Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij overgewaardeerd?


uit eten een duur restaurant waar je 5 gangen aan liflafjes krijgt op te grote borden met een rare streep saus als decoratie. 
Ik vind de sfeer nooit fijn, het eten niet echt lekker ook al is het zo bijzonder en het vult nauwelijks. 
Geef mij maar een gezellig eetcafé, tapasbarretje of een all you can eat. Daar kan ik mijzelf zijn en lekker kletsen tijdens het eten terwijl je maag ook nog gevuld wordt en je zelf kunt kiezen wat je lekker vind  

Aardperen. Groenten worden soms terecht vergeten en nu moet je ineens bij hippe restaurants opletten dat er geen aardperen in de salade zitten. Enige groente die ik echt niet eet.

oh ik ben dol op aardperen . Ze werken alleen nogal op mijn darmen. 

Overgewaardeerd: grote stukken vlees. Jammer dat in veel restaurants de kaart nog om vlees draait. Ik eet liever goede royale groentegerechten met dan een klein stukje vlees erbij. Of vegetarisch. Ik vind vlees best lekker maar hoef er echt niet zoveel van. 

Gelebloem schreef op 01-01-2024 om 09:59:

-'Trendy', hippe concept horeca met shared dining gedoe. Ik wil gewoon mijn eigen bord en me concentreren op mijn gesprek, niet op de 'experience'.

Eens, vooral als je ook nog eens de helft van de tijd moet besteden aan het aandacht trekken van het personeel, omdat je anders niks te eten of te drinken krijgt. Of dat je gesprek weer onderbroken wordt door een heel verhaal met “ik heb hier voor u een dinges zus met een sausje zo” en dat gaat dan over één klein hapje en dat moet dan dus nog tien keer. 

Ik heb op advies van een vriendin vorig jaar aardperen ontdekt. 

Een aantal heb ik gepoot, ze geven prachtige bloemen én nieuwe aardperen. Er ligt nu dus een kleine portie in de schuur.

Op facebook zag ik dat de jongen die ze vorig als ruilmiddel aanbood weer aardperen heeft, dus ik ga maar weer eens ruilen voor een emmertje uien.

Lol, ik ga juist graag uit eten in luxe restaurants. Hoe meer gangen liflafjes hoe beter. 
Zo'n all-you-can-eat vind ik vreselijk. Mensenmassa's en rondrennende kinderen die stapels eten op hun bord doen en de helft weer weggooien.  Dat is niet mijn idee van gezellig. 

Poezenmeisje schreef op 01-01-2024 om 12:11:

Een aantal heb ik gepoot, ze geven prachtige bloemen én nieuwe aardperen. Er ligt nu dus een kleine portie in de schuur.

Het schijnt dat ze kunnen gaan woekeren. Ik heb ze daarom toch maar niet in de tuin gezet. Dus wees erop bedacht. 

Aardperen heerlijk. Pastinaak daarentegen 😝. 

Wijn, bier, koffie, sushi, vis (eigenlijk alles wat zwemt, ook eend en gans😬), wild, champignons…. allemaal even vies.
Thee vind ik wel lekker maar dan op zijn ‘Engels’ gedronken dus sterke zwarte thee met een klontje suiker en een scheutje volle melk.
Geen champignons (de structuur alleen al) maar wel truffel😋.
Vis, schaal- en schelpdieren vind ik echt heel vies. De typische smaak van wild kan me ook niet bekoren.
Ik snap ook niet waarom veel mensen zo lyrisch zijn over geitenkaas. Ik vind dat dus echt niet te hachelen.
Grote stukken vlees zijn ook niet aan mij besteed. 
Ik ben dan wel weer van de sauzen en sausjes. Vlees zonder saus vind ik niks en bij chips en hapjes eet ik altijd een dipsausje.

Tony Chocolonely. Wat een vieze chocola. Als ik die krijg gaat ie linea recta naar het voedselkastje.
Rituals. Vind ik veel te dure zeep met te veel slechte uitdrogende ingrediënten. Mijn moeder is er dol op dus ik koop het regelmatig maar voor mezelf hoef ik het niet.

alle meuk voor in de koffie, siroop, ijsblokjes, (haver)melk, bleh. Iced-koffie ook zoieta. Wie heeft er bedacht dat koude koffie hip is? Warm bier lijkt mij nog makkelijker te marketten dan koude koffie.

Doe mij maar gewoon zwarte warme koffie zonder gedoe.

Fenyw schreef op 01-01-2024 om 12:47:

Tony Chocolonely. Wat een vieze chocola. Als ik die krijg gaat ie linea recta naar het voedselkastje.
Rituals. Vind ik veel te dure zeep met te veel slechte uitdrogende ingrediënten. Mijn moeder is er dol op dus ik koop het regelmatig maar voor mezelf hoef ik het niet.

Deze 2 inderdaad. Tony, eigenlijk geen enkele smaak vind ik echt lekker. 

En Rituals inderdaad. Veel vrouwen die ik ken die elkaar met oh en ah bijvallen als het hierover gaat. Niks aan, en superslecht voor de huid. 

Sushi en dat poke bowl spul 🤮

The Masked Singer, ik vind er geen klap aan.

Ondergewaardeerd: Koetjesrepen.

Dolfje schreef op 01-01-2024 om 10:39:

Qua eten vis, schaaldieren en al wat er op lijkt. Veel mensen, ik ook, gruwelen van het eten van krekels etc maar ik vind garnalen net zoiets.

Ibiza. Geef mij maar Mallorca of het vasteland of de Canarische eilanden. Het is te druk en ik vond het echt niet heel bijzonder. En ja we zijn op pad geweest. Vind het de hype niet waard.

same nog een hype die ik niet snap en Curaçao (noem ik gekscherend/sarcastisch)  het Ibiza van de Caraiben want iedereen is er lyrisch over  






Ginevra schreef op 01-01-2024 om 12:03:

oh ik ben dol op aardperen . Ze werken alleen nogal op mijn darmen.

Overgewaardeerd: grote stukken vlees. Jammer dat in veel restaurants de kaart nog om vlees draait. Ik eet liever goede royale groentegerechten met dan een klein stukje vlees erbij. Of vegetarisch. Ik vind vlees best lekker maar hoef er echt niet zoveel van.

Voor mij is vlees het belangrijkste van de maaltijd. Ik vind groenten dan weer overgewaardeerd. Met de mensen met wie ik regelmatig uit eten ga dan gaan de salades onaangeroerd weer van tafel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.