Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

kerst schreef op 12-04-2026 om 16:33:

Fijn dat het weer warmer wordt buiten, maar dan ook gelijk weer meer buren lawaai. Compleet met geblaf van de als sterk vocaal aanwezig bekend staande corgi..

Dit

De wereld is zoveel stiller in de winter. Heerlijk dat het warmer wordt en het buitenleven weer gaat starten, maar waarom sommige mensen daardoor veel luidruchtiger zijn is me een raadsel. 

Ik heb me voorgenomen me niks meer aan te trekken van mijn glurende buren, ga er gewoon zitten. Wel zin om een plantenspuit op die smoel te zetten, als ze tussen de schotten loeren maar de verstandhouding is al niet best 

Yumi schreef op 12-04-2026 om 18:40:

[..]

Dit

De wereld is zoveel stiller in de winter. Heerlijk dat het warmer wordt en het buitenleven weer gaat starten, maar waarom sommige mensen daardoor veel luidruchtiger zijn is me een raadsel.

Ik heb me voorgenomen me niks meer aan te trekken van mijn glurende buren, ga er gewoon zitten. Wel zin om een plantenspuit op die smoel te zetten, als ze tussen de schotten loeren maar de verstandhouding is al niet best

Serieus? Tussen de schotten door loeren?  Wat vervelend zeg. Kun je er niet iets tegenaan maken? Een bamboe schutting ofzo?

Herfstappeltaart schreef op 12-04-2026 om 18:48:

[..]

Serieus? Tussen de schotten door loeren? :( Wat vervelend zeg. Kun je er niet iets tegenaan maken? Een bamboe schutting ofzo?

Ja helaas, al voor ik hier woonde en bezig was het huis in orde te maken.
Bij mij staan 2 delen van ongeveer 1.80 hoog, het eerste deel is een scherm, met een bevestiging zoals hieronder op de foto aan een pilaar, daartussen staan ze te gluren. Voor het lage deel na de pilaar heb ik een bamboeschutting, ook dat weerhoudt ze er niet van om via de balkonrand omheen te kijken... 

balkonscherm-rvs.jpg

Dat lijkt me echt heel vervelend Yumi. 

Herfstappeltaart schreef op 13-04-2026 om 08:30:

Dat lijkt me echt heel vervelend Yumi.

Het zorgt ervoor dat ik me bespied voel in mijn eigen huis. Ze kijken via de balkon deur naar binnen, hoe ver ze kunnen kijken weet ik niet.

Yumi schreef op 13-04-2026 om 09:28:

[..]

Het zorgt ervoor dat ik me bespied voel in mijn eigen huis. Ze kijken via de balkon deur naar binnen, hoe ver ze kunnen kijken weet ik niet.

Wat een rare buren zeg Yumi. Ben ik toch blij dat ik op het platteland woon. 

lientje69 schreef op 13-04-2026 om 09:40:

[..]

Wat een rare buren zeg Yumi. Ben ik toch blij dat ik op het platteland woon.

Zeg dat wel Lientje, woon hier nu 4 jaar als ik de keuze opnieuw zou kunnen maken dan zou ik ook naar een dorp verhuizen. Durf het niet meer aan omdat de verhuizing voor een flinke LC terugslag heeft gezorgd. 

Yumi schreef op 13-04-2026 om 09:28:

[..]

Bah! Zijn het erge aso's, of zou je ermee in gesprek kunnen en vertellen hoe vervelend je dat gegluur vindt? Misschien hebben ze niet door dat jij het door hebt en schamen ze zich 

@Yumi: Heb je al vitrage binnen voor je ramen hangen? Dan kunnen ze in ieder geval niet bij je naar binnen kijken. En jij kunt dan wel naar buiten kijken. Of anders raamfolie. Dat helpt natuurlijk niet voor de tijd dat je buiten zit, maar het kan voor een deel helpen misschien? Super irritant dat je dit soort buren hebt.

Herfstappeltaart schreef op 13-04-2026 om 14:33:

[..]

Bah! Zijn het erge aso's, of zou je ermee in gesprek kunnen en vertellen hoe vervelend je dat gegluur vindt? Misschien hebben ze niet door dat jij het door hebt en schamen ze zich

Een gesprek is onmogelijk, mevrouw heeft toen ik hier kwam wonen, verteld dat ze niet wil dat er bij haar wordt aangebeld, door alleenstaande vrouwen.... die kwamen alleen maar voor haar Henk. Meneer loopt tegen de 80 dus je begrijpt dat al die vrouwen daar aan de deur lopen te kwijlen voor Henk Geen idee waar dat vandaan komt, maar ik weet van iemand die hier al tig jaar woont, dat het contact door mijn buren is verbroken toen haar relatie stuk ging. Er is daar iets mis, jaloezie of niet alle 24 in een kratje?

Tijd geleden geprobeerd in gesprek te gaan, kreeg de kans niet, werd bijna omver geschreeuwd. Moest het niet wagen daar nog een keer aan te bellen, buurtbemiddeling ingeschakeld, ze willen niet praten. 

Yumi schreef op 13-04-2026 om 18:56:

[..]

Een gesprek is onmogelijk, mevrouw heeft toen ik hier kwam wonen, verteld dat ze niet wil dat er bij haar wordt aangebeld, door alleenstaande vrouwen.... die kwamen alleen maar voor haar Henk. Meneer loopt tegen de 80 dus je begrijpt dat al die vrouwen daar aan de deur lopen te kwijlen voor Henk Geen idee waar dat vandaan komt, maar ik weet van iemand die hier al tig jaar woont, dat het contact door mijn buren is verbroken toen haar relatie stuk ging. Er is daar iets mis, jaloezie of niet alle 24 in een kratje?

Tijd geleden geprobeerd in gesprek te gaan, kreeg de kans niet, werd bijna omver geschreeuwd. Moest het niet wagen daar nog een keer aan te bellen, buurtbemiddeling ingeschakeld, ze willen niet praten.

wat erg, zulke buren. Sterkte ermee....

madee schreef op 13-04-2026 om 15:06:

@Yumi: Heb je al vitrage binnen voor je ramen hangen? Dan kunnen ze in ieder geval niet bij je naar binnen kijken. En jij kunt dan wel naar buiten kijken. Of anders raamfolie. Dat helpt natuurlijk niet voor de tijd dat je buiten zit, maar het kan voor een deel helpen misschien? Super irritant dat je dit soort buren hebt.

Ik heb overal plissé gordijnen laten plaatsen, en daar kan geen vitrage tussen. Als de zon schijnt gaat de plissé dicht, want die staat de hele dag op de ramen. Folie, wordt snel bruin en hard door de zon en is er bijna niet meer af te krijgen. Het smalle raam naast de deur heb ik afgeplakt met textielfolie dat blijft wel mooi, maar ik kan zelf ook niet naar buiten kijken. De deur afplakken vind ik jammer want dan zie ik niks van mijn planten, maar je hebt gelijk moet hier wat aan doen. Toch maar aan de slag met textielfolie. Dank je, erover schrijven zorgt ervoor dat  ik de noodzaak voel, het doet wat met me daar moet ik vanaf.

Yumi schreef op 13-04-2026 om 19:25:

[..]

Ik heb overal plissé gordijnen laten plaatsen, en daar kan geen vitrage tussen. Als de zon schijnt gaat de plissé dicht, want die staat de hele dag op de ramen. Folie, wordt snel bruin en hard door de zon en is er bijna niet meer af te krijgen. Het smalle raam naast de deur heb ik afgeplakt met textielfolie dat blijft wel mooi, maar ik kan zelf ook niet naar buiten kijken. De deur afplakken vind ik jammer want dan zie ik niks van mijn planten, maar je hebt gelijk moet hier wat aan doen. Toch maar aan de slag met textielfolie. Dank je, erover schrijven zorgt ervoor dat ik de noodzaak voel, het doet wat met me daar moet ik vanaf.

Je kunt misschien wel vitrage ophangen voor de plissé gordijnen, niet tussen raam en plissé? Dus: eerst raam, dan plissé, dan vitrage. Vitrage altijd dicht, en plissé als de zon schijnt. Uit ervaring weet ik dat vitrage superefficiënt is tegen inkijk van buitenaf, de lol van het gluren is er dan heel snel vanaf.

madee schreef op 13-04-2026 om 19:33:

[..]

Je kunt misschien wel vitrage ophangen voor de plissé gordijnen, niet tussen raam en plissé? Dus: eerst raam, dan plissé, dan vitrage. Vitrage altijd dicht, en plissé als de zon schijnt. Uit ervaring weet ik dat vitrage superefficiënt is tegen inkijk van buitenaf, de lol van het gluren is er dan heel snel vanaf.

Nee dat past helaas niet, geen ruimte voor ivm de rolhordeur. 

Yumi schreef op 13-04-2026 om 19:52:

[..]

Nee dat past helaas niet, geen ruimte voor ivm de rolhordeur.

Aaah…dan weet ik ook even geen oplossing. Supervervelend allemaal.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.