Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat voor zinzoeker ben je?

Met deze test van het dagblad Trouw kan je testen hoe je in het leven staat, wat je leven zin geeft:
Trouw.nl/zinzoekertest

Auwereel

Auwereel

12-01-2025 om 17:37 Topicstarter

De test was de spijker op de kop wat mij betreft, ik ben een "Rationele Zinzoeker" die graag kennis zoekt en kennis deelt.

Artistieke zinzoeker, maar dat vind ik wel een bijzondere uitslag. Laagst scoorde ik op spiritueel en dat klopt wel.

Auwereel

Auwereel

12-01-2025 om 17:59 Topicstarter

O, de laagste score, ook interessant! Ik ben veel minder een praktische zinzoeker. "Praktische zinzoekers worden gedreven door tastbare prestaties, financiële zekerheid, avontuur en invloed. " Nee, ben ik inderdaad minder van gecharmeerd.

Ik ben een praktische zinzoeker en herken mij hier wel in.

Het laagste scoor ik op spirituele en emotionele zinzoeker. De spirituele herken ik wel. De emotionele niet zo.

Ik ben een praktische zinzoeker. Maar ik zit bij alles een stuk onder het gemiddelde. Ik ben misschien helemaal geen zinzoeker 😅

Van de praktische zinzoeker herken ik het onafhankelijke wel, maar niet 'ze halen graag het meeste uit het leven' of avonturen en nieuwe dingen. Ik houd wel graag controle.

Zitten jullie dan boven het gemiddelde bij jullie hoogste uitslag?

Mijn hoogste is Morele Zinzoeker, daar scoor ik precies hetzelfde op als het gemiddelde, namelijk 3,8. Ik herken me er ook in.

Een emotionele zinzoeker 

Ik ben ook een emotionele zinzoeker .

Ik denk dat leeftijd ook een veranderd beeld geeft .

Vroeger zou ik sommige vragen anders beantwoord hebben .

Ik ben een spirituele zinzoeker.

Emotionele zinzoeker, klopt wel als ik het zo lees. En praktisch als laagste score, ook dat klopt. Ik ben een beetje saai, hou van harmonie. Ben in de basis tevreden en ben er ook van overtuigd dat dat een prima grondhouding is. Misschien kom je daar niet heel ver mee en is meer ambitie beter, maar dat maakt niet uit want het is goed. 

ik ben ook een Emotionele zinzoeker, de score was 4,4. De Artistieke zat daar vlak onder met een 4,2 score. 
Ik scoor laag bij Praktische, ver onder het gemiddelde, 2,1 was dat. 

Nou, dat klopt wel. Ik ben geen avontuurlijk, ambitieus persoon. Met een gewoon rustig harmonieus leven, met gezin, familie en vrienden,  ben ik heel tevreden. 

Ik ben ook een praktische zinzoeker. En dan zit ik net iets boven het gemiddelde. Het minst scoor ik op spiritueel. Ik herken mezelf hier wel in.

Ik ben een Morele zinzoeker.

Een morele zin zoeker en dat klopt wel.

mut

mut

12-01-2025 om 19:35

Ik zat bij alles tussen 3,1 en 3,5 behalve bij praktische (dat was 1,8)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.