Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Zet je een pot of een kopje thee per keer? En op welke manier?

Ik heb wel een theepot maar die staat mooi te wezen op een plankje. Ik pak een paar keer per dag water uit de quooker, zwieber daar snel een zakje english breakfast doorheen, klotsje suiker erbij en het is weer goed wat mij betreft. Ik hou eigenlijk niet perse van thee, krijg de kriebels als mensen voor mij eerst het zakje in een mok doen en dan het water eroverheen, dan wordt het veel te sterk. Daarom wil ik ook nooit thee uit een glas. Dan lijkt de thee lichter en is het eigenlijk altijd te sterk voor mijn (gebrek aan) smaak.

's Ochtends 1,5 liter water in de waterkoker, gaat in een goede thermoskan, daar kan ik t/m de middag mee doen. 's Avonds zet ik een nieuwe kan. Zakjes gebruik ik meerdere keren

De Riklig van IKEA voor Stokstaartje :

riklig-theepot-glas__1115270_pe872004_s5.jpg?f=u

Beterlaat2021! schreef op 30-09-2025 om 15:56:

De Riklig van IKEA voor Stokstaartje :

riklig-theepot-glas__1115270_pe872004_s5.jpg?f=u

Die heb ik ook en is fijn.
Ben wel nog op zoek naar een bijpassend glazen theelicht. Van glas, want ik vind het gezellig om het kaarsje te zien branden. En niet te duur. Ik hou me aanbevolen voor tips.

105-0661_1.webp

Ik weet niet wat je mooi vindt, of wat je duur vindt.
Deze is  € 6,99  bij de Marskramer webshop.

g:ce&s=2d2d

Deze is € 17,95, Dille en Kamille.     (Google is your friend)

Courage schreef op 30-09-2025 om 17:55:

[..]

Die heb ik ook en is fijn.
Ben wel nog op zoek naar een bijpassend glazen theelicht. Van glas, want ik vind het gezellig om het kaarsje te zien branden. En niet te duur. Ik hou me aanbevolen voor tips.

Ik heb deze 

TheelichtVerticaleStreep-Bodour.jpg

Inclusief de gietijzeren theepot, toevallig vond ik de exacte afbeelding online. De theepot is van Xenos. Het theelicht is van de kringloopwinkel. Deze met ribbels geeft het mooiste licht, vind ik. Ik heb ook andere modellen glazen theelichten met grovere bobbels en dergelijke maar dat ziet er toch minder leuk uit als het brandt. Helemaal strak glas vind ik te fel. Deze vind ik precies goed. 

Ik heb trouwens een stuk of 10 theepotten. Allemaal van Bunzlau, varierend van tea for one tot 2 liter. Als ik een hele pot zet voor mezelf neem ik meestal een 0,9 liter theepot of eentje die ik op dat moment het mooiste vind 😊 Voor visite neem ik een grotere. 

Ziet er gezellig uit zeg, dat theelichtje. Misschien ook maar eens kopen als ik zoiets tegenkom bij de kringloop. En dan een ledlichtje erin, want mijn geïsoleerde dubbelwandige theepot heeft geen theelichtje nodig! 

Ik heb een Bredemeijer theepot, maar gebruik hem dus echt nooit. Ding lekt ook bij de tuit, onding.

1210z_3.jpg

Beterlaat2021! schreef op 30-09-2025 om 18:39:

105-0661_1.webp

Ik weet niet wat je mooi vindt, of wat je duur vindt.
Deze is € 6,99 bij de Marskramer webshop.

g:ce&s=2d2d

Deze is € 17,95, Dille en Kamille. (Google is your friend)

Ik had google natuurlijk al aangeslingerd.
Die bovenste had ik en ging vrij snel kapot. Die van Dille en Kamille had ik nog niet ontdekt via google, goed om te weten!

En tja, wij hebben niet zulke geweldige kringloopwinkels hier vind ik, dus dat wordt 'm ook niet denk ik. Had ook al even op Marktplaats gekeken, maar niks in de buurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.