Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wist je dat?

hallo lieve forummers,

Het leek me leuk om een topic te openen met wist je dat? weetjes.

Ik ben benieuwd hoe ver het komt want eigenlijk open ik dit omdat ik toevallig aan  iets moest  denken en me afvroeg of mensen dat wisten?

To trapt af, 
Wist je dat koemelk helemaal niet gezond voor ons is?

Ja ja deze vraag zat in mn hoofd vandaar dit topic, ik ben benieuwd of jullie nog meer van die leuke weetjes hebben waarvan de meerderheid het misschien niet wist..

Misschien zeggen de meeste wel, joh Rachel dat wist ik allang dat koemelk eigenlijk niet gezond voor ons is, maar toch ik wil even kijken wie het nog niet wist..😅

Hopelijk ga ik hier meer van die leuke weetjes vinden waar ik dus niks van wist.




Ja, dat wist ik (maar ik drink 't lekker toch  ) Zure zuivel zoals yoghurt en kwark is gezonder. 

De huid van een ijsbeer is zwart en de haren zijn niet wit maar doorzichtig. De vacht lijkt wit maar dat komt doordat de zon het licht weerkaatst.

Rachel.

Rachel.

03-09-2021 om 17:57 Topicstarter

redbulletje schreef op 03-09-2021 om 17:52:

Ja, dat wist ik (maar ik drink 't lekker toch ) Zure zuivel zoals yoghurt en kwark is gezonder.

Ik drink het ook gewoon😂

Rachel.

Rachel.

03-09-2021 om 17:58 Topicstarter

Gatekeeper schreef op 03-09-2021 om 17:54:

De huid van een ijsbeer is zwart en de haren zijn niet wit maar doorzichtig. De vacht lijkt wit maar dat komt doordat de zon het licht weerkaatst.

Dat weet ik ook nog niet zo heel lang.. apart is dat eigenlijk he, de vacht ziet er echt wit uit maar dat is dus gwn niet zo...

Gatekeeper schreef op 03-09-2021 om 17:54:

De huid van een ijsbeer is zwart en de haren zijn niet wit maar doorzichtig. De vacht lijkt wit maar dat komt doordat de zon het licht weerkaatst.

Leuk weetje! Ik heb er een van de andere kant van de aardbol: zebra’s hebben ook een zwarte huid. Volgens mijn safariguide was daarmee de discussie beslecht: zebra’s zijn zwart, met witte strepen en niet wit, met zwarte strepen 😄

Wist je dat er 16,4 miljoen Amerikanen zijn die denken dat chocolademelk van bruine koeien komt? 
(Om in de melksferen te blijven )

Wist je dat HoReCa voor Hotel, Restaurant en Café staat? Dit schijnt nog steeds groot nieuws te zijn voor sommige mensen namelijk, dus ik gooi hem er hier maar gelijk in 😄

Wist je dat je nog tot 31 oktober kan stemmen voor Fietsstad 2022:
https://www.fietsersbond.nl/fietsstad-2022/
Natuurlijk ook je reactie geven als je vindt dat je in de meest rampzalige stad woont om te fietsen...

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

03-09-2021 om 18:53

Chocoladeaardbei schreef op 03-09-2021 om 18:31:

Wist je dat HoReCa voor Hotel, Restaurant en Café staat? Dit schijnt nog steeds groot nieuws te zijn voor sommige mensen namelijk, dus ik gooi hem er hier maar gelijk in 😄

Ja, dat wist ik, en volgens mij is het redelijk bekend.

Maar wist je dat het begrip horeca ook in andere landen gebruikt wordt, met dezelfde betekenis?

Krokodillen lopen over de bodem ipv dat ze door het water zwemmen. Zodra ze snel vooruit moeten (jagen) gaan ze pas zwemmen. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

03-09-2021 om 19:16

Wist je dat als honden langzaam kwispelen, ze helemaal niet vrolijk zijn, maar dominant. Vertelde een hondengedrag-deskundige laatst.

Wist je dat honden racistisch kunnen zijn? (Mijn hond die nu dood is accepteerde alleen eigen ras).

wist je dat zwarte katten, eigenlijk gestreepte katten zijn? Zwarte strepen op een grijze ondervacht met zwarte uiteindjes. Net als zwarte panters!

Wist je dat schimmels (paarden) met een donkere vacht geboren worden en in de loop van de jaren steeds lichter worden? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.