Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Waarom haal ik nog wat lekkers bij de koffie, terwijl ik me erger aan de koekkruimels die in het rondvliegen terwijl je met je mond vol praat? Als je die eerst leeg eet, dan hoef je daarna ook niet, je vinger in je mond te stoppen om ze op te dippen en ze 1 voor 1 je mond te stoppen. Ik vind dat zo goor, blijf met je spuugvingers van mijn tafel!

Kutwijven! Elke keer mijn kind in tranen thuis. Jullie  zijn notabene  ook zorgverleners, jullie zouden beter moeten weten dan de werksfeer zo te vergallen en te pushen .

Collega, je bent er afgelopen jaar zo weinig geweest gebruik makend van verschillende smoesjes dat ik hoopte dat je in het nieuwe jaar helemaal niet meer zou komen. Nou ben je er toch ineens weer, daar baal ik van.

had nu toch maar dat taartje meegenomen...

Ik zag al aan je ogen dat er iets niet klopte, het was die kenmerkende, enge blik die veel van je medefanaten ook hebben. Helaas bevestigde je mijn voorgevoel volledig. Jammer, je zult vroeger best een leuke meid zijn geweest voordat je verpest werd door die ideologie. Ik hoop dat er een dag komt dat je echt wakker wordt. Geloof me, er is hoop voor je aan het andere uiteinde van de tunnel. Moet je je alleen wel eerst omkeren naar het licht en niet nog dieper in die duisternis afdalen. Wat kies je? 

Als je niet wilt appen... app dan niet. 

Malibu2 schreef op 08-01-2024 om 22:25:

Ik zag al aan je ogen dat er iets niet klopte, het was die kenmerkende, enge blik die veel van je medefanaten ook hebben. Helaas bevestigde je mijn voorgevoel volledig. Jammer, je zult vroeger best een leuke meid zijn geweest voordat je verpest werd door die ideologie. Ik hoop dat er een dag komt dat je echt wakker wordt. Geloof me, er is hoop voor je aan het andere uiteinde van de tunnel. Moet je je alleen wel eerst omkeren naar het licht en niet nog dieper in die duisternis afdalen. Wat kies je?

Je hebt volkomen gelijk. 
Laat het kind zich keren naar de wetenschap en laat het duistere van de geloven achter jou. 

Moirmel schreef op 09-01-2024 om 00:21:

[..]

Je hebt volkomen gelijk.
Laat het kind zich keren naar de wetenschap en laat het duistere van de geloven achter jou.

Ik doelde in mijn post niet op het christelijk geloof. Ja, het klopt, Jezus is het licht van de wereld; de weg, de waarheid en het leven, maar daar doelde ik hier niet op. Ik had het over de duisternis van de woke religie. 

"Most atheists have fallen for this hook, line and sinker." Dit is niet een quote van mij, maar van een professor in de filosofie en atheïst Peter Boghossian die zich oprecht afvraagt waarom sommige mensen wel of niet in woke zijn meegegaan, en hem valt op dat vooral atheïsten hier zo massaal in zijn getrapt. Ik weet de reden wel, ik heb laatst nog in mijn kerk getuigd over het "God-shaped vacuüm" dat vroeger ook in mijn hart was, een leegte, steeds op zoek naar iets maar niet kunnen vinden, soms uitmondend in wanhoop en depressieve gevoelens. Ik heb ook getuigenissen gehoord van mensen die voorheen hun toevlucht zochten in drank of drugs, aan zelfmoord dachten of dat daadwerkelijk geprobeerd hadden, die stemmen in hun hoofd hoorden. Maar nu is dat vacuüm gevuld, is die leegte gevuld. 

Een van de kenmerken van woke is dat het zich tegen vergeving keert, het wakkert juist haat aan tussen groepen. Dat is volledig tegenovergesteld aan het christelijk geloof, waar juist vergeving is voor een ieder die zich naar Jezus keert, wat diegene ook heeft gedaan. Haat verteert je echter van binnen, je hoeft absoluut geen christen te zijn om dat te beseffen. En ja, dat zie ik terug in de ogen van iemand. Dat zag ik ook terug in de ogen van degene naar wie ik verwees. Helaas.

Moirmel, als je hierover door wil praten, of voor mijn part discussiëren, stuur me dan gerust een pb. 

Malibu2 schreef op 09-01-2024 om 08:26:

[..]

...

Moirmel, als je hierover door wil praten, of voor mijn part discussiëren, stuur me dan gerust een pb.

Omdat ik me niet wil verschuilen achter en pb en iedereen mijn standpunt wel mag weten: sorry ik heb geen interesse om hierover te praten of te discussiëren, net zomin als ik met een kind praat over het bestaan van kabouters, ga ik niet met een volwassene praten over het bestaan van een god. 
En om het even duidelijk te maken. Als atheïst ben ik kennelijk momenteel moreel conservatief omdat ik meen dat heel dat woke gedoe een hoop gelul is. 

https://www.youtube.com/watch?v=3xQvzNMgSsQ&ab_channel=Bussin%27WithTheBoys

Moirmel schreef op 09-01-2024 om 08:48:

[..]

Omdat ik me niet wil verschuilen achter en pb en iedereen mijn standpunt wel mag weten: sorry ik heb geen interesse om hierover te praten of te discussiëren, net zomin als ik met een kind praat over het bestaan van kabouters, ga ik niet met een volwassene praten over het bestaan van een god.
En om het even duidelijk te maken. Als atheïst ben ik kennelijk momenteel moreel conservatief omdat ik meen dat heel dat woke gedoe een hoop gelul is.

Prima. Mijn voorstel over pb had overigens als doel om hier niet teveel offtopic te gaan. Pb om me achter te verschuilen past niet bij mij en zoals je zelf al schrijft ook niet bij jou. 

Moirmel schreef op 09-01-2024 om 08:48:

[..]

Hoe erg ik Jeffrey Star niet mag, hij heeft hier wat mij betreft zeker wel een punt. En wat dat betreft zou ik zoiets inderdaad niet kunnen zeggen. 

Verder on topic; 

Hoe krijgen mensen die niks doen in hun leven het voor elkaar een huisje te kunnen huren. Ik wil ook een eigen plek! 

Jullie hebben een paar jaar geleden jullie diploma in de winkel opgehangen naast dat van jullie vader en ook het diploma van opa hangt nog steeds in de zaak al is opa al een tijdje in de hemel. 
Dat jullie een diploma hebben wil dus zeggen dat jullie verstand hebben van jullie vak.
In jullie branche heb ik het niet verder gebracht dan verkoopster waarbij ik ook wat vleeswaren kon snijden en best wel goed al zeg ik het zelf.  Op aanvraag extra dun gesneden ham ging mij goed af. 
Ik kon riblappen onderscheiden van bieflapjes en zag het verschil tussen saucijsjes en runderworstjes.
Oké van rauwe riblappen kon ik niet zien of het kort gesneden was of lang.  Maar als je een diploma hebt moet dat een peulenschil zijn. 
Ik snap niet dat je die dwarsgesneden lappen durft te verkopen!  Wat een taaie hap. 
Als ik volgende keer vraag om kort gesneden lappen dan wil ik ze kort!!!
Jullie zijn de laatst overgebleven slagerij van de 9! die onze woonplaats ooit had! Verpest het nou niet door steeds die dwarse lappen mee te geven aan de hobbykok die houdt van lekker vlees! 

Het gaat goed en dan crash je. 
Wil vanavond nog koken voor partner en stiefzoon en daarna naar crisisopname. 

Moirmel schreef op 10-01-2024 om 10:15:

Het gaat goed en dan crash je.
Wil vanavond nog koken voor partner en stiefzoon en daarna naar crisisopname.

Sterkte Moirmel 

Sterkte Moirmel, hoop dat je er snel weer wat bovenop komt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.