Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welk werk zou jij willen doen, als álles mogelijk was?

Inspiratie vanuit een ander topic:

Als je écht kon kiezen, geld/opleiding/etc geen issue was en je je mijn dagen kon vullen met werk dat je ECHT helemaal geweldig zou vinden.... wat zou je dan doen? 


Regendrup.

Regendrup.

09-02-2022 om 14:42 Topicstarter


Als ik écht kon kiezen, er geen enkel issue was, en ik mijn dagen kon vullen met werk dat ik ECHT helemaal geweldig zou vinden...

...dan zou ik heel graag willen werken in een boekenwinkel. Ik zie het helemaal voor me, een winkel die lijkt op een kinderboekenwinkel waar ik vroeger heel graag kwam.
Met een hoek met de mooiste kinderboeken die er zijn: een zitje waar je heerlijk kunt zitten lezen. Een koffiehoekje, en natuurlijk ook een grote collectie boeken voor volwassenen. En dan als medewerker keuvelen met de klanten, kletsen over boeken, boeken aanraden.
Ook voorleesmiddagen zouden er worden georganiseerd waarbij niet alleen kinderen worden voorgelezen, maar eventueel ook ouderen die daar behoefte aan hebben.

Een soort kleinschalige bibliotheek dus, waar je óók boeken kunt kopen.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 14:47

Mijn droombanen zijn dierenarts, psychiater en rechercheur 😁...

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-02-2022 om 14:49

Als echt alles kon, zou ik operazangeres zijn. De mooiste kostuums,  prachtige muziek en verhalen en ik als stralend middelpunt op het podium. Lijkt me fantastisch 

In dat andere topic waar je naar verwijst heb ik aangegeven dat ik het liefst in mijn huidige huis wil blijven wonen, als overal wonen mogelijk zou zijn, mede vanwege mijn droom op werkgebied die ik daar waar heb kunnen maken: mijn eigen bedrijf.

Ik zou dus ook geen ander werk willen doen dan ik nu doe. Mijn werk past echt bij me en ik heb er ook veel lol in. 

Ik zou niet willen werken. Toen ik nog mentale veerkracht had wilde ik reisfotograaf worden. 

Regendrup.

Regendrup.

09-02-2022 om 14:51 Topicstarter

Sassenach schreef op 09-02-2022 om 14:50:

In dat andere topic waar je naar verwijst heb ik aangegeven dat ik het liefst in mijn huidige huis wil blijven wonen, als overal wonen mogelijk zou zijn, mede vanwege mijn droom op werkgebied die ik daar waar heb kunnen maken: mijn eigen bedrijf.

Ik zou dus ook geen ander werk willen doen dan ik nu doe. Mijn werk past echt bij me en ik heb er ook veel lol in.

Jij zit goed hoor ik!  Super fijn!! Houden zo! 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-02-2022 om 14:53

In mijn vrije tijd kom ik graag winkelen in de boekenwinkel Regendrup! Dat zijn wel mijn favoriete winkels, uren kan ik daar rondneuzen 

Ik zou film-regisseur willen zijn. Een heel team van talentvolle mensen leiden die mijn visie tot leven brengen op het witte doek. Dat is echt een droom. 

Regendrup. schreef op 09-02-2022 om 14:51:

[..]

Jij zit goed hoor ik! Super fijn!! Houden zo!

Jazeker, deze 2 topics doen me ook weer beseffen dat ik geluk heb gehad met de dingen die op mijn pad kwamen en dat ik vervolgens de juiste keuzes (met steun van mijn man) heb gemaakt. En daar ben ik heel blij mee.

Ik doe het werk dat ik echt geweldig vind. Maar.....als alles mogelijk zou zijn, zou ik dit niet meer in opdracht doen. Dan zou ik met mijn eigen werk en projecten voldoende verdienen om van te leven. Ik werk er hard aan om dat te bereiken!

Geen enkel werk behalve vrijwilligerswerk. Ik was veel te blij toen ik er 29 jaar geleden mee stopte.

Ik geloof niet dat ik ander werk zou willen doen, maar ik wil een deel (wat meer moeite kost en ik niet zo leuk vind) van mijn huidige werk best overdragen aan een ander. En ik zou een wel een dagje minder willen werken (of eigenlijk een dag meer in de week willen hebben). Of vaker een weekje vakantie, dat zou ook wel werken denk ik.

Ik vind mijn werk echt heel leuk, maar ben ook graag thuis met mijn gezin. 50/50 lijkt me helemaal prima!

Ik zou het liefst in een prachtig grot huis een woongroep willen beginnen waar mensen met Downsyndroom wonen. Gewoon kleinschalig, onafhankelijk van grote instellingen.

PriceyRook54

PriceyRook54

09-02-2022 om 15:58

Ik zou graag cameravrouw zijn in David Attenborough's team

Onderzoeksjournalistiek of digitale recherche. Graven en wroeten, tot de waarheid aan het licht komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.