Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat zou je doen met 30 miljoen?

Wij kopen één keer per jaar een staatslot. Voor de oudejaarstrekking. En dan begint altijd het dromen voor even. Wat zouden we doen met 15 miljoen (we hebben een half lot)?
De pubers willen dan een gaming p.c. 😁 Wijzelf weten het nog niet zo. Misschien een huis kopen. We huren nu, maar eigenlijk willen we niet weg waar we wonen. We hebben het goed met de buren samen. Misschien in overleg met de verhuurder wat dingen aanpakken aan het huis.

Een deel zal ook naar familie en goede doelen gaan.
We kunnen in ieder geval de kinderen zonder schulden laten studeren en helpen met een huis.
Ik heb nu een baan waar ik het erg naar mijn zin heb, dus ik denk niet dat ik stop met werken.
Wat zouden jullie doen met heel veel geld?


ik zou mijn buren uitkopen, zodat ik daar van af ben, of ik koop een ander huis. Alhoewel ik het hier verder prima naar mijn zin heb. Ik zou een leuke baan zoeken, ben momenteel wel wat klaar met mijn werk. Of ik ga een leuke winkeltje beginnen, lijkt me ook erg leuk. Verder wil ik graag op vakantie en dan walvissen kijken en het noorderlicht, en dan ook graag naar wat andere plaatsen. Dat is het eerst wel. Ik ga morgen denk ik nog een lot kopen. 

Een mooie vakantie maken en voor de rest zie ik het wel. Nadenken hoe ik het op een verstandige manier richting mijn kinderen kan verspreiden. Kijken of ik een goed doel kan vinden waar ik in geloof. Ik ga in ieder geval niet in een soort spending frenzy raken 😄

een vrijstaand huis laten bouwen op het platteland. 
Mijn ouders en siblings een deel geven.
Prettig leven.

huis kopen en inrichten zonder op geld te hoeven letten, auto kopen, electrische fiets koken, schoonmaakster inhuren, dag minder werken. 
Mijn siblings helpen met afbetalen van hun huis en mijn vader met iets dat hij graag wil.

En geld opzij zetten voor mijn neefjes en nichtjes voor studie en dromen.

En verder niet veel bijzonders. Gewoon er van genieten

ScarceKudu74

ScarceKudu74

29-12-2021 om 19:34

Mijn kinderen krijgen beide 10 miljoen. Ik koop een ander huis (vrijstaand, liefst op de Veluwe) en een nieuwe motor en auto. Verder geen wensen, behalve  genieten dat je je nooit meer druk hoeft te maken over geld 

Ik zou een huis kopen, en een huis voor mijn broer. Verder zou ik een deel op de spaarrekening van mijn neefje storten, zodat hij later onbezorgd kan studeren. Ik zou de hypotheek van mijn ouders aflossen zodat zij met pensioen kunnen. Daarnaast zou ik de lokale voetbalclub helpen met een nieuwe overkapping (terras) en een vernieuwde entree.
Stoppen met werken zou ik niet doen. Vind ik m’n werk veels te leuk voor!

Sowieso minder werken. 
Verder heel standaard: nieuw huis, geld apart voor studie/rijbewijs kind, nieuwe auto's, reizen, nieuwe garderobe.

In dat nieuwe huis een zwembad, garage voor de auto's, mancave met bar en mini bier-brouwerij, soort kinderboerderijtje met wat geitjes en varkentjes. Inloopkast tussen slaapkamer en badkamer. Nieuwe (vintage) meubels. Aangelegde tuin met buitenkeuken. 

Ik zou een klein huisje met tuin kopen in de stad waar ik nu woon en een tweede huis(je) in de buurt van mijn familie aan de andere kant van het land. Zo ergens aan de bosrand, met gezellige kippen (en een buurman die de kippen voert als ik doordeweeks in de stad zit  ).

Verder echt geen idee. Ik heb nooit veel meer dan het minimumloon te besteden gehad, dus van 15 miljoen (ik heb ook een half lot) gaat mijn hoofd raar draaien. 

Verhuizen, wat meer uitgeven dan normaal aan vakanties enzo en wat weggeven. Mijn baan geef ik op en ga me bezighouden met (zelf) beleggen en het rendement doneren aan zorgvuldig gekozen kleinschalige projecten. Ik vind het leuk om met geld bezig te zijn dus kom maar door met die 30m.

Hier ook een half lot, dus 15 miljoen. Ik zou een appartementje hier in de stad kopen voor een paar ton, en dan een vakantiehuisje of chaletje op de Veluwe. Ik zou mijn familie wat geven, en wat goede doelen.
En ik zou gaan bekijken of het mogelijk is om te stoppen met werken, ik zou sowieso veel minder gaan werken. En dan zou ik wel leuk vrijwilligerswerk gaan doen.

Een huis kopen zonder voorbehoud van financiering want dat is de reden dat we tot nu toe steeds achter het net vissen!

Vervolgens zou ik het huis in laten richten zonder naar de prijzen te kijken.

Ik zou de hypotheek van mijn (schoon)ouders aflossen en de rest van mijn familie geld schenken. 

Ohh dat dromen doen wij ook altijd! Ik zal een nieuw (groter) huis kopen en een andere auto. Ik denk ook wel een vakantie met het gezin.. Verder ook een (groot) deel opzij zetten voor studie kinderen etc. En ik denk lekker uitgebreid shoppen zonder echt naar de prijzen te kijken 

Ik koop buren uit, laat m'n huis en tuin wat upgraden, idem huis/tuin van moeders, koop een Minicooper countryman automaat en ga lekker businessclass reizen vooral naar Amerika maar ook Nieuw Zeeland en Australië komen dan weer op m'n lijstje. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-12-2021 om 20:32

Ik koop een klein vrijstaand huisje op een flinke lap grond, buren op minimaal 100 meter.
En een appartement of studio voor elk van mijn studerende kinderen, zodat ze eindelijk een eigen stekje hebben.

Een miljoen laat ik door een goede adviseur beleggen zodat ik de rest van mijn leven een passief inkomen heb (heb niet veel nodig, met een rendement van paar procent kom ik makkelijk rond).

Nog een ton of zo apart voor levensonderhoud van de kinderen tijdens hun studie.

En de rest naar diverse goede doelen.

Wat moet je in hemelsnaam met zo'n krankzinnig bedrag?

Geen flauw benul, ik kan nu doen wat ik wil met het geld dat ik heb en meer geld lijkt me erg vermoeiend. Vandaar heb ik geen lot gekocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.