Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat staat er op jouw verlanglijstje?

Het is weer zover. Het luxeprobleem dat drie keer per jaar opduikt: ik weet niet wat ik cadeau wil krijgen 

De nuttige dingen die ik op mijn verlanglijstje had kunnen zetten, heb ik zelf onlangs al allemaal gekocht. Alweer alleen bonbons vragen, is niet handig met een budget van 25 euro. Ik kom om in de luchtjes en verzorgingsproducten, heb nog zat ongelezen boeken...

Dus ik zoek inspiratie! 

Wat staat er op jullie verlanglijstjes en wat is het leukste dat je ooit hebt gekregen? 


yette

yette

26-10-2021 om 09:26 Topicstarter

Ik zal zelf aftrappen: 

Tot nu toe kom ik niet verder dan het laatste kookboek van Ottolenghi. Flavour. Misschien. Want eigenlijk heb ik al genoeg kookboeken.

Het leukste cadeautje van de afgelopen jaren was een armband met daarin de coördinaten van een plek waar ik heimwee naar heb.

Ik vraag graag kookspulletjes voor mijn verjaardag. Maar dat moet je wel leuk vinden. Wat ik super leuk vond is dat een vriendin me een high tea samen cadeau deed.

Ik probeer altijd iets te verzinnen wat de gever eigenlijk niet “fout” kan doen (qua persoonlijke smaak etc) dus dit jaar vraag ik een zachte flanellen pyjama. Boeit mij niet hoe die eruit ziet, als ie maar past 😄

Dit jaar eindelijk wel weer eens in de loop van het jaar wat dingen in mijn notities genoteerd:
- draadloze oordopjes
- ring met geboortesteen dochter
- badkussen
- badplank
- puzzelmat / puzzelkoffer
- puzzel

En wie weet doe ik hier nog wat inspiratie op  

Wij hebben al heel wat jaren geleden verjaardagscadeaus onder vriendinnen afgeschaft omdat we niet meer wisten wat we elkaar moesten geven. Nu gaan we lunchen en daarna nog even naar een cafe en de jarige wordt vrij gehouden.

Wij hebben geen kleine kinderen meer in de familie dus aan sinterklaas doen we al lang niet meer. Met Kerst geef ik een geldbedrag aan mijn zoon. 

Zelf ben ik altijd blij met een bon voor sieraden of een drogisterij of een uitje.

Ik vond het erg leuk om brownies per post te krijgen (kunnen ook goed een paar weken in de vriezer worden bewaard). Ook de hiervoor genoemde high tea een keer cadeau gekregen wat erg leuk was. Verder vraag ik ook wel eens een boekenbon of een bon van bijvoorbeeld de Bijenkorf.

Mij doe je een plezier met iets lekkers, bijvoorbeeld van Oil&Vinegar. Lekkere tapenade ofzo.

Wat Watertoren aangaf, een lunch of high-tea ofzo, vind ik ook erg leuk.

Gezellig samen gaan lunchen ipv nutteloze kado's rond te sluizen. 

redbulletje schreef op 26-10-2021 om 09:42:

Gezellig samen gaan lunchen ipv nutteloze kado's rond te sluizen.

Doen we met vriendinnen ook! En met mijn moeder doe ik dat ook. Herinneringen sparen i.p.v. nutteloze dingen.

Maar, met familie doen we wel nog altijd surprise avondjes. En dan vind ik het wel fijn om wat dingen op mijn verlanglijstje te verzamelen zodat ik op die avond zelf ook wel echt iets krijg wat ik leuk vind/nodig heb. Want zonder lijstje krijgen we wel vaak onnodige of nutteloze cadeaus en dat staat me steeds meer tegen. Dus dan is mijn verlanglijstje een mooie manier om dat nutteloze in ieder geval te weren 

Ik word binnenkort veertig en heb extra gaatjes in mijn oren laten zetten voor een ear party. Vrienden en familie mogen die dus gaan vullen.

MelMel schreef op 26-10-2021 om 09:47:

Ik word binnenkort veertig en heb extra gaatjes in mijn oren laten zetten voor een ear party. Vrienden en familie mogen die dus gaan vullen.

Dit fenomeen ken ik niet. Begrijp ik goed dat iedereen dan een oorbel voor jou moet kopen? Of komt er nog meer kijken bij een ear party?

yette

yette

26-10-2021 om 09:51 Topicstarter

Het gaat trouwens om een Sinterklaas-cadeautje. Hoewel de kinderen 16+ zijn, doen we nog steeds 'de zak' - met cadeautjes en gedichten. De laatste jaren nemen ze zelf het initiatief. Dus ik kreeg van een van hen een link toegestuurd naar zo'n site waar je je lootje kan trekken en je verlanglijstje kan neerzetten. 

(ze regelen zelfs het toneelstukje: die zak wordt 'onopvallend' in de voortuin gezet, waarna een van hen op het raam bonkt en een sprintje om het huis trekt - om quasi verbaasd achterom binnen te komen en aan te sluiten bij de zogenaamd blij verraste andere gezinsleden  )

Keukenspullen zijn een goed idee, ik kan wel een nieuwe garde gebruiken. Dus die gaat erop. Verder ben ik juist keukenspullen weg aan het geven. 

Uitjes vraag ik ook wel eens, maar dat vind ik meer iets voor moederdag of mijn verjaardag.

Ik lees even mee . Wij hebben net lootjes getrokken met de familie voor kerst . Budget is ook 25 euro . Ik zie al leuke dingen voorbij komen.

Cadeaubon van de Douglas
Een nieuw goed hoofdkussen
Een 4 seizoensdekbed
Podiumcadeaukaart

Verder zou ik het niet weten. Hou niet van kleine prullaria. Boeken en platen zat momenteel.

ik wil dit jaar 
nieuwe longdrinkglazen (op de een of andere manier heb ik er nog maar een paar over)
Handdoeken
Een uitwisbaar notitieboekje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.