Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat zijn je uniekste bucketlistwaardige ervaringen?

Wat zijn je meest spectaculaire of anderszins zeldzame bucketlistwaardige ervaringen die je al hebt meegemaakt in je leven? Of staat er nog iets bijzonders op je to do list? 


Emigreren, denk ik.

redbulletje

redbulletje

29-08-2021 om 10:56 Topicstarter

Eén van mijn mooiste ervaringen is jackeroo/jilleroo spelen op een Australische ranch. Te paard een kudde schapen naar de buurman kilometers verderop drijven. Met als kers op de taart zelf te paard de rest van de paarden die vrij in de heuvels rondliepen naar de ranch drijven. Dat was echt op z'n cowboy's. En aangezien m'n 2 medecowboys naar een ander gebied waren om de paarden te zoeken, klaarde ik die klus in m'n eentje als 'oud wijf'. Ik was met mijn bijna 40 jaar de oudste deelnemer van die cursus en zat tussen de backpackers van half in de 20

Ik heb ooit, zij het maar kort, in mijn eentje rondgelopen bij Galleria Borghese in Rome. Geweldig!

Recent onder andere een luchtballonvaart.
Ik heb de kans om aan te sluiten bij een bekende van mij met beide handen aangegrepen.
Echt super gaaf was het.
Voor mij een hele ervaring.

ik heb een paar “stereotiep-geweldige” dingen gedaan zoals snorkelen op het great barrier reef en een ballonvaart en daar ook enorm van genoten. 
maar hoe ouder ik word, hoe meer andere dingen op de voorgrond treden. Fijne dingen die ik met vrienden heb gedaan bijvoorbeeld. Of een relatief eenvoudige vakantie in Europa (nog steeds een grote luxe hoor) die gewoon heel ontspannen en mooi was. Heel mutsig dus. Ik heb niet zo veel bucketlistachtige dingen meer, althans niet van die grote. 

Emigreren.
Leren duiken en het doen.
Leren salsa dansen.

Duiken in de tropen, hoog op een bergklif staan, skiën in de Alpen, een vakantie in een grote villa met zwembad, een overnachting in de jungle, een borrel op een rooftop, ruïnes van verdwenen beschavingen zien, een extreem koude winter in de sneeuw, varen op een rivier tussen de kliffen. Dat zijn toch wel mooie herinneringen.

De trans-Mongolië-express trein. Van Moskou in één ruk naar Peking. Machtig!!! 

de crand canyon zien. Man, wat heeft dat een indruk op me gemaakt! Tranen over m’n wangen. Ik heb daar echt een hele tijd staan kijken. Zo onder de indruk van de immense grootte. 
Sowieso was die hele rondreis een grote bucketlist-afstreepsessie. 

En voor het eerst een echte waterval zien (was in de tropen). Dat heeft ook zo’n indruk op mij gemaakt. 

Snorkelen bij mantaroggen op Hawaii was wel echt een groot hoogtepunt.
En tijdens die vakantie ook lava in zee zien vallen was ook zeer indrukwekkend. De wandeling ernaar toe over de gestolde lava wat alles verwoest had zorgde al voor het besef hoe overweldigend de natuur is.

4 maanden backpacken  met mijn vriend zonder van te voren dingen te boeken. Ultieme vrijheid. Ontzettend veel mooie dingen gezien en geweldige mensen ontmoet.  

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

29-08-2021 om 12:51

De Serengeti was een absolute topper. Parachute-springen ook. Als man je haar blonderen, was ook een erg bijzonder (en leuk) experiment toen ik 25 jaar jonger was  

Voor nu is het dan toch de reis naar de West kust van Amerika, genoten van alle parken en natuur daar, en daar ook helikoptervlucht gedaan over de grand Canyon, was ook heel erg indrukwekkend.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

29-08-2021 om 12:54

Uit een vliegtuig springen 

Op sneeuwscooters door Lapland, en met een hondenslee.
Wat ook echt absoluut bucketlistwaardig was was onze reis naar Kalimantan, op een boot door de jungle, toen een wilde relatief jonge oerang oetang (na veel geduld) bij ons op de boot kwam om stukjes banaan te eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.