Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke artikel hoef je niet te hebben wat veel anderen wel hebben

N.a.v. de vraag welk luxe artikel je wilt hebben als je minimalistisch moet leven. Welke artikel hoef je niet te hebben wat veel anderen wel hebben? Voor mij is dat een wasdroger. Ik heb een tuin waar ik bij goed weer de was droog aan een droogmolen en anders op een rekje in de bijkeuken. Vind een wasdroger zonde van de enerigekosten

Herfstappeltaart schreef op 28-01-2025 om 18:59:

[..]

Dat had ik wel zo opgevat, anders begrijp ik het grappige er niet aan....

Nee, meer opvallend voor mij.. omdat wij er zoveel plezier aan beleven. Maar hè, voor niet veel thee drinkers snap ik echt wel dat het van m8nder toegevoegde waarde is hoor.

Peaches schreef op 28-01-2025 om 20:33:

Geen artikel, maar een tv-abonnement. Heb ik al 20 jaar niet meer.
Verder een inloopdouche, glazen douchewand, regendouche. Sta je daar in de tocht in de warme regen. Ik vind dat kletterende water helemaal niet prettig en ik kan mijn haar niet droog houden. En na het douchen moet je die glazen wand droog maken. Doe mij maar een ouderwetse douche...

Helemaal eens! Gewoon een douchekop (en afneembaar uiteraard). Een glazen douchewand is echt een drama ja. Wij hebben aan 1 want van die glasblokken. Dat blijft prima door alleen even een doek erover te halen (te drogen dus) en geeft licht en ruimtelijker gevoel 

krulliebollie schreef op 28-01-2025 om 21:11:

[..]

Nee, meer opvallend voor mij.. omdat wij er zoveel plezier aan beleven. Maar hè, voor niet veel thee drinkers snap ik echt wel dat het van m8nder toegevoegde waarde is hoor.

Wat ik wel handig vind aan een cooker (behalve voor thee natuurlijk) dat je direct kokend. water opzet voor aardappels, groente, pasta enz. Is het snel aan de kook en dat scheelt 

bieb1963 schreef op 28-01-2025 om 21:16:

[..]

Wat ik wel handig vind aan een cooker (behalve voor thee natuurlijk) dat je direct kokend. water opzet voor aardappels, groente, pasta enz. Is het snel aan de kook en dat scheelt

Ja vind ik ook echt ideaal.. scheelt gasverbruik bij ons thuis. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-01-2025 om 21:19

oh ja, ligbad hoef ik ook niet. Voordat het bad volgelopen is, ben ik er al klaar mee. Duurt lang

Koffiezetapparaat hebben wij niet. We drinken het zelf nauwelijks en gasten die per se koffie willen, hebben gewoon pech!

Ook reageren mensen vaak verbaasd als ze horen dat wij geen tweede auto hebben. Ik zou echt niet weten waarom we dat nodig zouden hebben. We wonen dicht bij ons werk en doen vrijwel alles lopend/fietsend. 

Ik heb ook weleens jarenlang geen haarborstel/kam in huis gehad. Gewoon vingers erdoorheen en gaan. Zou nu nog prima zonder kunnen. Haar op schouderlengte, heb nooit klitten.

bieb1963 schreef op 28-01-2025 om 21:14:

[..]

Helemaal eens! Gewoon een douchekop (en afneembaar uiteraard). Een glazen douchewand is echt een drama ja. Wij hebben aan 1 want van die glasblokken. Dat blijft prima door alleen even een doek erover te halen (te drogen dus) en geeft licht en ruimtelijker gevoel

Nou inderdaad, een gewone douche. Heerlijk. In een hotel heb je weleens een douchekop die vastzit. Ik snap niet hoe je dan de onderkant wast. Zo lenig ben ik ook weer niet. En als ik pech hebt, wordt mijn haar nat, ook onhandig.

Ysenda schreef op 28-01-2025 om 13:00:

magnetron, waterkoker, electrische fiets, knoflookpers,

Deze heb ik allemaal niet. Ook geen wasdroger, quooker en robotstofzuiger. Wel een strijkijzer maar dat is al jaren kwijt, kun je dus ook zonder, en nog een geërfde airfryer die al 8 maanden in de weg staat en  die ik nog eens moet proberen.

Overigens heb ik ook overbodige apparaten wel. Zo wilde ik per se een wafelijzer, maar wafels bakken bleek een tijdrovende klus. We hebben een klapgrill die we soms gebruiken voor tosti’s maar we hebben er beide een hekel aan om hem dan daarna weer terug in het keukenkastje te manoeuvreren. 

Bellebelle schreef op 28-01-2025 om 21:48:

[..]

Nou inderdaad, een gewone douche. Heerlijk. In een hotel heb je weleens een douchekop die vastzit. Ik snap niet hoe je dan de onderkant wast. Zo lenig ben ik ook weer niet. En als ik pech hebt, wordt mijn haar nat, ook onhandig.

ja waardeloos hè! Ik heb het gelukkig maar 1x meegemaakt; geen succes.

Auto. Ik woon zeer dicht bij mijn werk en er is een station vlakbij met bussen en treinen naar allerlei richtingen in het land. Daarnaast heb ik een elektrische fiets. Daarom voel ik de noodzaak voor een auto, ondanks het bezit van een rijbewijs, nog steeds niet.

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

29-01-2025 om 07:13

Een E-bike. Heb ook geen ruimte om hem binnen te zetten en ik fiets liever zelf. (Ik woon wel in een heuvelige omgeving dus dat is wel conditietraining)

rionyriony schreef op 28-01-2025 om 18:29:

Een oven. Hij is nooit ingesteld sinds hij geplaatst is heel wat jaren geleden.

De wasdroger staat eveneens helemaal niets te doen. Ongezellige hitte en ik heb nooit haast om iets te drogen. Ik heb van alles minstens twee dus nooit een wasdroger nodig. Bovendien moet je alles eruit halen als het droog is en als het aan de lijn hangt kan je alles lekker laten hangen.

Ik heb ook nooit haast om wat te drogen, ik heb ook wel van alles meer dan 2 stuks. Maar de was droogt zo lastig als het buiten regent  binnen heb ik geen plek om een 8kg trommel was op te hangen. Dus in de zomer gaat het wel naar buiten soms, maar daarvoor gebruik ik de droger. Niet omdat ik iets snel droog moet hebben. 

Een rijstkoker, waarom je die nodig hebt ontgaat me ik heb nog nooit mislukte rijst gehad uit een pan kokend water.

krulliebollie schreef op 28-01-2025 om 17:21:

[..]

Ik zei grappig dat mensen de Quooker noemen.. niet verbazingwekkend 😬😬

krulliebollie schreef op 28-01-2025 om 17:21:

[..]

Ik zei grappig dat mensen de Quooker noemen.. niet verbazingwekkend 😬😬

Ik vind het gewoon vreemd om de hele dag water warm te houden.

hier ook geen airfryer 

Bellebelle schreef op 28-01-2025 om 21:48:

[..]

Met een washandje? Zo doe ik het in elk geval altijd 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.