Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke vreemde/ongepaste cadeaus heb jij ooit ontvangen?

Ik ben van het principe dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken. Neemt niet weg dat ik in de loop van mijn leven cadeaus heb gehad die me uitermate verbaasden of waardoor ik mijn gezicht nog net in de plooi kon houden tot na het uitzwaaien. Of die ik al griezelend na afloop in de kliko gooide. Van die laatste categorie heb ik een voorbeeld;

Kennis kwam op mijn verjaardag aan met een hakpotje zelfgemaakte vlierbessenjam. De lijmresten van het originele etiket nog op het potje met daarover heen een strookje wit papier met plakband waarop stond; vlierbessenjam 2016. Het was 2019. De spinazieresten zaten nog in de groeven van het dekseltje bleek toen ik het naderhand openschroefde, benieuwd als ik was over de inhoud. 

Zelfgemaakte jam etc, super! Maar niet zo toch? Ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied!


Leuk topic! Dat wordt smullen van de verhalen. 

Haha! Gadver!!!

Voor nu niet hele rare dingen wat ik kan bedenken. Maar wel irri dat ik als niet drinker alcohol oid krijg. Laatst een hele (plastic) cocktailset met alle toebehoren. Die ik persoonlijk aan een 18 jarige zou geven. Netjes aangenomen en doorgegeven aan iemand anders. Netals wijntjes ed die ik krijg.

PriceyRook54

PriceyRook54

18-07-2021 om 18:42

Mijn man gaf me een kleurenprinter voor mijn 40ste. Sindsdien koop ik mijn eigen cadeaus en hij mag ze inpakken.

Ainne schreef op 18-07-2021 om 18:42:

Mijn man gaf me een kleurenprinter voor mijn 40ste. Sindsdien koop ik mijn eigen cadeaus en hij mag ze inpakken.


Ainne schreef op 18-07-2021 om 18:42:

Mijn man gaf me een kleurenprinter voor mijn 40ste. Sindsdien koop ik mijn eigen cadeaus en hij mag ze inpakken.

Had hij die printer zelf nodig? Kan hij zelf niks bedenken wat je leuk vindt? 

Bij mijn afscheid op het werk van collega's een enorme dildo. Vonden ze geestig, omdat ik toen single was.

Ik heb eens een plant voor mijn verjaardag gekregen in een terracottapot voor in de tuin. Die man was hier al vaak geweest dus moet gezien hebben dat wij alleen maar grijze potten in de tuin hebben.

watertoren schreef op 18-07-2021 om 18:51:

Ik heb eens een plant voor mijn verjaardag gekregen in een terracottapot voor in de tuin. Die man was hier al vaak geweest dus moet gezien hebben dat wij alleen maar grijze potten in de tuin hebben.

Sommige mannen hebben daar ècht geen oog voor 

PriceyRook54

PriceyRook54

18-07-2021 om 18:58

Julali schreef op 18-07-2021 om 18:44:

[..]

Had hij die printer zelf nodig? Kan hij zelf niks bedenken wat je leuk vindt?

Nee ik had 'm zelf nodig. Maar niet voor mijn verjaardag, malloot. 

Duiveninhetnieuws schreef op 18-07-2021 om 18:44:

Bij mijn afscheid op het werk van collega's een enorme dildo. Vonden ze geestig, omdat ik toen single was.

Nee.. vraag ik me echt af wat voor werk je toen deed, dat mensen het gepast vinden om dit cadeau te doen. 


Ainne schreef op 18-07-2021 om 18:58:

[..]

Nee ik had 'm zelf nodig. Maar niet voor mijn verjaardag, malloot.

Als het voor iets creatiefs is, dan snap ik het nog wel, dan zou ik zelf een leuk cadeau vinden. 

ik ben een tijdje veel gevraagd spreker geweest op congressen en dergelijke, dan krijg je vaak een bos bloemen of een fles wijn uitgereikt. Dat zag er hoog zwanger toch een beetje vreemd uit.
Na mn zwangerschap had ik ook een wijnvoorraad waar je u tegen zei 

stug elk jaar weer dezelfde bloemen krijgen terwijl ik die heel lelijk vind. 

Mijn man en ik gaven elkaar altijd wel dingen waarvan we wisten dat de ander daar blij mee was. Dingen om mee te werken gaven we elkaar niet. Wij snapten nooit dat iemand bv een boormachine kreeg voor vaderdag. Zulk soort dingen kochten wij gewoon als dat kapot was maar vonden wij niet iets om als kado te geven.

Ainne schreef op 18-07-2021 om 18:58:

[..]

Nee ik had 'm zelf nodig. Maar niet voor mijn verjaardag, malloot.

Haha ben ik nou zo raar dat ik dat dus echt niet erg zou vinden?

Ik vind het hele cadeau principe met je verjaardag soms wel erg overtrokken. Zeker voor je partner. Ik weet steeds vaker echt niet waar ik hem een plezier mee zou doen. Dus ja, dan koop ik iets praktisch wat hij toch wel graag zou hebben. 

Met mijn beste vriendin hebben we de  cadeaus sowieso afgeschaft, we zijn een maand achter elkaar jarig. Hadden het gevoel ook soms dat we echt iets kochten "om het geven". We gaan nu ieder jaar iets leuks doen samen, onder het mom van "herinneringen verzamelen". Omdat die ons beide meer waard zijn dan die doos bonbons of de leuke huis tuin en keuken frutsels. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.