Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wie schrijft die blijft! 🖊️ 🖋️ ✏️ Waar schrijf jij het liefst mee? mee

Man en ik zaten vanmiddag sinterklaasgedichten te maken. Schrijfblok erbij en man ging even zijn goede pen pakken. ik schreef drie vellen vol met potlood. Heb één collega die ook altijd met potlood schrijft. De rest pakt maar wat, meestal een pen. 

Toen vroeg ik me af of er meer mensen erg gehecht zijn aan hun vaste schrijfgerei. 

Peiling

Waar schrijf jij het liefst mee?
51 stemmen
47%
16%
12%
4%
2%
4%
6%
10%

Rekenenisleuktaalook

Rekenenisleuktaalook

29-11-2025 om 20:33 Topicstarter

Citroengraag schreef op 29-11-2025 om 20:24:

[..]

Vroeger, voor de pc werd in de meeste zorginstellingen blauw/zwart overdag, groen voor de avond en rood voor de nacht gebruikt. Lekker overzichtelijk. En bloeddruk rood, saturatie blauw, pols zwart toen er nog grafieken in papieren medische dossiers stonden.

Wat handig! 

Bij ons op school: 

kinderen schrijven met potlood of blauwe pen. 

Leerkrachten t/m groep zes corrigeren met groen. 

In zeven en acht corrigeert leerkracht met rood, nadat leerlingen zelf met groen hun werk beoordeeld hebben. 

Citroengraag schreef op 29-11-2025 om 20:24:

[..]

Vroeger, voor de pc werd in de meeste zorginstellingen blauw/zwart overdag, groen voor de avond en rood voor de nacht gebruikt. Lekker overzichtelijk. En bloeddruk rood, saturatie blauw, pols zwart toen er nog grafieken in papieren medische dossiers stonden.

Ja, zeer herkenbaar! 

Ik heb mezelf afgelopen jaar een hele fijne Kaweco Sport rollerball cadeau gedaan. Die ligt nu standaard op tafel en is mijn go-to als het op schrijven aankomt. Echt, zo'n verschil met al die goedkope pennen van de Hema! 

Schommelstoel schreef op 29-11-2025 om 21:23:

Ik heb mezelf afgelopen jaar een hele fijne Kaweco Sport rollerball cadeau gedaan. Die ligt nu standaard op tafel en is mijn go-to als het op schrijven aankomt. Echt, zo'n verschil met al die goedkope pennen van de Hema!

Kaweco vind ik ook heel fijn! Ik heb de vulpen, de special black met zeskantig model, de dop kun je achterop schroeven wat heel fijn is. Extra fijne punt. Daarmee schrijf ik graag in mijn studieboeken. Na de fijne ervaring met de vulpen, heb ik ook de vulpotlood en de balpen gekocht. En van een ander merk een gumstift. Die set sleep ik overal mee naartoe. Ik heb in een blikje een interieur gehaakt met pennenlusjes waar ze allemaal inpassen. Die Kaweco blikjes zijn sowieso leuk. 

Ik schrijf het liefst met een vulpen of met een rollerball. Die svhrojven lekker licht.

Op het werk voor snelle telefoonnotities een degelijke Bic balpen. Dan heb ik geen gelegenheid om netjes mijn pen aan te zetten

Ik had vroeger een onmogelijk handschrift en kreeg in de zesde klas weer de overtrekboekjes uit de eerste klas. 😳 

Toen heeft mijn oma me schrijflessen gegeven mét een vulpen. Haar gegraveerde Parker rollerball is een stukje van mijn erfenisdeel.

Inmiddels kalligrafeer ik zelfs. 😊

Ik schrijf het liefste met een reclame-balpen. Die zijn lekker licht en schrijven het fijnste, vind ik. De pennen van mijn werkgever zijn zo zwaar, dat vind ik niks. Een Parker jotter vind ik al aan de zware kant.

Ik gebruik het liefst deze balpennen. Gelukkig zijn ze bij Action niet zo duur.

R6961793-01.jpg

maakt me niet zoveel uit. Alleen als ik een wat langere tekst of een aantal adressen ga schrijven, zoek ik serieus naar een prettige pen in ons potje bij de telefoon. Boomer hé. 

Ies

Ies

30-11-2025 om 04:12

Ik schrijf met alles dat ik maar tegen kom. 
Maar het liefst toch met viltstiften… heel raar. Zo hier en daar liggen ze nog wel in huis van toen de kinderen klein waren. 

Balpen. Ik heb geen eigen pen die ik overal mee naar toe neem, maar wel een eigen pen in de keukenla. En ik ben ook nog kieskeurig. Hij moet lekker soepel over het papier rollen én een beetje stroef in de hand voelen. Ik heb een hekel aan pennen waar mijn vingers vanaf glijden. Pas nog zo'n glibbergladde pen weggedaan.

Eén merk wil ik echt niet meer en dat is Bic. Ik heb er tientallen gehad en allemaal vlekken/lekken ze.

Tot voorkort had ik een Parker, maar die is kapot gegaan 

Thuis ben ik niet zo kieskeurig en gebruik ik gewoon wat voorhanden is (meestal een reclamepen), maar ik gebruik het liefst zo'n balpen van Bic met een dop. Blauw. Op mijn werk liggen die ook, in blauw, rood en groen. Die zitten dus standaard in mijn werktas, voornamelijk rood en blauw, want ik werk in het onderwijs. Altijd minstens 2 per kleur, meestal ook een verdwaalde groene. In examentijd gebruik ik een ding dat ik een potloodpen noem, geen idee wat de echte naam is. Zo'n dun penachtig ding met van die dunne staafjes potlood erin. Op de achterkant zit een gum, maar die vind ik niet fijn. Ik heb een losse gum in mijn werktas en die is wel fijn, dus die gebruik ik dan. 

Vulpotlood. 😊

Schrijven doe ik zelden, en meestal niet meer dan een paar regels. Ik gebruik wat voor handen is. Meestal reclamepennen van een bedrijf of organisatie.
Ik herinner me verschrikkelijke schrijflessen 1e klas basisschool waarbij de pen in mijn schrift het niet deed, maar bij de juf op een kladpapier wel. Mogelijk ten gevolge van zweethandjes die het papier te vochtig maakte?
Met mijn 10e heb ik typen geleerd en sinds mijn 17e gebruik ik computers voor langere teksten, en ik ben 59. Met mijn handschrift is het niet meer goed gekomen.

Een Parker balpen met een  (medium) Parkervulling.  Ik heb er meerdere. 
Eén van die pennen heb ik al 30 jaar ofzo.  Het was een afscheidscadeau van een baas. Die gaf alle secretaresses een slanke Parker met  hun naam erin gegraveerd.   🖊️      
Die pen verlaat het huis nooit.  (Een collega van mij was hem binnen een paar weken al kwijt....)
Ik vind ook wel eens een mooie pen op straat, ook gegraveerde Parkers, zelfs een keer een Cross pen.

Ik heb wel trauma's overgehouden aan vulpennen. Op de basisschool mochten we (eind jaren '80/begin jaren '90) alleen met vulpen schrijven. Balpennen kwamen er niet in. En je kreeg ook een cijfer op je rapport voor hoe netjes je schreef.
Ik ben linkshandig en met een vulpen vlekte ik  altijd enorm, ik veegde altijd met mijn linkerhand door de net geschreven natte inkt heen. Ik kon er zo boos om worden dat ik dan een 6- kreeg voor schrijven 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.