Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Rogue
23-01-2025 om 14:47
soms vraag ik me af of jullie los van elkaar niet doorhebben, hoe freaking iritant/dom jullie klinken.
en persoon A je komt altijd erg “superieur” over alsof omdat het een keer gezegd is het niet nog een keer gezegd mag worden
Ik wil er dolgraag heel sarcastisch op ingaan, maar heb er ook geen zin in je domne geneuzel want het is helaas niet de eerste keer dat we in de “clinch” liggen
QuarterlyDinosaur18
23-01-2025 om 15:25
Ik weet niet wat te zeggen op het bericht dat mijn moeder UFO’s waarneemt. Misschien ‘maak de volgende keer snel een filmpje?’
Roos57
23-01-2025 om 15:27
Anfisa schreef op 23-01-2025 om 15:25:
Ik weet niet wat te zeggen op het bericht dat mijn moeder UFO’s waarneemt. Misschien ‘maak de volgende keer snel een filmpje?’
Ja
Of dat zal een bijzondere gewaarwording zijn geweest.
QuarterlyDinosaur18
23-01-2025 om 15:42
Roos57 schreef op 23-01-2025 om 15:27:
[..]
Ja
Of dat zal een bijzondere gewaarwording zijn geweest.
Ja, dat is een goeie. Het gehele bericht was dat er wereldwijd rare dingen gebeuren (dat klopt) en dat ze echt UFO’s zag niet wetende dat dit overal is waargenomen. Ze vond het doodeng en imposant.
Op een artikel van de NOS zag ik dat meer mensen inderdaad dingen in de lucht waarnemen die ondefinieerbaar zijn maar meestal is het na onderzoek toch te verklaren. Toch denk ik dat reageren met dat het een bijzondere gewaarwording moet zijn geweest het beste is.
Het deed me denken aan een grappige jeugdherinnering toen ik een jaar of 10 was. Ik zag een vreemd object voor ons huis circuleren en was ervan overtuigd dat het een UFO was, rende naar mijn moeder en haar man, ‘een UFO, een UFO, kom kijken!’. Het was een zeplin, ze hadden er erg veel lol om.
Rogue
23-01-2025 om 17:07
Anfisa schreef op 23-01-2025 om 15:25:
ET phone home?
QuarterlyDinosaur18
23-01-2025 om 17:11
Rogue schreef op 23-01-2025 om 17:07:
[..]
ET phone home?
Moest lachen om deze opmerking
Nou, ik had net haar ex-man aan de lijn en hij blijkt ook in UFO’s te geloven dus nu kunnen ze het met elkaar erover hebben.
Bakblik
25-01-2025 om 19:33
Echt hoor ik snap dat er veiligheidseisen moeten zijn voor huishoudelijke apparaten maar sommige dingen staan gewoon te strak afgesteld.
Een oven die na 40 minuten op 180 graden in de oververhittingsbeveiliging schiet en dan 30 minuten onbruikbaar is is gein geen handig ontwerp.
Een quiche 45-60 minuten op 200 graden
Een appeltaart 60 minuten op 175 graden
Een kruidkoek 50-60 minuten op 180 graden
Het helpt als ik iedere 10 minuten de oven even open doe om te kijken "of het goed gaat" Dan koelt bij iets af en gaat weer bijwarmen.
Net om 6 uur was ik even was ophangen en naar het toilet, kom in de keuken en denk o ja even oven open. Was mijn handen en bliep..........
Na 30 minuten alle instellingen weet goed gezet en kon dat kreng weer aan.
Nu is de qiuche op. Echt lekker was hij niet want die half gare eieren maken die bodem toch een beetje klef in de tijd die de quiche moest wachten tot de oven het weer deed.
Tuinfluiter
25-01-2025 om 23:06
Bakblik schreef op 25-01-2025 om 19:33:
Echt hoor ik snap dat er veiligheidseisen moeten zijn voor huishoudelijke apparaten maar sommige dingen staan gewoon te strak afgesteld.
Een oven die na 40 minuten op 180 graden in de oververhittingsbeveiliging schiet en dan 30 minuten onbruikbaar is is gein geen handig ontwerp.
Het helpt als ik iedere 10 minuten de oven even open doe om te kijken "of het goed gaat" Dan koelt bij iets af en gaat weer bijwarmen.
Net om 6 uur was ik even was ophangen en naar het toilet, kom in de keuken en denk o ja even oven open. Was mijn handen en bliep..........
Nu is de qiuche op. Echt lekker was hij niet want die half gare eieren maken die bodem toch een beetje klef in de tijd die de quiche moest wachten tot de oven het weer deed.
Zou ik ook niet vrolijk van worden. Misschien sparen voor een nieuwe of een timer gebruiken en elke 20 min met de deur wapperen.
Herfstappeltaart
26-01-2025 om 08:32
Bakblik schreef op 25-01-2025 om 19:33:
? Is dat een gewone oven die je koopt voor thuis? Dat is toch heel raar? Heb je hem al lang?
Bakblik
26-01-2025 om 08:56
Herfstappeltaart schreef op 26-01-2025 om 08:32:
[..]
? Is dat een gewone oven die je koopt voor thuis? Dat is toch heel raar? Heb je hem al lang?
Hij is een jaar of 6 misschien 7 oud, gewone oven voor thuis. Het gebeurt regelmatig en ik probeer het altijd te voorkomen door even te kijken of het goed gaat maar af en toe ben ik even uit de keuken en dan ben ik net een minuut te laat, omdat ik nog even mijn handen wil wassen als ik naar het toilet ben geweest of de vuilnisbak heb binnen gehaald of zo.
We moeten een hele nieuwe keuken en dan gaat dit kreng naar de stort. Ik ga ook iets nieuws uitzoeken zonder deze flauwekul. Samsung komt er niet meer in voor een oven.
Veiligheid prima maar dit is te erg. Een appeltaart bakken is echt continue opletten en erbij blijven.
Daglichtlamp
26-01-2025 om 09:17
Heeft de oven voldoende afstand tot de omgeving? Misschien even in de handleiding kijken. Ik herken dit namelijk helemaal niet.
Bakblik
26-01-2025 om 09:46
Daglichtlamp schreef op 26-01-2025 om 09:17:
Heeft de oven voldoende afstand tot de omgeving? Misschien even in de handleiding kijken. Ik herken dit namelijk helemaal niet.
Ja hij heeft meer dan genoeg ruimte. Man heeft hem bij wijze van experiment een keer buiten gezet om te kijken of dat beter ging. Dat de warmte niet zo bleef hangen in de hoek waar hij staat een dan ook na 40 minuten op 180 graden bliep en uit.
Misschien is het een maandagochtend exemplaar.
Naminokurashi
26-01-2025 om 11:52
Sorry automobilist dat ik in de weg liep op de parkeerplaats. Ik weet dat ik als voetganger geen bal voorstel en geen rechten heb. Ik zal in het vervolg nog beter uitkijken( ik dan, niet de automobilist)