Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Broodjebrie
06-09-2026 om 10:20
Hemke schreef op 06-09-2026 om 09:45:
Na 20 jaar te hebben gewerkt bij de thuiszorg , ziek uit dienst.
Geen kaartje, geen mailtje niet,helemaal niets.
Enigste iedere keer een oproep om te komen voor keuring,wat werd tegen gehouden door behandelaars.
Thuiszorg doet dit vaker, hoorde ik ook van excollega’s
Jaren later, heb ik gewerkt in verpleeghuis, afscheid genomen, bloemen, kaarten, en het etentjes komt nog.
Ongelooflijk..
Fluitekruid
06-09-2026 om 13:20
Na 30 jaar uit dienst, geen bloemetje niets. Wel van de collega’s.
Dan denk ik wel bij dat soort mensen wil ik zeker niet meer bij
horen.
lientje69
06-09-2026 om 13:41
Lichtbron schreef op 04-09-2026 om 23:58:
Lientje, we zoeken stug door..
Ik duim voor jullie!
lientje69
06-09-2026 om 13:42
Broodjebrie schreef op 04-09-2026 om 22:47:
[..]
Nee. Alleen van een paar cliënten wel iets gehad.
Bij huidige werkgever werk ik nu nog maar net, maar ik voel me al zo welkom hier!
Echt stom zeg.
kerst
06-09-2026 om 13:47
Lichtbron schreef op 03-09-2026 om 19:35:
Helaas gaat het chalet niet door.. Verhuurder is bang dat een persoon niet kan betalen. 😑
Wat verschrikkelijk balen
lientje69
06-09-2026 om 14:07
Dat stomme gegier in mijn oren en hoofd. Af en toe word ik er helemaal gek van!!!
Broodjebrie
06-09-2026 om 14:16
lientje69 schreef op 06-09-2026 om 13:42:
[..]
Echt stom zeg.
Ja. Maar blijkbaar is het normaal in de thuiszorg, als ik de reacties zo lees hier.
Damoontje
06-09-2026 om 17:10
Herfstappeltaart schreef op 05-09-2026 om 08:21:
[..]
Vriendin van mij heeft 20 jaar als Alfahulp gewerkt in het verleden. Toen ze stopte moest ze haar IO-smart (kloksysteem) in de brievenbus gooien bij het thuiszorg kantoor en dat was het. Nooit meer iets van gehoord. Als Alfahulp ben je eigenlijk freelancer, dus niet in vaste dienst bij de thuiszorginstelling, maar ik vond het toch behoorlijk kil.
Wat vreselijk.
Bij de zorginstelling waar ik bekend ben ging een jonge knul weg en hing het hele kantoor vol vlaggetjes met foto's van zijn hoofd van toen hij NOG jonger was, er was een middag dat oud-collega's langskwamen etc. Hij werd er zelf ongemakkelijk van maar dat is hoe een afscheid hoort, vind ik.
Ontopic: Wat ben je toch een pannenkoek.
Ik heb slapeloze nachten omdat vriend niet kon kiezen tussen behang, houten panelen of verf. Echt midden in de nacht kan hij roepen: Ik wil toch houten panelen en s ochtends voor ik een slok koffie kan nemen vindt hij houten panelen toch te duur.
Ok... toch behang... beetje korrelig met een glittertje. Zo'n proefvelletje mee genomen en vriend gaf het aan zijn beste vriend (de pannenkoek). Later is dat velletje spoorloos en zegt de vriend: 'Dat wat je net aan mij gaf? Ik dacht dat dat schuurpapier was'.
Wasgij
06-09-2026 om 17:28
Lichtbron schreef op 03-09-2026 om 19:35:
Helaas gaat het chalet niet door.. Verhuurder is bang dat een persoon niet kan betalen. 😑
Zou het nog helpen als er iemand borg voor je wil staan?
Bij mij heeft me dat een paar jaar geleden geholpen.
Damoontje
08-09-2026 om 09:46
Ok ik ga op gesprek maar voor mij wordt het een afrondend gesprek in principe. Er zijn nu zo veel dingen mis gegaan dat ik merk dat ik er al klaar mee ben.
Stiekem app ik al iets anders, werk dat me WEL leuk lijkt. Wat iedereen ongetwijfeld te zwaar voor me gaat vinden maar ik heb er talent voor, ik kan het. Beter dan ergens naartoe te gaan waar ik geen talent voor heb en dan de hele tijd mij aanpassen.
lientje69
08-09-2026 om 10:49
Damoontje schreef op 08-09-2026 om 09:46:
Ok ik ga op gesprek maar voor mij wordt het een afrondend gesprek in principe. Er zijn nu zo veel dingen mis gegaan dat ik merk dat ik er al klaar mee ben.
Stiekem app ik al iets anders, werk dat me WEL leuk lijkt. Wat iedereen ongetwijfeld te zwaar voor me gaat vinden maar ik heb er talent voor, ik kan het. Beter dan ergens naartoe te gaan waar ik geen talent voor heb en dan de hele tijd mij aanpassen.
Succes damoontje!
Damoontje
08-09-2026 om 13:27
Thanks, het ging heel erg goed. Het lukte me om positieve dingen te benoemen en toen kwamen de negatieve dingen vanzelf ter sprake maar de sfeer bleef positief. Ik had een contactpersoon mee en die is daar dus ook goed in met ´wat een gezellige plek´ en af en toe een grapje.
Alles is uitgepraat, ik ga nadenken en we hebben een belafspraak voor als ik er uit ben.
Even klagen dat op een belangrijk punt in de stad de weg open ligt.
Rekenenisleuktaalook
08-09-2026 om 17:52
Oké, als ik zeg dat het in Share Point staat, in de map huppeldepup, dan kun je dat vinden met een paar muisklikken. Dan hoef je niet naar de kast te lopen. Logisch dat je de map daar niet kunt vinden. Dat je niet weet wat Share Point is zegt wel iets over jouw digitale vaardigheden en hoeveel werk dat voor ons nog gaat worden.
Damoontje
08-09-2026 om 18:21
Wat zijn er ontzettend veel vacatures bij jullie organisatie. Dat kan in mijn ogen verschillende dingen betekenen: Of jullie zijn bruisend en groeiend. Of iedereen gaat weg omdat de organisatie zo ruk is.
Ik vrees eerlijk gezegd het laatste.
Broodjebrie
08-09-2026 om 18:44
Damoontje schreef op 08-09-2026 om 18:21:
Wat zijn er ontzettend veel vacatures bij jullie organisatie. Dat kan in mijn ogen verschillende dingen betekenen: Of jullie zijn bruisend en groeiend. Of iedereen gaat weg omdat de organisatie zo ruk is.
Ik vrees eerlijk gezegd het laatste.
Zorg?