Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat maakt dat jij je thuis voelt?

Voel jij je prettig in je woning en waardoor voelt het goed?
Is dat het huis, de woonomgeving, de mensen in je omgeving? Hoe heb jij van je huis een thuis gemaakt? 


DifferentSwan96

DifferentSwan96

18-08-2021 om 15:38

heel simpel: huis gekocht wat we leuk vonden, meubels erin welke we leuk vonden en klaar is Kees. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-08-2021 om 15:41

Katten

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

18-08-2021 om 15:43

Mijn hond, ik woon liever met hem in een tent dan zonder hem in een huis.


-Annabelle-

-Annabelle-

18-08-2021 om 15:44 Topicstarter

Ik heb in verschillende woningen gewoond en niet overal voelde ik me thuis. Soms vroeg ik me af waar dat nu aan lag.
Ik woon nu vrij klein en het huis is echt mijn plek. 
Wat ik fijn vindt:
- ik hou van de ruimte, het is een soort studio, alles is dicht bij elkaar maar toch ruim
- het voelt als een jas die past
- een prettig contact met de mensen in de woonomgeving 
- veel lichtinval 
- veel kussens en fleecedekens
- ‘s avonds kaarsen aan
Dat maakt dat de nadelen die er zijn makkelijker te accepteren zijn, zoals geen buitenruimte.

Ook bij mij katten. Zonder katten geen thuis. 

Locatie, locatie, locatie. 

Het huis zelf kun je naar je eigen smaak verbouwen en inrichten, maar je perceelgrootte en waar 't ligt kun je niks aan veranderen. 

Ik vind een hoog plafond in mijn woonkamer erg fijn en de vide. Ik hou van houten vloeren. Plavuizen vind ik zo kil staan. 

Het huis zelf moet niet te groot zijn, dat vind ik niet knus. De tuin moet langs de hele perceelgrens goed afgesloten zijn met hoog en wintergroen zodat ik geen inkijk heb van buren en/of straatkant. 

Wij wonen nu in een hele fijne kindvriendelijke wijk, waar weinig gekke dingen gebeuren en de buren elkaar helpen. Ik word hier heel blij van en voel me thuis. Scheelt misschien ook dat ik als kind ook al in deze wijk woonde.

Daarnaast zorgen man en kinderen er voor dat ons huis een thuis is. 

Met ruime afstand op 1, man, kind & katten.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat er in een huis geleefd is. Ik vind oude huizen fijner dan nieuwbouw. En dan vooral de hele oude huizen waar een paar grote verbouwingen zijn geweest waardoor sommige dingen niet helemaal logisch meer zijn.

Ik vind nieuwbouw heel mooi, maar alles is zo perfect en ik vind het zo moeilijk om er echt sfeer in aan te brengen.

bank met kussens en fleecedekens, open haard, behang op de muren en heel veel planten. 

Ik moet toch de baas zijn bij het inrichten. Een van de weinige gevallen dat ik echt in control moet zijn.

Advies is prima. Maar een strijd (om bijvoorbeeld een lelijke stoel die ergens per se moet staan) zou ik nooit accepteren.

De tuin en het uitzicht! Ik mag graag een tijdje doorbrengen met naar buiten staren, het raam uit. Binnen heb ik een kamerplantenjungle voor het geval het winter is en buiten grijs -dan is het binnen groen. 

Als het aan mij lag, had ik weinig meubels en zat/lag ik op de grond op mijn wollen, hoogpolige kleed maar ik heb ook nog andere mensen hier wonen.  

En de katten, die kunnen zo genoegelijk opgekruld (bij kou) of uitgestrekt (zomerwarmte) liggen en naar mij knipogen. 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

18-08-2021 om 16:57

Vriend en de katten en in een stad. Het interieur komt later wel.

Oud huis, mooie plek en lieve buren. 

Fijne punten:
De hoge plafonds.
Naar eigen zin verbouwen en inrichten.
Uit mijn dak gaan met behang en vooral geen strakke muren.
Details, kiezen voor geen isolatie omdat deze anders verloren gaan.
Mega tuin, maar die heeft de komende jaren nog wat liefde nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.