Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Jujubee
03-11-2025 om 07:35
Suffe muts, waarom drink je nou vier drankjes op dat feest? Nu kon je de hele nacht niet in slaap komen en zometeen ga je een nachtje naar een hotel. Nu ben ik zo brak dat ik een koffie zo groot als mijn hoofd nodig heb. Twee drankjes is echt mijn max, maar ja eigenwijs he, en het was zo gezellig. 
kerst
04-11-2025 om 18:43
Kunnen we het opgeklopte gedoe dit jaar (Sinterklaas en Kerstviering) gewoon overslaan?
LazyCat
04-11-2025 om 19:00
kerst schreef op 04-11-2025 om 18:43:
Kunnen we het opgeklopte gedoe dit jaar (Sinterklaas en Kerstviering) gewoon overslaan?
Nee 😄
Broodjebrie
04-11-2025 om 19:05
Graag
Auwereel
04-11-2025 om 21:12
Nee! Mijn volwassen kinderen willen graag Sinterklaas vieren en ik heb al goede ideeën voor gedichten! En voor kerst zit ik al met mijn kerkkoor te oefenen, dat wordt vast mooi. Dus pro Sint en Kerst hier.
Hemke
04-11-2025 om 21:39
Heel graag, 5 dec is een opgeklopte geef maar, geld is rond en moet rollen, wie heeft het duurste cadeau .
Kerst is geen kerst meer maar 1 groot vreetgebeuren.
Vreten en zuipen.
sla voor mij die dagen maar over.
Auwereel
04-11-2025 om 21:53
Niet "wie heeft het duurste cadeau" maar wie heeft het leukste gedicht weten te verzinnen is bij ons de uitdaging bij Sinterklaas.
Met een volle maag kan ik niet lekker zingen, dus dat associeer ik ook niet zo met kerst.
Fijn dat ik gewoon genieten kan van die dagen, dat scheelt heel wat stress zo te lezen.
Yumi
04-11-2025 om 23:28
Ik vind de Kerst heel gezellig, en geniet ervan om leuke cadeautjes te zoeken. Rommelen in de keuken, iedereen gekleed in het maakt niet uit... van pyjama tot glitters het mag allemaal. Niet moeilijk doen, maar genieten van het samen zijn 
Bakblik
05-11-2025 om 07:21
Wat een genante vertoning was dit zeg!
Er zaten meer dan 40 studenten voor je neus, mooi aangekleed, vol verwachting, want vandaag kregen ze hun bachelordiploma uitgereikt!
Je wist niet hoe in een microfoon te praten dus was voor de ouders achterin bij tijden nauwelijks te verstaan.
Je las met een woordje extra hier en daar ongeveer de tekst van de PowerPoint voor die we ook zelf konden lezen. Ik weet niet wat voor gedachte er achter zat maar waarom niet wat extra aandacht voor de cum laude afgestudeerden of de studenten die heel veel extra hadden gedaan? Nee iedereen precies 4 minuten! Van start toespraak tot en met tekenen van het diploma.
Je had studenten om hun motto gevraagd waardoor ze dit resultaat hebben gehaald en dan verbouw je sommige quotes tot iets wat niet meer is wat het was toen de studenten het instuurden!
Écht ik heb me anderhalf uur doodgeërgerd! Sommige studenten zijn in volle coronatijd begonnen en hadden daardoor wat vertraging die verdienen een pluim geen sneer dat het lang geduurd heeft!
madee
05-11-2025 om 07:27
Bakblik schreef op 05-11-2025 om 07:21:
Er zaten meer dan 40 studenten voor je neus, mooi aangekleed, vol verwachting, want vandaag kregen ze hun bachelordiploma uitgereikt!
Je wist niet hoe in een microfoon te praten dus was voor de ouders achterin bij tijden nauwelijks te verstaan.
Je las met een woordje extra hier en daar ongeveer de tekst van de PowerPoint voor die we ook zelf konden lezen. Ik weet niet wat voor gedachte er achter zat maar waarom niet wat extra aandacht voor de cum laude afgestudeerden of de studenten die heel veel extra hadden gedaan? Nee iedereen precies 4 minuten! Van start toespraak tot en met tekenen van het diploma.
Je had studenten om hun motto gevraagd waardoor ze dit resultaat hebben gehaald en dan verbouw je sommige quotes tot iets wat niet meer is wat het was toen de studenten het instuurden!
Écht ik heb me anderhalf uur doodgeërgerd! Sommige studenten zijn in volle coronatijd begonnen en hadden daardoor wat vertraging die verdienen een pluim geen sneer dat het lang geduurd heeft!
Wat teleurstellend…!
Auwereel
05-11-2025 om 07:31
Nou Bakblik, treurig! Gelukkig heb ik een collega die precies een spreekstalmeester is, die heeft er echt lol in om dat te doen. Jammer dat ze niet zo iemand hebben gevonden voor deze taak.
Bakblik
05-11-2025 om 08:01
Dames bedankt voor de steun.
Ik zit hier echt met een kater te ontbijten, hoewel ik geen druppel heb gedronken op de afterparty.
Dat mens had echt niet tot in detail alle hoogte en dieptepunten hoeven benoemen maar dit was zo onpersoonlijk. Een riedeltje over welke track er was gedaan, een paar woorden over een uitwisseling of werk voor de studievereniging of facultaire studentenraad en dat was het. Bij 1 student vergat ze zelfs te melden dat betreffende student dat cum laude had gedaan.
Mijn dochter heeft commissiewerk gedaan voor een commissie waarvan de naam niet duidelijk is voor buitenstaanders. (Zoals dat voor commissie begeleiding eerstejaars wel duidelijk is) geen uitleg voor de toehoorders dus niemand had enig idee hoeveel werk dat is geweest naast een studie. Er stond maar 1 woordje op de PowerPoint waar er bij anderen soms wel 5 of 6 stonden maar die vrij inhoudsloos waren.
Tuinfluiter
05-11-2025 om 08:09
Bakblik schreef op 05-11-2025 om 07:21:
Kan erger onze dochter was vergeten zich in te schrijven voor de bachelor uitreiking en heeft hem opgehaald op het secretariaat.
Gelukkig was de masteruitreiking wel heel leuk dus er komt nog een herkansing.
De bachelor uitreikingen die ik heb mee gemaakt waren altijd veel massaler en minder persoonlijk dan de masteruitreikingen.
Bakblik
05-11-2025 om 08:36
Tuinfluiter schreef op 05-11-2025 om 08:09:
[..]
Kan erger onze dochter was vergeten zich in te schrijven voor de bachelor uitreiking en heeft hem opgehaald op het secretariaat.
Gelukkig was de masteruitreiking wel heel leuk dus er komt nog een herkansing.
De bachelor uitreikingen die ik heb mee gemaakt waren altijd veel massaler en minder persoonlijk dan de masteruitreikingen.
Dat kan natuurlijk ook
🤦 je vergeten in te schrijven. Het komt denk ik ook doordat mijn verwachtingen wat hoog waren. Van mijn vriendinnen gehoord dat het heel leuk zou zijn, dat je kind wordt toegesproken over haar sterke kanten, dat ze vanuit de opleiding dankbaar zijn dat je voor outreach hebt gewerkt tijdens je studie en noem maar op en dat was het dus niet.
Auwereel
05-11-2025 om 08:57
Soms zijn master diploma uitreikingen ook massaal.
Op mijn uni ben ik gewend dat een masterstudent de eindpresentatie voor publiek (familie , vrienden, studiegenoten) geeft en dat aansluitend de student het diploma krijgt met fotomoment van het signeren en een persoonlijk praatje van één van de commissieleden en soms zelfs twee als ee een bedrijf bij betrokken was. Heel persoonlijk dus.
Maar de diplomauitreiking van mijn zoon was wel "alle masters van het jaar", met een persoonlijke noot van 2 minuten.