Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Wasgij schreef op 10-09-2026 om 08:50:

Bij ons op het werk heeft iedereen ruzie met SharePoint, dus heel vreemd is het niet.

Maar dan zoek je toch geen ordner in de kast met met huppeldepup op de rug? 

Daglichtlamp schreef op 10-09-2026 om 08:08:

Sharepoint is natuurlijk een merk van een specifieke leverancier. Als een vorige school googlebased was, kan ik me best voorstellen dat iemand de term nog niet kent.

Dat kan, maar ook dan staan zulke gegevens niet in een map in een kast. 

Ik krijg het gevoel dat ik niet kan plannen. Maar als ik een voorstel stuur voor een datum en zes dagen later nog geen reactie heb, dan ligt het misschien aan jullie. Bellen was 'niet de bedoeling'. 

Buurman, het is heel erg goed bedoeld dat je mij adviezen geeft. Maar dingen werken ook bij iedereen anders. Zeven dagen per week sporten is voor de één goed maar voor de ander niet. Ik heb tijd thuis nodig om te 'ontprikkelen'. Dat is niet hetzelfde als kiezen voor eenzaamheid, dat is gewoon af en toe een avondje rust. 
Ben wel oprecht blij dat jij zulke stappen hebt gezet in je leven en dat het nu zo goed gaat. 

allemaal racistische toetsenbord helden zijn het... there I said it 

giphy.gif

Echt, ik snap dat het vervelend voor je is dat er geen stroom is in je werkruimte. Dat je chagrijnig wordt van meer dan een uur reizen en nu niet kunnen beginnen aan je taken in deze donkere ruimte zonder WiFi dat begrijp ik ook nog. 
We kunnen ons toch als volwassenen gedragen en een normaal kennismakingsgesprekje voeren?

Je kan niet aan het werk en de monteurs zijn er al dus even praten moet kunnen

Jij (vaste medewerker) liet mij (vrijwilliger) wel staan zo met mijn uitgestoken hand. Bovendien een raar voorbeeld voor de leerlingen die zo zien dat we niet allemaal "gelijk" zijn. 
Volgende week woensdag als wij beiden weer op locatie zijn doe ik een nieuwe poging als ik mijn materialen uit de kast kom halen die in "jouw" ruimte staat. 
Als het dan voor de derde keer niet lukt dan laat ik het gaan. Zoek het uit!

Ik begrijp nog steeds niet waarom de corgi pup  alleen in de tuin moet.

Wat naar Bakblik. Soms gaan mensen zo lullig om met vrijwilligers. 
Juist met stroomstoring kun je makkelijk een gesprekje voeren aangezien je verder even niet zo veel kunt doen. 

Verder: Ik had iemand willen spreken maar we liepen elkaar net mis en ik had een afspraak. Toch zag ik een observerende blik, ik voelde me gezien. Ik had het idee dat hij zonder gesprekje toch even keek of ik oké was, dat voelde fijn. 

Damoontje schreef op 16-09-2026 om 18:31:

Juist met stroomstoring kun je makkelijk een gesprekje voeren aangezien je verder even niet zo veel kunt doen.

Verder: Ik had iemand willen spreken maar we liepen elkaar net mis en ik had een afspraak. Toch zag ik een observerende blik, ik voelde me gezien. Ik had het idee dat hij zonder gesprekje toch even keek of ik oké was, dat voelde fijn.

Ik ben daar al voor het vierde jaar vrijwilliger. Zij werkt er al wat langer maar ik had haar nog nooit ontmoet. Meestal was ze op andere locaties of andere dagen aanwezig. Even kennismaken had makkelijk gekund. Ik kon de kast niet openen om mijn materialen te pakken, 2 mannen op 2 trappen blokkeerden dat het initiatief om kennis te maken had ze moeten waarderen. Het gaat iedere week gebeuren dat ik mijn materialen uit die enorme grote inloopkast/magazijn moet halen als zij aan het werk is. Dan kan je maar beter elkaar kennen en weten wat ieders taak is. 

Over het algemeen worden wij als vrijwilligers enorm gewaardeerd en is iedereen heel dankbaar voor hetgeen wij doen/ het werk dat wij de vaste medewerkers uit handen nemen.  Dit was echt niet leuk. 

Damoontje schreef op 16-09-2026 om 18:31:

Tenzij jíj́ de aangewezen persoon bent om het op te lossen 💡

Ik bekijk dit bericht dus even helemaal van mijn kant. Even terug naar een paar maanden geleden. Ik ben dan dus verantwoordelijk dat het opgelost wordt, er iemand gebeld wordt om het op te lossen, de alarmcentrale gebeld wordt om door te geven dat er alarm zal komen omdat de stroom het niet doet. De collega's geïnformeerd worden, dat de ouders geïnformeerd worden dat de telefoon het niet doet. Etc etc 

Ik zou ook zomaar die uitgestoken hand gemist kunnen hebben want ik ben een protocol aan het nalopen en uitvoeren. Sorry. 

Bakblik schreef op 16-09-2026 om 19:15:

[..]

Ik ben daar al voor het vierde jaar vrijwilliger. Zij werkt er al wat langer maar ik had haar nog nooit ontmoet. Meestal was ze op andere locaties of andere dagen aanwezig. Even kennismaken had makkelijk gekund. Ik kon de kast niet openen om mijn materialen te pakken, 2 mannen op 2 trappen blokkeerden dat het initiatief om kennis te maken had ze moeten waarderen. Het gaat iedere week gebeuren dat ik mijn materialen uit die enorme grote inloopkast/magazijn moet halen als zij aan het werk is. Dan kan je maar beter elkaar kennen en weten wat ieders taak is.

Over het algemeen worden wij als vrijwilligers enorm gewaardeerd en is iedereen heel dankbaar voor hetgeen wij doen/ het werk dat wij de vaste medewerkers uit handen nemen. Dit was echt niet leuk.

Ik heb zelf op verschillende plekken vrijwilligerswerk gedaan. Ik vond de sfeer waar iedereen vrijwilliger was veel fijner dat de combinatie werknemers en vrijwilligers. Sommige werknemers gingen soms zo raar met vrijwilligers om. Momenteel doe ik geen vrijwilligerswerk maar als ik het weer ga doen dan bij een organisatie met alleen vrijwilligers. 

my god waarom bel je, laat me met rust  stalker much   

Jonge, je had 1 taak en ook die heb je weer verprutst. Kon ik het vanmorgen allemaal weer oplossen. Sukkel!!

Plastic uitspreken als plastiek, maar een gewoon woord als woonkamer wordt dat ineens living. Ik snap Vlaams niet.

Rekenenisleuktaalook schreef op 16-09-2026 om 20:26:

[..]

Tenzij jíj́ de aangewezen persoon bent om het op te lossen 💡

Ik bekijk dit bericht dus even helemaal van mijn kant. Even terug naar een paar maanden geleden. Ik ben dan dus verantwoordelijk dat het opgelost wordt, er iemand gebeld wordt om het op te lossen, de alarmcentrale gebeld wordt om door te geven dat er alarm zal komen omdat de stroom het niet doet. De collega's geïnformeerd worden, dat de ouders geïnformeerd worden dat de telefoon het niet doet. Etc etc

Ik zou ook zomaar die uitgestoken hand gemist kunnen hebben want ik ben een protocol aan het nalopen en uitvoeren. Sorry.

Dat is waar idd. Of dat die betaalde werknemer helemaal in haar hoofd zat van: Wat moet ik nu doen, wat kan ik doen zonder stroom, stel dat er morgen nog steeds geen stroom is etc etc. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.