Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat krijgt de krantenbezorger tegenwoordig?

Net kwam de bezorger (60+) van de ochtendkrant (drie keer per week de papieren versie) met een nieuwjaarswens. Ik had alleen maar 1, 5 of 20 euro dus ik heb hem 5 euro gegeven. Vorig jaar had ik geen geld in huis maar wel een doosje chocolade, dus die heb ik gegeven. Voor de bezorger van de folders vind ik het lastiger. Ik heb geen nee/nee sticker maar ik zit ook niet meer echt om die zooi verlegen. Als ik kleingeld heb geef ik dat wel, maar eigenlijk vind ik dat gênant.
Wat geven jullie de kranten-/folderbezorger?

ik zou 2 euro een mooi bedrag vinden maar ik krijg heen folders of krant. 

Ik krijg geen kranten ( of reclame want ik heb een Nee-Nee sticker ), maar mijn vaste, hardwerkende pakketbezorger heeft net een december kraslot van me gehad. Hij vond het erg leuk. De gewone postbezorger zou ik er ook een geven maar die zie ik eigenlijk zelden. Maar vijf euro handje contantje is ook leuk toch? Of een doosje chocolaatjes? Ik heb de post rondgebracht en ik heb niets gehad. 

ik gaf de vaste pakketbezorger van de PostNl zojuist 20 euro. Die man werkt zo hard. De krantenjongen krijgt meestal een tientje. Ik heb 2 kranten maar alleen zaterdag op papier. 

de krantenbezorger krijgt 10 euro. folders heb ik niet. 

Krantenbezorger krijg 20 euro

De krantenbezorger krijgt hier 20 euro. Onze vaste PostNl bezorger kreeg dat ook, maar hij is gestopt en al die eenmalige bezorgers geef ik niks. Folders heb ik niet. 

Ik heb al jaren een zaterdagkrant, maar heb in december nog nooit iemand langs gehad voor zo'n decemberfooi. Ik herken het wel van vroeger thuis, maar mijn huidge bezorger laat zijn/haar gezicht nooit zien. 
Ik zou overigens 5 euro geven, de bezorging is steevast te laat (krant moet op zaterdag voor 9.00 bezorgd zijn, maar is er vaak pas iets voor 10.00). 

Ik bezorg de ochtendkranten 
Wat wij krijgen varieert tussen de 5 en de 20 euro 

MMcGonagall

MMcGonagall

17-12-2025 om 22:13 Topicstarter

Jeetje, die 5 euro van mij was dus wel wat aan de zuinige kant. Ik kreeg zelf als puber tussen de niets en fl 2,50. Dat is natuurlijk wel 40 jaar geleden.

LindaPinda11 schreef op 17-12-2025 om 20:15:

ik zou 2 euro een mooi bedrag vinden maar ik krijg heen folders of krant.

Hier hetzelfde.

Vind 10 en 20 euro echt veel!

Ik heb vroeger ook de krant bezorgd,maar ik kreeg echt amper iets en het was nog een villawijk ook.

ik gaf de folderbezorger (15 jaar) van de week 2 euro.
Komt straks vast ook de bezorger van het plaatselijke suffertje langs (krijgt ook 2 euro)
En de pakketbezorger kreeg van de week spontaan een zelfgemaakt koekje van mijn kind.
Zal idd eens 2 dozen chocola kopen voor de vaste pakketbezorgers (zijn er 2)

Dolfje schreef op 17-12-2025 om 22:17:

[..]

Hier hetzelfde.

Ik heb vroeger ook de krant bezorgd,maar ik kreeg echt amper iets en het was nog een villawijk ook.

Volgens wijlen Beatrijs Ritsema is dat wel heel erg zuinig. Zij beschouwt tussen 10 en 20 euro als normaal en dat is al een paar jaar geleden.  https://www.beatrijs.com/fooi-voor-krantenbezorger/

Als je gaat eten in een goed restaurant geef je ook geen 2 euro fooi hoop ik. En de bezorger moet voor zijn fooi een heel jaar in de vroegte in weer en wind bezorgen, dat vind ik net zo goed ploeteren als serveren in een restaurant. 

Jammer dat de bewoners van die villawijk zo karig waren maar op de kosten van een krantenabonnement kan er ook wel een beetje fatsoenlijke fooi af. 

hier een kind met folderwijk. In weekend bij weer en wind mat zware kar op en neer om adressen te voorzien. Omgerekend voor ongeveer 0,05 eurocent per folderpakket per week. Is 13 en mag nog geen andere bijbaan. 
Geloof me, die is blij met elke euro. Hoewel ze die niet overal krijgt.
Ze heeft zo’n 190 adressen verspreidt over een wijk. Vorig jaar had ze ongeveer 50 euro fooi in totaal. Daarvoor had ze net geen 7 uur gefolderd. Bijna dubbel zo lang als normaal vanwege het aanbellen en het praatje. Ze had voor iedereen een kerstkaartje geschreven (hadden wij gekocht, anders hield ze niks over, 19 pakjes kerstkaarten). Er was een dame die haar 10 euro gaf en dat is haar favoriete wijkklant. 
Een folderaar verdiend in mijn ogen echt een mooie fooi.

De bezorger van het Dagblad dat ik tot 2 haar geleden iedere dag 20 jaar lang kreeg heeft altijd €5.00 tot €7.50 gehad. 
De krantenbezorger die en half jaar lang 4x in de week uren te laat of niet de krant bracht kreeg maar €5.00.
De jongens en meisjes van de 2 plaatselijke sufferdjes krijgen €1.00. Vorig jaar maar €0.20 toen had ik een half jaar geen krantjes gehad en ineens in de week voor kerst wel weer en toen na kerst kwamen ze met zo'n kaartje. Die knul van dat ene krantje is het blijven doen dat andere meisje niet dat krantje krijg ik niet iedere week. 
Folders krijg ik al jaren niet meer. 

Dolfje schreef op 17-12-2025 om 22:17:

[..]

Hier hetzelfde.

In een villawijk krijg je ook nauwelijks iets, die mensen zijn niet zomaar rijk geworden. Het meeste krijg je in de wijken met rijtjeshuizen, koopwoningen. De middenklasse. In wijken met goedkope flats en veel sociale huurwoningen krijg je meestal weer minder, maar dan af en toe weer ineens een flink bedrag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.