Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Tuinfluiter
05-11-2025 om 09:10
Bakblik schreef op 05-11-2025 om 08:36:
[..]
Dat kan natuurlijk ook
🤦 je vergeten in te schrijven. Het komt denk ik ook doordat mijn verwachtingen wat hoog waren. Van mijn vriendinnen gehoord dat het heel leuk zou zijn, dat je kind wordt toegesproken over haar sterke kanten, dat ze vanuit de opleiding dankbaar zijn dat je voor outreach hebt gewerkt tijdens je studie en noem maar op en dat was het dus niet.
We kwamen erachter doordat ik vroeg wanneer de uitreiking was en ze antwoorden ik heb hem al.
Rogue
05-11-2025 om 09:57
God gloeiende is het nou zo facking moeilijk om op tijd te rijden Jezus he!!

Ginevra
05-11-2025 om 12:17
Bakblik schreef op 05-11-2025 om 08:36:
Het komt denk ik ook doordat mijn verwachtingen wat hoog waren. Van mijn vriendinnen gehoord dat het heel leuk zou zijn, dat je kind wordt toegesproken over haar sterke kanten, dat ze vanuit de opleiding dankbaar zijn dat je voor outreach hebt gewerkt tijdens je studie en noem maar op en dat was het dus niet.
Wat jammer. Het is echt heel verschillend. Ik heb op een opleiding gewerkt waar iedere student een heel persoonlijk praatje kreeg. Dat duurde dan alleen wel heel erg lang, het was een avondvullend programma. Als 40 man een praatje van elk 3-4 minuten krijgen, reken maar uit.
Waar ik nu werk wordt helemaal niets persoonlijks gezegd. Er komt een foto op het scherm, afgestudeerde komt naar voren, tekent en is weer weg. Het andere uiterste zo ongeveer, maar dat is dan wel snel klaar.
SuzyQFive
05-11-2025 om 15:13
Bakblik schreef op 05-11-2025 om 07:21:
Wat een genante vertoning was dit zeg!
Er zaten meer dan 40 studenten voor je neus, mooi aangekleed, vol verwachting, want vandaag kregen ze hun bachelordiploma uitgereikt!
Je wist niet hoe in een microfoon te praten dus was voor de ouders achterin bij tijden nauwelijks te verstaan.
Je las met een woordje extra hier en daar ongeveer de tekst van de PowerPoint voor die we ook zelf konden lezen. Ik weet niet wat voor gedachte er achter zat maar waarom niet wat extra aandacht voor de cum laude afgestudeerden of de studenten die heel veel extra hadden gedaan? Nee iedereen precies 4 minuten! Van start toespraak tot en met tekenen van het diploma.
Je had studenten om hun motto gevraagd waardoor ze dit resultaat hebben gehaald en dan verbouw je sommige quotes tot iets wat niet meer is wat het was toen de studenten het instuurden!
Écht ik heb me anderhalf uur doodgeërgerd! Sommige studenten zijn in volle coronatijd begonnen en hadden daardoor wat vertraging die verdienen een pluim geen sneer dat het lang geduurd heeft!
Dat laatste zeker niet maar ik snap wel dat je iedereen even veel aandacht geeft. En Cum Laude is niet voor iedereen een prestatie en een student met enkel zessen heeft misschien er misschien keihard voor gewerkt.
Bakblik
05-11-2025 om 16:09
SuzyQFive schreef op 05-11-2025 om 15:13:
[..]
Dat laatste zeker niet maar ik snap wel dat je iedereen even veel aandacht geeft. En Cum Laude is niet voor iedereen een prestatie en een student met enkel zessen heeft misschien er misschien keihard voor gewerkt.
Het idee iedereen ongeveer evenveel aandacht snap ik maar dan wel aandacht met inhoud.
De afstudeerder met louter zesjes en misschien tig hertentamens verdient dan een compliment voor zijn doorzettingsvermogen. De afstudeerder die alleen heeft gefocust op cum laude afstuderen, omdat papa dat ook gedaan heeft verdient daar een compliment voor en geen verpakte afzeiker dat ze verder maar weinig heeft gedaan buiten het verplichte programma.
Iedere student komt naar een studie met eigen idealen en doelen die hij/zij wil behalen en brengt een eigen rugzakje met bagage mee waardoor successen langer op zich laten wachten of heel snel gehaald worden.
Dan kan je beter doen wat Ginevra vertelt, foto, tekenen en klaar.
Je zag in deze zaal bij veel ouders en studenten het ongemak. Je zegt niet tegen een student die 5 jaar over zijn 3 jarige bachelor gedaan heeft dat het wel lang heeft geduurd. Zeker niet als je de achtergrond niet kent.
Ginevra
05-11-2025 om 18:06
Bakblik schreef op 05-11-2025 om 16:09:
Je zegt niet tegen een student die 5 jaar over zijn 3 jarige bachelor gedaan heeft dat het wel lang heeft geduurd. Zeker niet als je de achtergrond niet kent.
Überhaupt zeg je niks negatiefs over een student op de uitreiking. Dat was bij ons echt een stelregel: er worden geen preken gegeven, geen negatieve verhalen, ook al was het een vervelende klier die er 7 jaar over gedaan heeft. Uitsluitend positieve boodschappen geven.
Een uitreiking is een feestje waar iedereen in z'n mooie pak naartoe gaat, misschien zelfs met ouders en oma en vriendin erbij. Dan worden er aardige dingen gezegd en verder niet.
Auwereel
05-11-2025 om 18:54
Bij een master uitreiking worden er bij ons nog wel aanwijzingen gegeven waar een student nog wat aan heeft bij zijn verdere carrière, en dat kan kritisch zijn, maar op een respectvolle manier en naast lofuitingen.
Koettie
05-11-2025 om 22:03
Kwam toevallig een woning tegen op funda en was echt op slag verliefd. De goede stad, buurt, een grote tuin, vraagprijs was goed.
Maar vriend vindt het te vroeg om samen te kopen en respecteer alles maar vind het toch stom en een gemiste kans en ik baal.
Rogue
06-11-2025 om 10:09
maar waarom ga je niet gewoon met auto...., dan had je dit gezeik niet met het ov...
Broodjebrie
06-11-2025 om 10:12
ik kan aan je stem horen dat je het jammer vind dat ik volgende week dezelfde uren wil werken als deze week. Maar dat is dan jammer voor jou want ik heb maar 1 rug en ga echt nog niet volledig werken.
rionyriony
06-11-2025 om 10:12
Koettie schreef op 05-11-2025 om 22:03:
Kwam toevallig een woning tegen op funda en was echt op slag verliefd. De goede stad, buurt, een grote tuin, vraagprijs was goed.
Maar vriend vindt het te vroeg om samen te kopen en respecteer alles maar vind het toch stom en een gemiste kans en ik baal.
Verliefdheid is belangrijk voor een huis. Vriend heeft ongelijk.
Broodjebrie
06-11-2025 om 19:13
kun je wel chagrijnig blijven doen maar je hebt zelf de beslissing gemaakt he???