Huiskamer
Fiorah
29-09-2025 om 16:15
Zet je een pot of een kopje thee per keer? En op welke manier?
Geen spannende discussie, maar ik was benieuwd. Ik drink altijd thee uit een pot, behalve bij muntthee en gemberthee, want dat drink ik in een groot glas en zet ik per keer. Maar voor een kop thee kook ik een liter water met de waterkoker en zet een pot thee. Die pot is dubbelwandig, ik gebruik dus geen theemuts of - lichtje.
Dus de vragen: zet jij thee in een kop of pot? Met welke methode maak je kokend water? En als je een pot gebruikt, wat voor eentje is dat er (thermos, theelichtje, theemuts, anders)?
Dorestad
29-09-2025 om 17:20
water uit Quooker. Soms per glas, soms in grote theepot die een jaar of 60 oud is. Nog van mijn oma geweest. Op theelichtje.
Deci
29-09-2025 om 17:28
Ik kook altijd anderhalve liter water en dat gaat in een grote thermostheekan van de Ikea, dacht ik. Die isoleert supergoed en blijft dus heel lang heet, eigenlijk de hele dag tenzij de kan bijna leeg is. Ik vind thee alleen maar lekker als ie goed heet is, niet zo'n lauwe bak wat je in de horeca nog wel eens hebt of als ie op een theelichtjes staat.
En thee is ook lekkerder als het in een pot getrokken is en niet met een zakje in een kopje.
RaSa
29-09-2025 om 17:44
Overdag direct in de mok uit de quooker. Dan drink ik niet meerdere mokken achter elkaar. 's Avonds vul ik een 1,5ltr thermoskan met heet water. Man en ik willen allebei een ander smaakje dus dan schenken we vanuit de thermosfles in mok. Als de hoeveelheid niet afdoende is tappen we nog een losse mok bij.
Knutselkei
29-09-2025 om 17:48
Waterkoker aan en per glas een nieuw zakje. Een pot thee.... plas ik me helemaal suf 
MissBobby
29-09-2025 om 18:45
wisselend. Als ik thuis werk of als we met meer mensen thee drinken dan zet ik een pot en die gaat ouderwets op een lichtje. Ik neem ook wel thee mee in een thermosbeker. En als ik losse thee drink dan zet ik dat per kop waar dan een zeefje in gaat met een schep thee erin, laten trekken met één bijpassend deksel op de kop.
majorette2005
29-09-2025 om 18:51
Met de waterkoker 1 kopje per keer, gebruik dan wel een zakje voor een pot en kan er dan meerdere kopjes mee zetten.
Auwereel
29-09-2025 om 19:02
Knutselkei schreef op 29-09-2025 om 17:48:
Waterkoker aan en per glas een nieuw zakje. Een pot thee.... plas ik me helemaal suf
Ik zet bij het ontbijt en bij het avondeten een (dubbelwandige) pot thee voor man en mezelf. Laatst had ik bij het ontbijt per ongeluk in mijn eentje bijna de hele pot leeggedronken omdat ik veel eerder opgestaan was dan man en we niet gelijk op gingen. Dat was de rest van de dag dus ook en abonnement op de wc.
Op andere momenten dan ontbijt en avondeten: water koken in de waterkoker, en in mok gooien, op een zakje of een zeef met losse thee, afhankelijk van welke thee ik wil drinken.
ToetieToover
29-09-2025 om 19:15
Ik gebruik het meeste deze:

Maar dan van IKEA. Dubbelwandig, ideaal, al schenk ik soms de helft in een thermoskan als ik op pad ga. Ze hebben hem niet meer, dus de foto is van een willekeurig website. Ik hoop dat hij nog lang meegaat! Superfijn, want ik gebruik altijd losse thee.
MMcGonagall
29-09-2025 om 19:27
Hier in huis drinkt niemand thee. Op mijn werk tap ik heet water in mijn beker en hang daar een theezakje in.
Marty1984
29-09-2025 om 19:29
Die 4 keer per jaar dat ik een kop thee drink kook ik water in de waterkoker en hang daar een zakje in. Of poeder voor Turkse appelthee.
Ik vind thee sowieso zo'n fletse boel dat ik er niet aan moet denken om met 1 zakje een hele pot te maken. Dan kan ik net zo goed gewoon enkel gekookt water drinken.
Man drinkt hier ook alleen maar thee als ie ziek is.
BlairW
29-09-2025 om 19:32
Ik kook water in de waterkoker. Niet een specifieke hoeveelheid, kijk gewoon of er genoeg in zit voor minimaal 1 kop thee en anders vul ik bij. Ik kook het ook altijd, maakt niet uit welke thee ik maak. Ik maak alles met kokend water
en ik drink mijn thee ook heel heet. Als hij teveel is afgekoeld, hoef ik het niet meer. Ik pak altijd maar 1 kop, maar ik heb een heel groot theeglas en een grote (hele mooie
) mok van Pip studio.
Peaches
29-09-2025 om 19:47
Ik drink thee het liefst uit glas. 1 glas of glazen beker per keer, uit de heetwaterdispenser (thuis) of wat er maar voor heet water voorhanden is op kantoor. Met een zakje voor 1 kop erin, dat ik 1 keer gebruik.
Tuinfluiter
29-09-2025 om 20:20
Peaches schreef op 29-09-2025 om 19:47:
Ik drink thee het liefst uit glas. 1 glas of glazen beker per keer, uit de heetwaterdispenser (thuis) of wat er maar voor heet water voorhanden is op kantoor. Met een zakje voor 1 kop erin, dat ik 1 keer gebruik.
Moest heetwaterdispenser even opzoeken. Ik kook water in een fluitketel op mijn inductiekookplaat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.