Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat zou jij doen met een tussenjaar/sabbatical?

Stel: je hebt vanaf september 1 jaar de tijd om alles te doen wat je wil. Je hebt genoeg gespaard om de vaste lasten te betalen en hoeft met niemand rekening te houden.

Wat zou jij gaan doen?


Een wereldreis maken

werken aan mijn fotoprojecten.

Reizen. En dat terwijl er niet heel veel plekken op de wereld zijn die ik nog wil zien. Maar mooi uitgebreid de tijd dan voor die plekken die ik juist wel wil zien. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:25

Ik zou met een camper op reis gaan. Op de bonnefooi. Lijkt me geweldig! 

Hetzelfde als wat ik nu doe, want ik doe al wat ik het liefste doe. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

11-08-2021 om 16:26

Twee of drie leuke steden in het buitenland uitzoeken en daar dan 4-6 maanden wonen. Daar ga ik me dan aan de hobby’s wijden waarvoor ik nu geen tijd heb vanwege werk en gezin. 

Reizen. Absoluut. 
Ik heb eerder een lange periode gereisd en dat zou ik zo weer doen. Weer op een langzame manier, dus liefst weken achtereen op dezelfde locatie.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:28

En ik ondertussen plaatselijk proberen te werken denk ik. Lijkt me wel wat. Paar dagen daar en dan weer verder. 

Roadtrippen door de USA! Het landelijke deel en de NP's, steden rij ik het liefst met een grote boog omheen. 
USA is toch wel mijn favoriete topbestemming. Al zou ik ook nog wel ns terug willen naar Nieuw Zeeland. 

Julali schreef op 11-08-2021 om 16:25:

Hetzelfde als wat ik nu doe, want ik doe al wat ik het liefste doe.

Das geen sabbatical. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-08-2021 om 16:43

Lijkt me vreselijk... Ik denk dat ik me na een paar maanden enorm ga vervelen. Maar ik ben een huismus en heb naast mijn baan voldoende vrije tijd.

Coreopsis schreef op 11-08-2021 om 16:43:

Lijkt me vreselijk... Ik denk dat ik me na een paar maanden enorm ga vervelen. Maar ik ben een huismus en heb naast mijn baan voldoende vrije tijd.

Oh echt? 
Ik denk wel dat mijn sabbatical op gaat aan random dingetjes als ik geen plan maak. 

Mooie dingen maken. Vooral kleding en houtbewerken.

Reizen! Ik heb echt nog superveel plekken die ik graag wil zien en de schoolvakanties zijn daarvoor altijd te kort (oké, en het budget ook ontoereikend).

O, of misschien een boek schrijven. Ik neem me al heel lang voor eens zo’n schrijfcursus te gaan volgen en dan aan een boek te gaan werken. Geen idee of ik echt talent heb, maar het lijkt me wél een hele mooie uitdaging. Reizen en schrijven combineren lijkt me zelfs een nog betere combinatie, nu ik erover nadenk.

Als eerste schoonfamilie bezoeken in west-afrika, daarna reizen en daarna de tijd gebruiken om een eigen zaak op te zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.