Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

17-07-2021 om 11:29

Wat te doen aan 'kumbaya'?


Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 11:59

Volgens mij is het af en toe nodig dat het ook eens botst en knettert. Dat klaart de lucht en is gewoon weleens lekker. Of ben ik dan een rellert 😁 

Ik vind het trouwens best jammer dat die emoticon er niet meer is van kumbaya, echt lollig die gele bolletjes om dat kampvuur

Sophia_! schreef op 20-07-2021 om 11:59:

Volgens mij is het af en toe nodig dat het ook eens botst en knettert. Dat klaart de lucht en is gewoon weleens lekker. Of ben ik dan een rellert 😁

Nee hoor, van mij mag dat ook als het maar niet botsen om het botsen is. En het uitmondt in een heksenjacht. Begrijp je. Of zijn wij nu 2  Via rellers😁

ik heb nu dus al sinds ik dit topic zag het liedje in mijn hoofd. dát is pas zielig!

Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 12:09

Pauwlene schreef op 20-07-2021 om 12:04:

[..]

Nee hoor, van mij mag dat ook als het maar niet botsen om het botsen is. En het uitmondt in een heksenjacht. Begrijp je. Of zijn wij nu 2 Via rellers😁

Nee, geen heksenjacht hoor, dat is waardeloos.  

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

20-07-2021 om 12:18

Sophia_! schreef op 20-07-2021 om 11:59:

Volgens mij is het af en toe nodig dat het ook eens botst en knettert. Dat klaart de lucht en is gewoon weleens lekker. Of ben ik dan een rellert 😁

Ja over de knie nu jij. Of pas zelfkastijding toe😂

Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 12:22

tenor-3.gif

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

20-07-2021 om 12:23

Pauwlene schreef op 20-07-2021 om 12:04:

[..]

Nee hoor, van mij mag dat ook als het maar niet botsen om het botsen is. En het uitmondt in een heksenjacht. Begrijp je. Of zijn wij nu 2 Via rellers😁

Jaaaaa een groepje!🤣

Jammer dat het zo zwart-wit gesteld wordt. Het is niet of / of. Er is altijd een goede tussenweg tussen keihard en poeslief.
En er is niks mis met een beetje rekening houden met elkaar. Beetje water bij de wijn. Je houdt irl toch ook een beetje rekening met hoe je verhaal overkomt op de ander? En als ontvanger ga je toch ook niet van de slechte bedoelingen van een ander uit? Waarom hier dan wel? 
(disclaimer: ja ik schiet ook weleens uit m'n slof toetsenbord) 

DanGun schreef op 20-07-2021 om 13:18:

Jammer dat het zo zwart-wit gesteld wordt. Het is niet of / of. Er is altijd een goede tussenweg tussen keihard en poeslief.
En er is niks mis met een beetje rekening houden met elkaar. Beetje water bij de wijn. Je houdt irl toch ook een beetje rekening met hoe je verhaal overkomt op de ander? En als ontvanger ga je toch ook niet van de slechte bedoelingen van een ander uit? Waarom hier dan wel?
(disclaimer: ja ik schiet ook weleens uit m'n slof toetsenbord)

Psies.

Ach, soms bedenk ik halverwege het typen dat ik maar beter kan stoppen met typen. Soms ook niet 
In het 'echte leven' bedenk ik ook weleens te laat dat ik iets beter niet had kunnen zeggen.   

Wat mij betreft laten we dat gekumbaya waar het hoort, in het kampvuur en reageren we gewoon als normale mensen op elkaar. En als dat een keer niet goed gaat, openen we daar wel weer een nieuw topic over. 

Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 13:39

Herfstappeltaart schreef op 20-07-2021 om 13:02:

[..]

Jaaaaa een groepje!🤣

Oooooo, ik hoor eindelijk bij een groepje!!   

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-07-2021 om 13:43

DanGun schreef op 20-07-2021 om 13:18:

Jammer dat het zo zwart-wit gesteld wordt. Het is niet of / of. Er is altijd een goede tussenweg tussen keihard en poeslief.
En er is niks mis met een beetje rekening houden met elkaar. Beetje water bij de wijn. Je houdt irl toch ook een beetje rekening met hoe je verhaal overkomt op de ander? En als ontvanger ga je toch ook niet van de slechte bedoelingen van een ander uit? Waarom hier dan wel?
(disclaimer: ja ik schiet ook weleens uit m'n slof toetsenbord)

Omdat er nogal een cultuurverschil is in communicatie tussen Belgen en Nederlanders. Juist in de 2 gedeelde pijlers kan dat clashen. En je kunt niet altijd zien welke nationaliteit een TO heeft. Nederlanders staan nu eenmaal bekend als "direct" in communicatie. Dat is even wennen, maar als je niet direct uitgaat van het slechtste, dan blijken, achteraf, de opmerkingen en ervaringen gewoon goedbedoeld. 

Ik bedoel uiteraard nav  mijn laatste bericht dat het NIET uitmondt in een heksenjacht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.