Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
watertoren
20-05-2024 om 17:15
Herfstappeltaart schreef op 20-05-2024 om 17:11:
[..]
Mijn laatste reactie: Dan heb je mij nog nooit goed gelezen.
Ik dacht daar anders over. Ik dacht dat wij vaak op 1 lijn zaten.
Doemijdieglazenbol
20-05-2024 om 17:38
Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets over wilde zeggen. Viafora wil geen napraat en dat wordt dit topic zo wel een beetje, maar ik heb besloten toch te reageren.
De post van watertoren paste niet zo goed in het gesprek en inderdaad, ze vertelt dit vaak, ook als de situatie er niet om vraagt. Maar ik lees dat vooral als een soort dankbaarheid en eerbetoon aan haar man. Dat ze zijn bescherming en zorg ook na zijn dood nog voelt. Rouw is een moeilijk ding, te blijft maar nagolven en de associaties dringen zich op heel veel verschillende momenten op. Ik snap dus wel dat ze er vaak “vanuit het niets” over schrijft, ook al vind ik het ook niet altijd even passend in het gesprek. Maar dat niet passend reageren doen we bijna allemaal wel eens op het forum.
Ik vind het jammer dat het tot zulke “op de man” postings heeft geleid. Van meerdere users. En ik hoop dat de pijn/irritatie bij de mensen die geraakt zijn, weer wat weg kan zakken.
Tot zover mijn essay. 🌸
Yumi
20-05-2024 om 18:24
Doemijdieglazenbol schreef op 20-05-2024 om 17:38:
Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets over wilde zeggen. Viafora wil geen napraat en dat wordt dit topic zo wel een beetje, maar ik heb besloten toch te reageren.
De post van watertoren paste niet zo goed in het gesprek en inderdaad, ze vertelt dit vaak, ook als de situatie er niet om vraagt. Maar ik lees dat vooral als een soort dankbaarheid en eerbetoon aan haar man. Dat ze zijn bescherming en zorg ook na zijn dood nog voelt. Rouw is een moeilijk ding, te blijft maar nagolven en de associaties dringen zich op heel veel verschillende momenten op. Ik snap dus wel dat ze er vaak “vanuit het niets” over schrijft, ook al vind ik het ook niet altijd even passend in het gesprek. Maar dat niet passend reageren doen we bijna allemaal wel eens op het forum.
Ik vind het jammer dat het tot zulke “op de man” postings heeft geleid. Van meerdere users. En ik hoop dat de pijn/irritatie bij de mensen die geraakt zijn, weer wat weg kan zakken.
Tot zover mijn essay. 🌸
Eens
Uit ervaring weet ik dat het verlies van een dierbare door hele kleine dingen getriggerd kan worden... Waarschijnlijk kan niet iedereen zich voorstellen wat dit met je doet.
Dank je, Doemijdieglazenbol
Herfstappeltaart
20-05-2024 om 18:28
Yumi schreef op 20-05-2024 om 18:24:
[..]
Eens
Uit ervaring weet ik dat het verlies van een dierbare door hele kleine dingen getriggerd kan worden... Waarschijnlijk kan niet iedereen zich voorstellen wat dit met je doet.
Dank je Doemijdieglazenbol
Het spijt me maar niemand hier doet ook maar iets af aan het verdriet van Watertoren over het verlies van haar man.
Het ging hier over haar vaak nare en niet-empathische reacties op dingen die voor anderen niet zo leuk zijn: weinig geld hebben bijvoorbeeld. Of dingen die voor anderen belangrijk zijn: milieu sparen, dierenwelzijn. Het zijn maar voorbeelden. Haar reacties op deze onderwerpen zijn vaak bot en over anderen hun gevoelens heen walsend.
Nogmaals: ik heb even uit mijn hoofd geen concreet voorbeeld, maar die zijn er legio.
SombraOnline
20-05-2024 om 18:40
Praat tegen me! Zeg wat er in je hoofd omgaat. Zeg wat je eigenlijk wil zeggen tegen iedereen. Je weet dat ik er voor je ben.
watertoren
21-05-2024 om 00:00
Doemijdieglazenbol schreef op 20-05-2024 om 17:38:
Tot zover mijn essay. 🌸
Jij beschrijft wel wat ik voel. Ja, ik ben mijn man dankbaar en voel zijn bescherming nog steeds.
watertoren
21-05-2024 om 00:13
Herfstappeltaart schreef op 20-05-2024 om 18:28:
[..]
Het spijt me maar niemand hier doet ook maar iets af aan het verdriet van Watertoren over het verlies van haar man.
Het ging hier over haar vaak nare en niet-empathische reacties op dingen die voor anderen niet zo leuk zijn: weinig geld hebben bijvoorbeeld. Of dingen die voor anderen belangrijk zijn: milieu sparen, dierenwelzijn. Het zijn maar voorbeelden. Haar reacties op deze onderwerpen zijn vaak bot en over anderen hun gevoelens heen walsend.
Nogmaals: ik heb even uit mijn hoofd geen concreet voorbeeld, maar die zijn er legio.
Jammer dat jij zo over mij denkt. Ik ben echt aan het denken wat ik dan in jouw ogen zo verkeerd doe. Over weinig geld hebben dan denk ik aan mijn opmerking dat je niet aan kinderen moet beginnen als je geen geld heb. Over dierenleed, ik ben gewoon eerlijk en zeg dat ik vlees eet en ja veel vlees. Andere mensen die net zo leven zoals ik houden hun mond omdat ze bang zijn voor kritiek. Ik zeg het tenminste eerlijk. Ik snap nu wel beter waarom jij mij niet leuk vind.
Malibu2
21-05-2024 om 07:30
BBC, hoe kun je in hemelsnaam een headline plaatsen met de tekst "President Ebrahim Raisi's mixed legacy in Iran"?
Ja, hij was geliefd bij hardliners, maar hij had niet voor niets de bijnaam Slager van Teheran. Jullie beschrijven zelf in het artikel zijn rol in het "death committee" van politieke gevangenen. En nee, hij was niet enkel een "puppet" bij de protesten die volgden op de dood van Mahsa Amini.
Hij was niet zo goed voor vrouwen, LGBTQ, Baha'is, Sunni moslims, atheïsten, Christenen, Joden, liberalen, progressieven... En dan vergeet ik vast nog wel wat groepen.
Misselijkmakend BBC, maar jullie zijn de afgelopen maanden wel vaker compleet door het ijs gezakt. Er is iets ernstig mis met jullie morele kompas.
kerst
21-05-2024 om 14:15
Ik had graag van te voren geweten dat bloeddrukverlagers ook invloed kunnen hebben op je hormoonhuishouding.
Zilver_gray
21-05-2024 om 15:38
Herfstappeltaart schreef op 21-05-2024 om 13:42:
Wat is het stilletjes op het forum.😴
Stilte voor de storm?
rooiekater
21-05-2024 om 18:50
Beste meneer van Ziggo het word tijd dat u naar de brillen winkel gaat. Er staat toch groot op mijn voordeur geen verkopers aan de deur en toch aanbellen. Zucht....
UnknownCrocodile85
21-05-2024 om 19:03
kerst schreef op 21-05-2024 om 14:15:
Ik had graag van te voren geweten dat bloeddrukverlagers ook invloed kunnen hebben op je hormoonhuishouding.
Wat voor invloed hebben ze dan ?