Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Wasgij
19-08-2026 om 08:42
Bakblik schreef op 19-08-2026 om 07:31:
Zo! Wel 2! Goed gedaan! Maar dat bedoelde ik niet toen ik na de vakantie zei dat je een paar nieuwe onderbroeken moest kopen.
Er waren 6 onderbroeken over die heel waren. Je moest er een paar bij kopen van mij om te zorgen dat ik geen miniwasjes met alleen jouw onderbroeken moest draaien. Met een paar bedoelde ik een aantal niet precies 2! Ik heb 15 slips, je zoon wel 20, zorg jij nou dat je er binnenkort ook een stuk of 16 hebt. Zeker nu zoon niet iedere dag de wasmand komt vullen maar maar 1x per week.Zeker met jouwe gewoonte om voor een na het sporten steeds een schone aan te doen. Jij draait er af en toe in 4 dagen 6 onderbroeken door! Dat houden we niet bij met de was.
Laat het dan gewoon maar gebeuren dat de schone op zijn.
Dat leert het snelste, al is het van de gekke dat je een volwassen partner dat moet leren inzien.
Bakblik
19-08-2026 om 08:58
Wasgij schreef op 19-08-2026 om 08:42:
[..]
Laat het dan gewoon maar gebeuren dat de schone op zijn.
Dat leert het snelste, al is het van de gekke dat je een volwassen partner dat moet leren inzien.
Dat heeft hij vanochtend dus ervaren. We lees ik hebben er tijdens de vakantie een paar verspeeld. Ik had op de camping een was gedaan en daar kwamen er minder uit dan er in gingen. Volgens zijn verhaal had hij er 10 of 11 bij zich, er kwamen er 8 uit de was waarvan 2 met een gaatje. Na de vakantie alles uitgezocht en gezegd dat hij er een paar bij moest kopen. Dat had hij dus heel letterlijk genomen. 2.
Ik ben hoofd van de wasserette hier thuis en zie dus alles met regelmaat langskomen.
Milala
19-08-2026 om 09:02
Wie weet gaat hij vandaag alsnog ff winkelen.. laat je verrassen
En anders doe je gewoon of je gek bent en reageer je morgenvroeg weer verbaasd als de mededeling komt dat hij geen schoon ondergoed heeft. En je wasritme niet aanpassen, daar help je niemand mee.
Bakblik
19-08-2026 om 09:31
Milala schreef op 19-08-2026 om 09:02:
Wie weet gaat hij vandaag alsnog ff winkelen.. laat je verrassen
En anders doe je gewoon of je gek bent en reageer je morgenvroeg weer verbaasd als de mededeling komt dat hij geen schoon ondergoed heeft. En je wasritme niet aanpassen, daar help je niemand mee.
Ik doe morgen gewoon weer of ik gek ben. Er liggen nog 3 van die strakke synthetische sportslips in zijn la. Trekt hij die maar aan naar kantoor. Het ergert mij vooral dat hij dingen die ik zeg zo letterlijk neemt. Als ik zeg een paar dan doet hij 2. Mijn bedoeling is dan een aantal.
Dat gebeurt vaker in verschillende situaties. Als hij naar het centrum gaat en ik vraag of hij een paar postzegels kan meebrengen komt hij ook terug met 2. Ik probeer al een poosje om andere woorden te gebruiken maar dat heeft nog niet altijd het gewenste resultaat.
Happyapple
19-08-2026 om 09:35
Tja een paar is letterlijk 2 😉
Dus dan voortaan maar om een velletje postzegels vragen...
Een aantal of een paar onderbroeken is bij mijn man ook gerust in beide gevallen 2, gok ik. Denk dat ik dan echt letterlijk 10 moet zeggen als ik dat bedoel.
lientje69
19-08-2026 om 10:08
Ik zeg altijd een voorraad meenemen. Dan komen er iets meer. 4 meestal maximaal 
lientje69
19-08-2026 om 10:08
Okee domdomdom. Waarom doe je dat dan ook? En geef je de hoop niet gewoon op?
JtM
19-08-2026 om 10:13
Nu ik een heel stuk meer tijd met mn ouders/moeder doorbreng zie ik hoe ze achteruit gaat
ik maak me daar zorgen over, en het is sneu om te zien hoe ze (voor ons) simpele dingen niet meer goed snapt. Nog vervelender is om te zien dat ze zelf ook beseft sommige simpele dingen niet te snappen.
Dees!
19-08-2026 om 11:19
Bakblik schreef op 19-08-2026 om 09:31:
[..]
Ik doe morgen gewoon weer of ik gek ben. Er liggen nog 3 van die strakke synthetische sportslips in zijn la. Trekt hij die maar aan naar kantoor. Het ergert mij vooral dat hij dingen die ik zeg zo letterlijk neemt. Als ik zeg een paar dan doet hij 2. Mijn bedoeling is dan een aantal.
Dat gebeurt vaker in verschillende situaties. Als hij naar het centrum gaat en ik vraag of hij een paar postzegels kan meebrengen komt hij ook terug met 2. Ik probeer al een poosje om andere woorden te gebruiken maar dat heeft nog niet altijd het gewenste resultaat.
Oh wat grappig. Dat zou hier ook kunnen gebeuren.
Jouw man is geloof ik ook een techneut?
pind@
19-08-2026 om 11:59
Nee ik ben niet blij. Ik ben moe.
Door jullie beleid, is er iemand uitgevallen en de rest heeft vakantie.
Ben niet alleen niet blij & moe. Ik ben ook woedend!
Hoe heeft het zover kunnen komen? We trekken al ruim 5 maanden aan de bel!
Bakblik
19-08-2026 om 13:20
Dees! schreef op 19-08-2026 om 11:19:
[..]
Oh wat grappig. Dat zou hier ook kunnen gebeuren.
Jouw man is geloof ik ook een techneut?
Ja nogal. Techniek is huis middlename.
Rekenenisleuktaalook
19-08-2026 om 14:06
Happyapple schreef op 19-08-2026 om 09:35:
Tja een paar is letterlijk 2 😉
Dus dan voortaan maar om een velletje postzegels vragen...
Een aantal of een paar onderbroeken is bij mijn man ook gerust in beide gevallen 2, gok ik. Denk dat ik dan echt letterlijk 10 moet zeggen als ik dat bedoel.
Hier gebeurt dan juist het andere uiterste. Man haalt er dan gelijk 20. Draagt er vervolgens 10 met regelmaat en de tien onderste komen nooit uit de kast. Na een tijdje niet dragen (paar jaar) blijkt dan ineens van nog bijna nieuwe slips het elastiek vergaan.......
Dolfje
19-08-2026 om 17:01
pind@ schreef op 19-08-2026 om 11:59:
Nee ik ben niet blij. Ik ben moe.
Door jullie beleid, is er iemand uitgevallen en de rest heeft vakantie.
Ben niet alleen niet blij & moe. Ik ben ook woedend!
Hoe heeft het zover kunnen komen? We trekken al ruim 5 maanden aan de bel!
Je zou zo een van mijn collega's kunnen zijn.
Strijkijzer
19-08-2026 om 21:52
Waarom ligt de lat van dit bedrijf toch zo achterlijk laag? Ik hoef niet zo nodig ander werk, maar de frustratie over het amateurisme wordt wel steeds groter.
Yumi
19-08-2026 om 23:06
Tijdens de klus, besloot je betere producten te gebruiken, en er iets meer tijd aan te besteden, waardoor het resultaat mooier is geworden.
Daardoor is de rekening 57% hoger uitvallen, en achteraf begrijp je, dat je dit eerst had moeten vragen, maar in mijn enthousiasme Yumi....
Zucht, wat moet ik daarmee? Denk dat ik, als het e.a. beter was gecommuniceerd overstag was gegaan, maar ik vraag toch niet voor de niets een offerte? Ik wil vooraf gewoon weten waar ik aan toe ben, en niet voor het blok worden gezet 
Waar ik ook van baal, dat ik weet, dat ik je aan de offerte kan houden, maar je enthousiasme en je inzet waardeer waardoor ik direct betaal... soms vind ik mezelf een enorme sukkel