Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Jujubee
23-05-2026 om 11:10
Oh joh, heb je krampjes? Ach gossie. Kan je niet komen werken vandaag? Ach gut. Het zat eens niet, met dit weer. Ik heb ook flinke krampjes, dat krijg je met endometriose en heftige ongesteldheid, maar ja ik moet ook gewoon komen zo he. Naproxen erin en gaan hoor. Echt, altijd hetzelfde met haar. Goddank ben ik vanaf volgende week woensdag van haar af want dat is mijn laatste werkdag. Joepie. Ze schijnt wel te komen om een uur, maar eerst zien dan geloven.
Bakblik
24-05-2026 om 13:10
Toegegeven, het klinkt gek. Heel raar dat ik IN dit gebouw beken dat ik hier niet meer kom om mijn geloof te belijden.
Ik kom hier om te genieten van de magische muziek die mij in mijn jeugd geborgenheid bood.
Nee zelfs op deze Pinksterdag zal ik het neerdalen van de Heilige niet voelen of beleven. Vanwege de sociale controle sta ik op een kniel ik waar nodig, zodat mijn ouders dat ben gezeur mee krijgen.
Schijnheilig?
Ja misschien, maar na alles wat er in het recente en verre verleden stiekem of out in the open is gebeurd uit naam van deze gemeenschap kan je toch niet ontkennen dat de gezagsdragers van deze groep zelf ook schijnheilig zijn?
Yumi
24-05-2026 om 17:11
Bakblik schreef op 24-05-2026 om 13:10:
Toegegeven, het klinkt gek. Heel raar dat ik IN dit gebouw beken dat ik hier niet meer kom om mijn geloof te belijden.
Ik kom hier om te genieten van de magische muziek die mij in mijn jeugd geborgenheid bood.
Nee zelfs op deze Pinksterdag zal ik het neerdalen van de Heilige niet voelen of beleven. Vanwege de sociale controle sta ik op een kniel ik waar nodig, zodat mijn ouders dat ben gezeur mee krijgen.
Schijnheilig?
Ja misschien, maar na alles wat er in het recente en verre verleden stiekem of out in the open is gebeurd uit naam van deze gemeenschap kan je toch niet ontkennen dat de gezagsdragers van deze groep zelf ook schijnheilig zijn?
Kom al jaren zelden in de kerk, maar mensen van de gemeenschap nu zie ik niet als schuldig aan de gebeurtenissen uit het verleden.
Bakblik
24-05-2026 om 21:32
Yumi schreef op 24-05-2026 om 17:11:
[..]
Kom al jaren zelden in de kerk, maar mensen van de gemeenschap nu zie ik niet als schuldig aan de gebeurtenissen uit het verleden.
Ik heb je even een pb gestuurd. Het is echt heel persoonlijk.
Yumi
24-05-2026 om 23:01
Bakblik schreef op 24-05-2026 om 21:32:
[..]
Ik heb je even een pb gestuurd. Het is echt heel persoonlijk.
Dank voor je pb, ik heb je niet goed begrepen, sorry.