Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat zou jij echt nooit in je woonkamer willen hebben? (Géén afzeiken a.u.b.!)

To begint:

Ik zou nooit dingen met gezichten in mijn woonkamer willen hebben. En dan bedoel ik niet foto's van familie want ik heb ook mijn kinderen en kleinkinderen in de kamer maar bijvoorbeeld van die Afrikaanse maskers of beelden. Of schilderijen met voor mij onbekenden erop die je dan heel de tijd aankijken. Beetje creepy vind ik dat 


Met stip op 1: laminaatvloer! Lelijk, en klinkt vreselijk als je er over loopt. Ja, ook de duurdere/betere. 

2: Thema’s:  Zoals retro, ultra modern, minimalistisch, de Action, of wat ik hier voorbij zag komen iets gothic - achtig. Niets persoonlijk voor wie zich hierin herkent! 

3: Dode dieren, ook de neppers in plastic of zo. Wie wil er nu een afgehakt hoofd aan de muur (of nagebootst?). Inclusief gestroopte dieren als tapijtje op de grond. 

FarFarAway schreef op 19-09-2021 om 12:10:

Met stip op 1: laminaatvloer! Lelijk, en klinkt vreselijk als je er over loopt. Ja, ook de duurdere/betere.

2: Thema’s: Zoals retro, ultra modern, minimalistisch, de Action, of wat ik hier voorbij zag komen iets gothic - achtig. Niets persoonlijk voor wie zich hierin herkent!

3: Dode dieren, ook de neppers in plastic of zo. Wie wil er nu een afgehakt hoofd aan de muur (of nagebootst?). Inclusief gestroopte dieren als tapijtje op de grond.

Een portretfoto is toch ook een soort van afgehakt hoofd aan de wand?

WickedDotterel45

WickedDotterel45

19-09-2021 om 12:21

Lavalampen.

de visgraatvloer is al genoemd, doet me denken aan de stalen, glazen deuren. Deze combi komt vaak in een tv programma voor, kom even niet op de naam van het programma. Maar die deuren vind ik ook heel ongezellig. 

PreciousJay68

PreciousJay68

19-09-2021 om 12:29

een asbak, want roken is goor.

Verder: een krat bier.  Ons vorige huis was erg klein met weinig opbergruimte en dan stond er wel eens een bierkrat in de keuken.  Dat vond ik al storend want ik woon niet in een studentenhuis of zo, maar ja, het kon nergens anders staan.
Nu hebben we wel een bijkeuken waar zoiets jan staan, maar man zet het uit gewoonte vaak weer pontificaal in de open keuken. 

rionyriony schreef op 19-09-2021 om 12:02:

[..]

Dat zou het probleem niet zijn, maar ik heb iets tegen die vissenkoppies (haphaphap) en die starre vissenogen in mijn eigen lieve gezellige huisje. En al dat werk om het mooi te houden. Dat gedoe bij een ziekte. Of als je alg krijgt in je bak.

Ik snap dat wel. En ik denk ook niet dat het voor iedereen is. Ik zou zelf ook nooit een slang bijvoorbeeld als huisdier willen. Ik moet zeggen dat het niet zoveel werk is om mooi te houden gelukkig en in bijna 20 jaar heb ik gelukkig nog nooit ziektes gehad in het aquarium.

Opgezette dieren heb ik niet, maar schedels, geweien en vachtjes wel. Staat knus vind ik en ik heb een schedel/gewei tic.

alhambra schreef op 19-09-2021 om 08:47:

@ Rockstar. Je hebt dan ook wel een hele lelijke leren bank uitgekozen! Zo glimmend.
Wij hebben een matte leren bank. Zoiets:

8192633-317-01.jpg

Zelf houd ik niet van engeljes en de stijl van Frans Bauer (witte lederen banken en verder ook alles wit)

Oké deze vind ik wel mooi! Maar ik zou dat geen leer noemen maar suède. Bij leer denk ik aan dat glibberige glimmende spullie.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

19-09-2021 om 12:59

Madamecannibale schreef op 19-09-2021 om 12:44:

[..]

Ik snap dat wel. En ik denk ook niet dat het voor iedereen is. Ik zou zelf ook nooit een slang bijvoorbeeld als huisdier willen. Ik moet zeggen dat het niet zoveel werk is om mooi te houden gelukkig en in bijna 20 jaar heb ik gelukkig nog nooit ziektes gehad in het aquarium.

Ik ook niet. Ik vind het ook niet zoveel werk om het mooi te houden. En vissenkopjes en starre ogen? Ook nooit last van.

weneri schreef op 19-09-2021 om 12:28:

de visgraatvloer is al genoemd, doet me denken aan de stalen, glazen deuren. Deze combi komt vaak in een tv programma voor, kom even niet op de naam van het programma. Maar die deuren vind ik ook heel ongezellig.

VT wonen, en dan alle varianten waar zij sponsor zijn.

Al die  onbestemde modderkleuren die tegenswoordig zo in zijn: grafgrijs en reeskakbeige. Daar gruw ik van, zo depri.

Een afgedankt fornuis met daarop een opgevouwen boodschappenkrat + poezenmand zijn daarentegen nou ook geen aanwinst in je interieur. . Dus trek je van mijn mening vooral niets aan.

eva_luna schreef op 19-09-2021 om 12:08:

[..]

Geen enkele van mijn alleenwonende mannelijke vrienden heeft dat of heeft dat gehad.

In mijn omgeving ken ik er zo al 4.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

19-09-2021 om 13:42

kenfan schreef op 19-09-2021 om 13:32:

Al die onbestemde modderkleuren die tegenswoordig zo in zijn: grafgrijs en reeskakbeige. Daar gruw ik van, zo depri.

Een afgedankt fornuis met daarop een opgevouwen boodschappenkrat + poezenmand zijn daarentegen nou ook geen aanwinst in je interieur. . Dus trek je van mijn mening vooral niets aan.

De poes slaapt op een afgedankt fornuis?

Mijn vriend heeft soms echt een wansmaak… Een blauwe lamp met zonnen en sterren erop. Toen we samen gingen wonen mocht ie dan als nachtlamp op zijn nachtkastje, no way in de woonkamer. 
Inmiddels latten we en staat zijn woonkamer vol met knuffels, afgrijselijke kaarsenhouders (van een uil oid) en soort semi-Afrikaanse cd-rekken en allerlei frutsels. Nu is dat maar tien procent van die frutsels in zijn moeders huis maar pfff. Ik word er zo onrustig van hè. Zonder die frutsels heeft ie echt wel een leuke woonkamer. 

SuzyQFive schreef op 19-09-2021 om 13:45:

Mijn vriend heeft soms echt een wansmaak… Een blauwe lamp met zonnen en sterren erop. Toen we samen gingen wonen mocht ie dan als nachtlamp op zijn nachtkastje, no way in de woonkamer.
Inmiddels latten we en staat zijn woonkamer vol met knuffels, afgrijselijke kaarsenhouders (van een uil oid) en soort semi-Afrikaanse cd-rekken en allerlei frutsels. Nu is dat maar tien procent van die frutsels in zijn moeders huis maar pfff. Ik word er zo onrustig van hè. Zonder die frutsels heeft ie echt wel een leuke woonkamer.

Denk je dat het misschien ook nostalgie is?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.