Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wie kijkt/luistert ook de Passion.

Ik vind het,als niet gelovige, wel altijd erg mooi om de luisteren. De vertalingen van de liedjes vooral.

ik kijk en luister half. Heb al een paar valse noten gehoord en vond Roxanne Hazes niet heel sterk. 
Wel herkenbare liedjes

Knutselkei

Knutselkei

02-04-2026 om 21:25 Topicstarter

Ja ik doe ook altijd iets ernaast.  Ik vond Bastiaan Ragas ook niet echt goed. Ik vind het wel fijn dat liedjes elkaar smel opvolgen. Want eerlijk gezegd luister ik daarvoor.

Ik heb het vaker gezien maar nog vaker niet.

Best een kans dat ik 'm dit weekend nog terugkijk. En inderdaad kijk ook ik dan vooral voor de Nederlandstalige liedjes.

Ik heb het vast weleens aangezet maar toen besloten dat het niets voor me was. Als je zegt Hazes dan denk ik: hè nee.

Ik zou dan meer om een écht historisch verhaal geven of een reeks mooie klassieke liederen.

Het is best een tragiek die man die zo zijn best heeft gedaan en toen is verraden door een van zijn vrienden. En door zijn volk.

Ik heb het gezien, en vond het wel aardig…..Ik vind de Liedes wel leuk, vind de een het Beter doen Dan de ander… Maar blijf voor de Passion niet thuis.

Ik heb gekeken samen met mijn zoon die dan het technische gedeelte van commentaar voorziet. 

• Wat lelijk dat de beltpack van Roxanne Hazes zo zichtbaar gemonteerd is, daar had toch wel een jasje overheen gekund? 
  • Artistieke keuze om de lampen net achter de maat van de muziek aan te laten knipperen. 
  • Oe het wordt spannend, er is licht van onderen.
  • Het kan maar voor het publiek thuis wel irritant zo'n spot die recht in de camera schijnt. 

Hij had nog meer op te merken dat ik niet onthouden heb. 
Ik vond het geheel een beetje vlak niet echt muzikale uitschieters maar met dat commentaar van zoon was het wel gezellig om samen te kijken. 
Hij kijkt graag dat soort programma's om van te leren en om te kijken hoe hij het zou doen als hij het licht mag ontwerpen of andere technische details mag bepalen. 

En de blije drummer sven van de meer 😂

Een deel van gezien, ik keek in bed en viel in slaap.  Roxanne Hazes vond ik erg goed !

Wel jammer dat oorspronkelijke Engelse teksten worden vertaald. Zoals "You've got a friend" van James Taylor.  Sommige uitdrukkingen missen bij vertaling de essentie.

Roos57 schreef op 03-04-2026 om 08:32:

En de blije drummer sven van de meer 😂

Ja geweldig vond ik die met zijn enthousiasme en wijd open mond.
Hij leek wel wat op die drummer van de Muppet show 

animal2.jpg

wild-flower schreef op 03-04-2026 om 13:22:

[..]

Ja geweldig vond ik die met zijn enthousiasme en wijd open mond.
Hij leek wel wat op die drummer van de Muppet show

animal2.jpg

Ja die 😂😂😂

Het was weer mooi, genoten.

Nee, ik zing liever zelf een klassiek requiem.

Auwereel schreef op 03-04-2026 om 16:25:

Nee, ik zing liever zelf een klassiek requiem.

Ja, ik ook!  Al vond ik sommige versies van The Passion best mooi.    Ik heb met een scratchkoor het Requiem van Mozart gezongen en The Messiah van Handel.   Ook (met dezelfde dirigent en professioneel ensemble) 7x naar een concert met hoogtepunten uit de Mattheus Passion geweest. Jammer genoeg dit jaar niet meer op hun repertoire.

amarna schreef op 03-04-2026 om 09:33:

Een deel van gezien, ik keek in bed en viel in slaap. Roxanne Hazes vond ik erg goed !

Wel jammer dat oorspronkelijke Engelse teksten worden vertaald. Zoals "You've got a friend" van James Taylor. Sommige uitdrukkingen missen bij vertaling de essentie.

Echt, vind je Roxanne Hazes een goede zangeres? Ik vind dat ze helemaal niet kan zingen en puur wegens de bekendheid van haar  vader succes heeft. Vorige week zong ze een lied van Willeke Alberti en ze kwam totaal niet aan de noten en ook niet het volume. Steeds als het een beetje moeilijk werd gooiden ze er een achtergrondkoor bij, om haar onvermogen een beetje te maskeren. 

Herfstappeltaart schreef op 03-04-2026 om 19:04:

[..]

Echt, vind je Roxanne Hazes een goede zangeres? Ik vind dat ze helemaal niet kan zingen en puur wegens de bekendheid van haar vader succes heeft. Vorige week zong ze een lied van Willeke Alberti en ze kwam totaal niet aan de noten en ook niet het volume. Steeds als het een beetje moeilijk werd gooiden ze er een achtergrondkoor bij, om haar onvermogen een beetje te maskeren.

Nou dit inderdaad. Ze staat er en zingt een lied. Weinig mimiek in haar gezicht om te laten zien dat ze het meent. De Passion is een soort musical de liedjes vertellen ook het verhaal en dat zag ik bij haar niet terug. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.