl we niet eens een overdreven grote tuin hebben..ruim €15.000,- .. 

Vorig jaar half flauwgevallen van de elektricien zijn offerte.

Stel lampjes en wat elektriciteit dat vervangen moest worden.
Dacht dat ik voor 500 euro wel klaar zou zijn ... vroeg die kerel zowat het 4-voudige.

En dan schrok husband - die die klus persé gedaan wou zien - dat ik daar toch écht wel langer dan 20 seconden over wou nadenken.

Alles wat met de auto te maken heeft. 

Voor een herstelling "even de douche uitbreken", leidingen eronder herstellen, nieuwe douchebak en de wanden aanpakken ... en ik was trouwens ook zo'n kleine 4.000 euro verder.

"Gelukkig" dekte gezien het lek de verzekering de helft.

voordeuren zijn duur. Ze hebben meer te doorstaan dan een binnendeur en moeten ook de beveiligingsvoorzieningen kunnen bergen. Dievenklauwen en zo.

Toiletrenovatie van 6000,- en het is een hele standaard afmeting met alles al op de juiste plek 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-12-2022 om 22:58

Moosey schreef op 17-12-2022 om 22:43:

Ja, misschien heeft t toch deels ook wel met prijsstijgingen te maken.
Van 25.000 zou ik ook schrikken Bananapancake! Wij zijn al lang aan ons huis bezig en zoeken ook wel veel tweedehands (en doen veel zelf) maar een voordeur is toch wel belangrijk genoeg om geen compromissen op te sluiten..


Broodjebrie, een douchecabine zou ik ook niet zo hoog inschatten inderdaad..

Maar kun je dan niet bij bedrijven die oude bouwmaterialen hebben een voordeur kopen? als de maten iets ruimer zijn dan is er genoeg marge op ze op maat te maken. Alleen afhangen kost trouwens ook veel geld.

Ook die voordeur. En dan komt daar nog het hang- en sluitwerk bij en een brievenbus en het plaatsen. In totaal zijn we nu  zo’n 2500 euro kwijt

Een stratenmaker vroeg voor het leggen van een klein paadje en een rechthoekig vlak van 5x3 zo'n 2400 euro. Hij zou waarschijnlijk in 1 dag klaar zijn. De ondergrond is goed, was een kwestie van oude tegels er uit en nieuwe er in. Dat gaan we als het weer wat mooier weer is toch maar zelf doen.

Bananapancake schreef op 17-12-2022 om 22:33:

oef ja die prijzen zijn echt om van te schrikken. Wij hebben een offerte voor de badkamer op laten maken. We hebben echt geen dure smaak en zijn juist heel basic gebleven. De badkamer is gemidddeld groot. Geen gekke dingen. Bijna €25.000!!!
Dat wordt nog even doorsparen dus.

Hier 1,5 jaar geleden een nieuwe laten plaatsen. Gemiddelde grootte, bad, aparte douchecabine, toilet en een wastafelmeubel. Verlaagd plafond, muren volledig betegeld en vloerverwarming er in. Wij kwamen uit op 18.000 euro en dan hebben we nog zelf de badkamer gesloopt en heeft mijn man wat geholpen met tegels sjouwen enz. Ik vond het ook echt een flinke klap geld!


Onze nieuwe caravan. Oké, hij is 6,5 meter lang. Maar niet super de luxe. Er zit een Frans bed in, rondzit, keuken met een grote koelkast en een toilet/douche. Boiler voor warm water en we hebben er een mover bij genomen. Maar verder geen extra opties, geen airco, geen vloerverwarming of al dat soort extra luxe. Voortent erbij met glasfiber stokken, niet de goedkoopste voortent ivm voorseizoen. Dan moet je een wat stevigere hebben, maar het is ook zeker niet de duurste tent. Bij elkaar €27.0000…alsof het niks is! Maar goed, langer wachten heeft geen zin want goedkoper worden ze niet. En de prijzen voor tweedehands caravans stijgen ook de pan uit. We hebben onze oude caravan van 25 jaar oud voor meer verkocht dan waar ik hem 10 jaar geleden zelf voor heb gekocht. Dat zegt al genoeg. Maar ik moest toch wel echt even slikken hoor. Nu de komende 25 jaar hopelijk veel plezier van 😁

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-12-2022 om 00:09

Martje80 schreef op 17-12-2022 om 22:29:

Oef, dat is echt een hoog bedrag Moosey!!!

Ik heb vandaag een hamburger met friet gegeten voor 17,50 euro in een frietrestaurant. Dit was de eerste en enige keer dat ik uit eten ga in het komend half jaar....

Maar dat! Ik was vandaag bij Five Guys en had daar 2x hamburger, 2x friet en 2x milkshake:  44 euro..... Daar kom ik dus nooit meer 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.