Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

wespenkoningin in huis, wat mee doen?

BritgetJones007 schreef op 22-12-2024 om 10:57:

een wesp kan op elk willekeurig moment een heftige allergische aanval uitlokken die erg gevaarlijk is...ook als je nooit allergische reactie erop hebt gehad. Dus vandaar snel weghalen

In deze tijd van het jaar kunnen ze heel duf zijn, dan lukt weghalen/evacueren wel. 

Ooit in november een wesp met tandpastatube en al de deur uitgegooid. Hij/zij zat op mijn handdoek en prikte eenmaal....  Briljante opmerking van apotheekmedewerker: er zit geen angel in je hand dus je bent niet gestoken. 

Jaren voor ooit een allergische reactie gehad maar die november dus niet, tube s avonds weer opgeruimd wesp nooit meer gezien.

Eens dat allergie onverwacht en gevaarlijk kan zijn, maar ik word meer zenuwachtig van mensen die wespen opjagen dan van het dier zelf. Opgejaagd is ie nooit zo suf als die novemberwesp...

Vf_Watervrouw schreef op 22-12-2024 om 12:44:

[..]

In deze tijd van het jaar kunnen ze heel duf zijn, dan lukt weghalen/evacueren wel.

Ooit in november een wesp met tandpastatube en al de deur uitgegooid. Hij/zij zat op mijn handdoek en prikte eenmaal.... Briljante opmerking van apotheekmedewerker: er zit geen angel in je hand dus je bent niet gestoken.

Jaren voor ooit een allergische reactie gehad maar die november dus niet, tube s avonds weer opgeruimd wesp nooit meer gezien.

Eens dat allergie onverwacht en gevaarlijk kan zijn, maar ik word meer zenuwachtig van mensen die wespen opjagen dan van het dier zelf. Opgejaagd is ie nooit zo suf als die novemberwesp...

Die heeft niet opgelet bij biologie. Een wespen en een hommel kunnen meerdere malen steken, een bij niet. 

Poezenmeisje schreef op 22-12-2024 om 11:22:

Ik ben jaren geleden aangevallen door een wespenzwerm, waarschijnlijk hadden we op een nest in de grond gestaan.

Ziekenhuis, plat gespoten met antigif, pijnstillers en een slaapmiddel.

Ik kan nu allergisch zijn, waarschuwde het ziekenhuis me. Dus hier in huis gaan alle wespen direct plat. Biiten houd ik rrekening met parfum, drankjes etc. Cola zero lusten ze niet.

Dat is echt mijn nachtmerrie, wat moet dat zeer gedaan hebben! 

Ik durfde niet te gillen, bang dat ze in mijn mond zouden komen.

Diyer

Diyer

22-12-2024 om 16:28 Topicstarter

koningin was sloom en suf, geen probleem met de verhuizing. Koninginnen schijnen zelf ook niet snel aan te vallen. Bij bedreiging zorgen de overige wespen voor de verdediging en dus aanval.

Diyer schreef op 20-12-2024 om 21:29:

Ik ga haar evacueren. Idd vangen met een glas en wegbrengen naar het bos. Hoop dat ze daar dan een mooi plekje vindt. Want ik wil idd geen kraamhotel onderdak bieden volgende voorjaar. Maar denk maar zo dat die beestjes ook hun nut hebben.

Zeker hebben wespen nut!  Ook wespen bestuiven gewassen.  Ik dood ze niet maar zet ze buiten met een glas en stukje karton.  Ik zou dit dier toch buiten zetten op een beschut plekje in de struiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.