Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
ToetieToover
16-06-2026 om 10:53
Rekenenisleuktaalook schreef op 16-06-2026 om 06:17:
[..]
Dat vind ik ook dat je dat van je ouders zou horen te leren. Maar misschien moet dit ook onder burgerschapsvorming gaan vallen. 'Stel je bescheiden op in een situatie waarin je 'nieuw' bent' zouden stagiaires mee moeten krijgen op de opleiding.
Jij zou dus ook verwachten dat er geen alcohol besteld werd in deze situatie. Jij hebt ook verwachtingen......
Ik zou dat niet verwachten, maar ik zou daar wel een grens in trekken. En dat komt vooral omdat ik nogal wat alcoholisten ken. Een mocktail valt voor mij daardoor bijvoorbeeld onder een ‘bescheiden’ bestelling.
Rekenenisleuktaalook
16-06-2026 om 19:11
Ginevra schreef op 16-06-2026 om 10:17:
[..]
Ik heb ooit wel eens geprobeerd een paar lesjes over 'zakelijke etiquette' mee te geven op een opleiding waar ik werkte. Het sloeg totaal niet aan. Een deel wist het al, die had het thuis meegekregen of had er vanzelf gevoel voor. Het andere deel wist het niet, maar vond het ook totale onzin. Die zouden in deze situatie dan zeggen "ik maak toch zeker zelf wel uit of ik alcohol drink of niet, we leven in een vrij land" of iets dergelijks.
Ik ben er weer mee opgehouden, ik had geen zin om elke goedbedoelde tip te moeten gaan bediscussieren. Ze komen er vanzelf wel achter. Of niet.
Tja, ik hoop ook dat ze er vanzelf wel achter komen, maar ken ook mensen die op 50+-jarige leeftijd dat nog wel eens fout inschatten. Zoals een collega die gewoon nog een punt taart uit een traktatie sneed terwijl de laatsten nog niet gehad hadden en er dus echt iemand was die niks meer had.
Een ander die bij een verzorgde lunch een bord vol laadde terwijl er was aangegeven dat er in beginsel voor iedereen van alles 1 was. Wat niet zou worden genomen konden we later nog delen. Dat ging dan over voor iedereen 1 broodje kroket, 1 belegde wrap en verder broodjes kaas en worst. Hoezo neem je dan als eerste gewoon 2 dezelfde?
Rekenenisleuktaalook
16-06-2026 om 19:12
ToetieToover schreef op 16-06-2026 om 10:53:
[..]
Ik zou dat niet verwachten, maar ik zou daar wel een grens in trekken. En dat komt vooral omdat ik nogal wat alcoholisten ken. Een mocktail valt voor mij daardoor bijvoorbeeld onder een ‘bescheiden’ bestelling.
Ook als dat 8,50 kost?
Nehalennia
17-06-2026 om 01:20
Bakblik schreef op 12-06-2026 om 10:08:
[..]
Dat is waar.
Haha nee ging niet over jou hoor Bakblik!
lientje69
17-06-2026 om 14:11
Echt. Hoe dom. Ik had het nog zo gezegd , niet doen!! Nee jij zit er niet mee. Maar ik krijg alle ellende ervan weer op mijn bordje. Ik weet dat je jezelf heel erg volwassen vindt , maar hier sla je toch weer even de plank flink mis hoor.
Broodjebrie
17-06-2026 om 14:38
hoezo weet je niet hoeveel tassen je mee wilt nemen?? We gaan maar 4 dagen weg, geen 4 weken.
lientje69
17-06-2026 om 15:13
En ja hoor. Daar komen de appjes en boze woorden. Bedankt hè. Ik zit er weer eens tussen
Roos57
17-06-2026 om 16:20
lientje69 schreef op 17-06-2026 om 15:13:
En ja hoor. Daar komen de appjes en boze woorden. Bedankt hè. Ik zit er weer eens tussen
Waarom kun jij er niet uit blijven??
lientje69
17-06-2026 om 16:22
Roos57 schreef op 17-06-2026 om 16:20:
[..]
Waarom kun jij er niet uit blijven??
Omdat er berichten naar mij gestuurd worden ( en het gaat om familie dus dan zit je er altijd tussen)
Roos57
17-06-2026 om 16:24
lientje69 schreef op 17-06-2026 om 16:22:
[..]
Omdat er berichten naar mij gestuurd worden ( en het gaat om famie dus dan zit je er altijd tussen)
Als 2 familieleden gedoe hebben . Kun je het daar dan niet laten?
Hemke
17-06-2026 om 16:36
Roos57 schreef op 17-06-2026 om 16:24:
[..]
Als 2 familieleden gedoe hebben . Kun je het daar dan niet laten?
Lezen en doorscrollen, niet reageren.
Roos57
17-06-2026 om 16:48
Hemke schreef op 17-06-2026 om 16:36:
[..]
Lezen en doorscrollen, niet reageren.
Exact
lientje69
17-06-2026 om 16:49
Roos57 schreef op 17-06-2026 om 16:24:
[..]
Als 2 familieleden gedoe hebben . Kun je het daar dan niet laten?
Dochter en mijn zus... en ik sta eigenlijk aan zus haar kant. Het raakt me.
Roos57
17-06-2026 om 16:51
lientje69 schreef op 17-06-2026 om 16:49:
[..]
Dochter en mijn zus... en ik sta eigenlijk aan zus haar kant. Het raakt me.
Dat snap ik
Maar kan jij er buiten blijven?
