Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Allemachtig , doe nou eens normaal  zeg. Blijft dat kleutergedrag  zo ??

Beste opticien, ik heb mijn multifocale bril nu ongeveer een jaar. Geen duur montuur.Kosten 400 euro (!) Gewoon belachelijk die hoge winstmarges op brillen.En ik moet nog steeds mijn leesbril overal mee naar toe nemen ..

kerst schreef op 17-07-2025 om 18:04:

Beste opticien, ik heb mijn multifocale bril nu ongeveer een jaar. Geen duur montuur.Kosten 400 euro (!) Gewoon belachelijk die hoge winstmarges op brillen.En ik moet nog steeds mijn leesbril overal mee naar toe nemen ..

En dit zet je in het topic, wat je niet hardop wil zeggen? 

Sinds wanneer zie je onvoldoende met deze bril en ben je teruggegaan naar de opticien, met je klacht? Heb je de bril bij een keten gekocht, die hebben vaak een zichtgarantie. De zelfstandige opticiens hebben meestal ook een garantie, maar kunnen afwijken. 

Zelf heb ik 2 keer nieuwe glazen gehad, omdat ik niet tevreden was. Voorwaarde voor zicht garantie is, je klacht binnen een paar weken bij hun neerleggen.

madee schreef op 13-07-2025 om 20:11:

[..]

Dit zou je beter wel hardop zeggen, juist om een nieuwe burn-out te voorkomen…

Mijn man en baas hadden het al gezien en gezegd 🙈 de afgelopen weken.

Ik denk dat ik nu ruim 15 jaar een multifocale bril heb, ik zet hem vaak nog steeds af als ik iets wil lezen. Het ligt aan mij vermoed ik, niet aan de brillen. Ik heb ook uitgeprobeerd of duurder beter zou gaan, maar helaas. De sterkte is prima volgens mij, maar lezen gaat zonder echt fijner.

Yumi schreef op 17-07-2025 om 18:47:

[..]

Sinds wanneer zie je onvoldoende met deze bril en ben je teruggegaan naar de opticien, met je klacht? Heb je de bril bij een keten gekocht, die hebben vaak een zichtgarantie. De zelfstandige opticiens hebben meestal ook een garantie, maar kunnen afwijken.

Zelf heb ik 2 keer nieuwe glazen gehad, omdat ik niet tevreden was. Voorwaarde voor zicht garantie is, je klacht binnen een paar weken bij hun neerleggen.

Nooit goed mee kunnen lezen. Dit is mijn derde multifocale bril, in de hoop dat het nu goed zou zijn.

De eerste multifocale bril nog weer mee heen geweest. Opnieuw oogmeting. Bril was op goede sterkte. Ik denk toch dat het ook aan mijn ogen ligt. Misschien een hele dure opticien, maar na drie mult focale brillen heb ik niet zoveel vertrouwen meer in.

Nou ben benieuwd hoe lang het nu weer duurt voor ik ooit weer eens wat van je hoor. 

Ik heb tegenwoordig ook een multifocale bril en voor gewoon lezen is dat wel prima. Maar zodra de letters iets kleiner worden zet ik hem af. Ik heb een hoge -sterkte van -11 of zo en dan verkleint de bril ook alles. De letters zijn dan op zich wel scherp, maar gewoon te klein om te lezen voor mij.

Multifocale bril afzetten om dichtbij/details/superklein te kunnen lezen is volgens mijn (goed bekend staande, plaatselijke en prijzige) opticien normaal. In ieder geval met mijn sterktes. Ben van kinds af aan al bijziend met min-glazen, sinds een jaar of 7 heb ik varifocus ivm de leeftijd (dus met leessterkte) 
Ik ben erg tevreden met mijn bril. Als het niet goed is, kun je er nare klachten van krijgen, dus altijd mee terug gaan en niet te lang wachten daarmee.

kerst schreef op 17-07-2025 om 20:53:

[..]

Nooit goed mee kunnen lezen. Dit is mijn derde multifocale bril, in de hoop dat het nu goed zou zijn.

De eerste multifocale bril nog weer mee heen geweest. Opnieuw oogmeting. Bril was op goede sterkte. Ik denk toch dat het ook aan mijn ogen ligt. Misschien een hele dure opticien, maar na drie mult focale brillen heb ik niet zoveel vertrouwen meer in.

Ik herken het niet, maar dan kan je de volgende keer beter een bril voor veraf kopen en een leesbril. Goedkoper dan 'n multifocale.

Jij hebt toch ook het empathisch vermogen van een baksteen hè

ik ben het eindeloze geneuzel en getrut om niks zat

als je in de buurt van Utrecht woont, kun je je gratis helemaal laten meten door optometrie studenten. Onder supervisie van een docent uiteraard. Je kunt daar een recept meekrijgen of een bril kopen. Kan fijn zijn als je eens een ander wil laten kijken of het beter kan. 

Ik snap dat het voor jou nóg vervelender is, daarom zeg ik het niet hardop. Maar nu moet ik écht alles doen, en jij hebt nogal veel noten op je zang. 

Hoorde muziek die me raakte en kon niet stoppen met huilen. Het gevoel op mijn tenen te lopen is er al zo lang, en wat ik ook doe, het is nooit genoeg. Denk dat je het nooit zult begrijpen, omdat je niet weet wat het is om er alleen voor te staan en je onveilig te voelen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.