Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

27-07-2021 om 16:25

Wat zie jij in de avatar van anderen?

Omdat ik blijkbaar forummers volledig in verwarring achterlaat als gevolg van mijn avatar, is hier een topic om je verwarde brein even lucht te geven zodat een bezoek aan de psych nog even uitgesteld kan worden. Kortom, wat zie jij in de avatars van anderen? 


OxfordComma schreef op 28-07-2021 om 12:26:

[..]



Ik ben er nog steeds niet uit, of ik mijn avatar houd. Ik vind hem wel grappig en hij past goed bij mijn naam, maar eigenlijk niet zo bij mij. Maar ik denk wel, dat ie opvalt/dat mensen hem aan mij koppelen.

Tot zover mijn gedachtenspinsels. Ik doe nu mijn dagboek weer dicht.

Hij valt inderdaad op, is een van de avatars die ik al herken. 

Ik zag nu pas bewust jouw nick, dus heb het net even gegoogled, ik wist niet dat dat een naam had. Grappig Hoe kwam je daarop ?

Ja goede vraag eigenlijk, hoe ik er precies op gekomen ben weet ik eigenlijk niet meer 🤔. Maar het valt in de categorie nerdy-fun-facts, en dat vind ik dan weer grappig 🤓.

Maree schreef op 28-07-2021 om 08:05:

[..]

Oh, die vibe vind ik wel leuk

Ik ook, past wel bij me!

Ik voelde ook iets tintelen bij de beschrijving van Rachel

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

28-07-2021 om 12:41

OxfordComma schreef op 28-07-2021 om 12:26:

[..]


Ik ben er nog steeds niet uit, of ik mijn avatar houd. Ik vind hem wel grappig en hij past goed bij mijn naam, maar eigenlijk niet zo bij mij. Maar ik denk wel, dat hij opvalt/dat mensen hem aan mij koppelen.

Tot zover mijn gedachtenspinsels. Ik doe nu mijn dagboek weer dicht.

Zijn we er straks eindelijk uit wat we in al onze avatars zien, worden ze opeens vervangen en kunnen we alsnog hulp gaan zoeken!     

OxfordComma schreef op 28-07-2021 om 12:39:

Ja goede vraag eigenlijk, hoe ik er precies op gekomen ben weet ik eigenlijk niet meer 🤔. Maar het valt in de categorie nerdy-fun-facts, en dat vind ik dan weer grappig 🤓.

Ik zou hem houden want hij is erg leuk, maar ik zag pas dat het een komma is toen je het zei. Het deed mij denken aan een zwemmend spermacelletje met duikbril.

googlede even want kende de betekenis ook niet, vond dit heldere plaatje : )

453-A7454-9172-44-B4-8-C90-647-C64-C3699-D.jpg

Moxxie schreef op 28-07-2021 om 13:06:

[..]

Ik zou hem houden want hij is erg leuk, maar ik zag pas dat het een komma is toen je het zei. Het deed mij denken aan een zwemmend spermacelletje met duikbril.

Nu ga ik er nooit meer iets anders in zien, bedankt hè!

overigens heb ik altijd geleerd dat een komma in een opsomming na 'en' in deze context niet hoeft, dus die komma na Mark Rutte en voor 'en'
..de strippers, Mark Rutte, en Mathijs.

so far mijn wijsneuzerigheid 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

28-07-2021 om 13:18

Vf_Watervrouw schreef op 28-07-2021 om 12:19:

[..]

Tanden op elkaar volgens mij, maar weet niet of ik deze associatie nog/snel kwijt zal raken

Goed excuus om nog eens wat te googelen af en toe

Ah, je hebt het plaatje aangepast sorry, ik was nog maar net wakker, en denk teveel aan de glaasjes rosé cava genipt - het is echt een mooie tekening

Deze zin ken ik over het belang van de komma:
The panda eats shoots and leaves.
The panda eats, shoots, and leaves.

safari schreef op 28-07-2021 om 13:16:

overigens heb ik altijd geleerd dat een komma in een opsomming na 'en' in deze context niet hoeft, dus die komma na Mark Rutte en voor 'en'
..de strippers, Mark Rutte, en Mathijs.

so far mijn wijsneuzerigheid

Dat hebben we allemaal zo geleerd, maar er zijn uitzonderingen. Daar is dit er een van.

(reactie op Auwereel)

ah ja in jouw context is die komma voor 'en' juist noodzakelijk, er volgt een heel nieuwe handeling. weer wat geleerd, thanks 

Auwereel schreef op 28-07-2021 om 13:22:

Deze zin ken ik over het belang van de komma:
The panda eats shoots and leaves.
The panda eats, shoots, and leaves.

images?q=tbn:ANd9GcTMoFLn7mJI1q3aj5ka0MEbDANDBqbua7Mwng&usqp=CAU

Geen oxford komma, maar ik vind hem altijd leuk.

Moxxie schreef op 28-07-2021 om 13:06:

[..]

Ik zou hem houden want hij is erg leuk, maar ik zag pas dat het een komma is toen je het zei. Het deed mij denken aan een zwemmend spermacelletje met duikbril.

Haha oh nee hè 😂.. 

Het leuke aan de Oxford comma is, dat je er oneindige discussies over kunt houden, zoals hier nu dus ook al gebeurt . Ik geloof dat het gebruik vooral regionaal bepaald wordt. Ik heb ook ooit geleerd dat er voor 'en' geen komma hoort, maar eigenlijk vind ik dat in retrospectief echt een rare regel. Het maakt een zin vaak niet duidelijker, als de komma er niet staat. 

OxfordComma schreef op 28-07-2021 om 13:53:

[..]

Haha oh nee hè 😂..

Het leuke aan de Oxford comma is, dat je er oneindige discussies over kunt houden, zoals hier nu dus ook al gebeurt . Ik geloof dat het gebruik vooral regionaal bepaald wordt. Ik heb ook ooit geleerd dat er voor 'en' geen komma hoort, maar eigenlijk vind ik dat in retrospectief echt een rare regel. Het maakt een zin vaak niet duidelijker, als de komma er niet staat.

Ja, ik hou daarvan  

Genootschap Onze Taal is voor mij dé autoriteit op dit gebied, en die zegt dat het mag als het nodig is. Ik heb het zo volgens mij ook geleerd, in principe geen komma na 'en', maar er zijn uitzonderingen. Ik gebruik ook regelmatig een komma na 'en'.

https://onzetaal.nl/taaladvies/komma-voor-en

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.