Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat verzamel(de) jij?

Titel zegt het al: wat verzamel jij? Of wat verzamelde jij vroeger? 

En waarom? Waar komt je interesse vandaan? Als je het vroeger verzamelde: heb je je verzameling nog? En waarom ben je gestopt met verzamelen?


Regendrup.

Regendrup.

06-03-2022 om 16:20 Topicstarter

Ik verzamelde vroeger Suske en Wiske stripboeken!
Struinde zeer regelmatig rommelmarkten af om oude(re) exemplaren te vinden.
Heb mijn verzameling nog steeds, zitten ook bijzondere uitgaves bij. En hele oude, die er nog heel goed uitzien.
Ben er een paar jaar geleden mee gestopt, vind ik nu erg jammer!

Mijn interesse is in mijn kinderjaren begonnen, ik was gek op lezen en op de een of andere manier in aanraking gekomen met Suske en Wiske en was er helemaal gek op. Heb ook gezelschapsspellen en poppen enzo. Erg leuk, hoop dat mijn dochter ze ook allemaal eens gaat lezen als ze groter is. Waarschijnlijk ga ik ze dan ook weer lezen. 

Vroeger met het hele gezin eigenlijk postzegels. Daar was ik wel klaar mee, heeft mijn moeder het nog doorgezet. 
Later toen ik op mezelf woonde, kocht ik veel oude blikken. Vond ik altijd mooi staan, had wat brocante interieur. Maar die zijn ook allemaal weg. Staat een groot deel in de plaatselijke kroeg. Had ze meegegeven met een rommelmarkt voor een goed doel. Nu spaar ik niets meer. Of het moeten kamerplanten zijn, die heb ik op dit moment wel veel

Vroeger heb ik Donald Duck strips gespaard deze verzameling werd op een gegeven moment heel serieus met allerlei jaargangen in zeer goede staat, bijzondere bijlagen, edities enz. 

Op een gegeven moment was het plezier minder geworden en vond ik het goed zo.
Mede doordat ruimte een probleem begon te worden alles verkocht. 
Nu heb ik een serie(verzameling) KLM huisjes(85 stuks)hoewel ik daar met verzamelen een stuk minder actief mee ben als eerder.
Helaas niet zelf bij elkaar gevlogen.

Koelkastmagneten van landen waar ik geweest ben. En ja die heb ik nog steeds, ze zitten op m'n koelvriescombo in de berging. 

Leuk topic. Hier ook Suske en Wiskes, maar sinds een jaar Of 3 koop ik er geen meer bij. Loop ze ook voortaan voorbij op rommelmarkten. Ik vind het wel Prima zo. Een heleboel heb ik ooit van mijn vader gekregen  die ze zelf een tijdje spaarde. denk dat de helft ooit van hem was en de helft ik zelf heb verzameld. Interesse dus ‘geërfd’. Die gaan niet weg, ik hoop ook dat mijn kind ze ooit gaat lezen. Erin bladeren vindt ze alvast leuk. Ze liggen op zolder. 

Tegenwoordig verzamel ik legpuzzels. Dat neemt wel wat veel ruimte in, gelukkig hebben we veel ruimte op zolder. Ik leg ze wel allemaal, en die niet leuk genoeg zijn om te bewaren gaan weer weg. Dus verzamelen niet om het verzamelen maar meer ter vermaak. Het sleept me door een zware periode (ziek zijn) heen. Maar ik deed het vroeger ook al graag. Ook vaak met oma zaliger en met mijn moeder. Die puzzelt ook mee als ze hier komt en er ligt er 1 op tafel. Gezellig keuvelen.

Mijn cd’s doe ik ook niet weg. Zo nu en dan wissel ik een klein stapeltje om op zolder in de grote krat, en luister er weer een paar. Ze staan al enkele jaren niet meer in de woonkamer maar dus op zolder. Ik kocht vroeger geregeld cd’s maar wat waren die krengen duur zeg. 

Wij verzamelen miniatuur wc-tjes. Heel leuk om dit te verzamelen, omdat je de meest gekke winkels moet bezoeken om iets te vinden.

Regendrup.

Regendrup.

06-03-2022 om 17:07 Topicstarter

Hobbelster schreef op 06-03-2022 om 17:04:

Leuk topic. Hier ook Suske en Wiskes, maar sinds een jaar Of 3 koop ik er geen meer bij. Loop ze ook voortaan voorbij op rommelmarkten. Ik vind het wel Prima zo. Een heleboel heb ik ooit van mijn vader gekregen die ze zelf een tijdje spaarde. denk dat de helft ooit van hem was en de helft ik zelf heb verzameld. Interesse dus ‘geërfd’. Die gaan niet weg, ik hoop ook dat mijn kind ze ooit gaat lezen. Erin bladeren vindt ze alvast leuk. Ze liggen op zolder.

Tegenwoordig verzamel ik legpuzzels. Dat neemt wel wat veel ruimte in, gelukkig hebben we veel ruimte op zolder. Ik leg ze wel allemaal, en die niet leuk genoeg zijn om te bewaren gaan weer weg. Dus verzamelen niet om het verzamelen maar meer ter vermaak. Het sleept me door een zware periode (ziek zijn) heen. Maar ik deed het vroeger ook al graag. Ook vaak met oma zaliger en met mijn moeder. Die puzzelt ook mee als ze hier komt en er ligt er 1 op tafel. Gezellig keuvelen.

Mijn cd’s doe ik ook niet weg. Zo nu en dan wissel ik een klein stapeltje om op zolder in de grote krat, en luister er weer een paar. Ze staan al enkele jaren niet meer in de woonkamer maar dus op zolder. Ik kocht vroeger geregeld cd’s maar wat waren die krengen duur zeg.

Leuk, ook een Suske en Wiske verzamelaar   

En Legpuzzels ben ik ook mee begonnen haha, maar heb er nog niet zoveel. Leggen gaat ook niet zo heel vlot, maar vind het wel erg fijn om te doen! Vind het jammer dat ik hem niet op tafel kan laten liggen, dan zou ik het wel vaker even tussendoor doen denk ik. 

Regendrup.

Regendrup.

06-03-2022 om 17:07 Topicstarter

Lali schreef op 06-03-2022 om 17:05:

Wij verzamelen miniatuur wc-tjes. Heel leuk om dit te verzamelen, omdat je de meest gekke winkels moet bezoeken om iets te vinden.

Miniatuur wc-tjes? Daar kan ik me even niks bij voorstellen. 

Als kind zijnde spaarde ik sleutelhangers en daar speelde ik ook mee. Die kreeg je toen ook bij de boodschappen bij bepaalde producten. Op een gegeven moment toen ik een jaar of 10 was heb ik ze allemaal weg gegooid omdat ik het kinderachtig vond. Ik wilde als kind zijnde zo graag volwassen zijn. Nu verzamel ik helemaal niks meer. Ik heb een grote hekel aan zooi in huis maar wat kleding en sieraden betreft die heb ik zo veel dat ik durf te zeggen dat ik hier wel de kroon span.

Regendrup. schreef op 06-03-2022 om 17:07:

[..]

Miniatuur wc-tjes? Daar kan ik me even niks bij voorstellen.

Haha, ja, dat begrijp ik. Het zijn bv poppenhuis wc-tjes of asbakken (..) of souvenirs. Max 10 cm hoog. Hele rare verzameling en daarom juist zo leuk.

Ik spaarde knuffels. Bij mijn laatste verhuizing heb ik het grootste gedeelte hiervan weg gedaan.

Regendrup.

Regendrup.

06-03-2022 om 17:33 Topicstarter

Lali schreef op 06-03-2022 om 17:22:

[..]

Haha, ja, dat begrijp ik. Het zijn bv poppenhuis wc-tjes of asbakken (..) of souvenirs. Max 10 cm hoog. Hele rare verzameling en daarom juist zo leuk.

Haha wel origineel 😂 ben wel heel benieuwd waar dat vandaan komt. 

Magneetjes als souvenir van vakantie, maar ik heb nu een inbouwkoelkast dus daar kunnen ze niet meer op.
Maat goed, ik hou ook niet van teveel dingetjes en datjes in huis, dus ik spaar niks.

Schrijfmachines van vóór 1940. In werkende conditie. Ik gebruik ze ook afwisselend voor mijn persoonlijke correspondentie. Van de meeste weet ik ook waar ze origineel vandaan komen (bijv. de administratie van een plantage in Nederlands-Indië, een internationaal journalist uit de jaren '30, een Amerikaans marineschip uit 1930, enz.).

Ik verzamelde vroeger postzegels. Maar alleen degenen die ik mooi vond, met dieren of bloemen erop, van over de hele wereld. Ik ben ermee gestopt toen ik uit huis ging. Op een gegeven moment heb ik de enigszins waardevolle items (ik won zo nu en dan wat op beurzen) apart verkocht en de rest weggegeven via de kinder-filatelievereniging. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.