Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

SombraOnline schreef op 27-11-2023 om 16:10:

Volgens mij ga ik binnenkort ontslagen worden. Ik krijg vrijwel alleen maar negatieve feedback en dat is niet zo goed voor m’n zelfvertrouwen, ik duik dan ineen in plaats van m’n best te gaan doen.

Stomme hersenen.

Ik geloof niet dat jij je best niet doet...

Veel negatieve feedback is gewoon fnuikend. 

Zusterclivia schreef op 30-11-2023 om 14:11:

[..]

Ik geloof niet dat jij je best niet doet...

Veel negatieve feedback is gewoon fnuikend.

Ik ben heel servicegericht. Wil de klant juist helpen en uitleggen hoe ze dingen zelf kunnen doen, maar er wordt vanuit teamlead (en werkgever) gepusht om die taken klaar te zetten, zodat de klant het zelf doet.

Niet iedereen is even goed met technologie, dus ik snap echt wel dat niet elke klant dat wil. Dan is het sneller en handiger om het voor de klant te doen, of de stappen met ze te doorlopen. Zo voorkom je volgens mij ook heel veel frustraties. Het liefste heeft werkgever dat je binnen 5 minuten klaar bent met een klant. Ik snap ook wel dat tijd geld is, maar de tevredenheid van je klanten is ook belangrijk!

Oh, en ik zal het niet hardop zeggen naar mijn werkgever, want ze doet het toch niet, maar: richt een ouderentelefoon op! Ja, er bestaat een systeem voor, maar ik merk dat oudere mensen die ik spreek gewoon af een toe een praatje nodig hebben. Ik heb echt de leukste gesprekken met bejaarde mensen, ik vind het heerlijk dat ze gewoon even hun ei kwijt kunnen.
Van één mevrouw heb ik verhalen gehoord over haar jeugd, hoe leuk ze het heeft gehad in Zwitserland, en een andere mevrouw die naar Canada is geweest om haar familie te bezoeken. I  it. Zet mij maar op die lijn, als dát ooit zou komen!

Ik wilde het eigenlijk niet hardop zeggen. Maar degene die tijdens de vakantie de kat eten heeft gegeven, vroeg of ze ‘een beetje mocht opruimen’. 
Ik heb ja gezegd, dacht misschien ff alle tijdschriften op een stapel. Was vouwen, die dingen. 
Maar er is van alles verplaatst, ik kan ook mijn papieren niet meer vinden. Ik kan heel veel niet meer vinden. Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn maar dit was een beetje raar thuiskomen. 

C..

C..

02-12-2023 om 16:38

Damoontje schreef op 02-12-2023 om 14:01:

Ik wilde het eigenlijk niet hardop zeggen. Maar degene die tijdens de vakantie de kat eten heeft gegeven, vroeg of ze ‘een beetje mocht opruimen’.
Ik heb ja gezegd, dacht misschien ff alle tijdschriften op een stapel. Was vouwen, die dingen.
Maar er is van alles verplaatst, ik kan ook mijn papieren niet meer vinden. Ik kan heel veel niet meer vinden. Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn maar dit was een beetje raar thuiskomen.

Vind in deze context de vraag of je even mag opruimen bij iemand anders eigenlijk al heel raar.

C.. schreef op 02-12-2023 om 16:38:

[..]

Vind in deze context de vraag of je even mag opruimen bij iemand anders eigenlijk al heel raar.

Ik dacht even de vaatwasser leeg ruimen, zoiets. Dat was prima geweest. 

wat vreemd danoontje. Wat voor signaal geeft ze nu af? 

Is het heel asociaal als ik me niet meer test op corona?

nee hoor Bloemenzee, want je hoeft niet meer te testen. Beterschap!

dat is godsgruwelijk baal van mijn kinds chronische ziekte en ik er enorm doodmoe van ben inmiddels! 

Ik zou heel graag willen dat ik dichter woonde bij iemand, zodat ik haar soms kon helpen, zelfs al is zij vijandig tegenover mij. 

Beste collega's van HRM en de salarisadministratie, jullie horen in het bedrijf degenen te zijn met de meeste kennis van onze cao. En jullie denken dat volgens mij ook te hebben. Maar waarom moet ik jullie er dan alwéér op wijzen dat het toch anders in de tekst staat dan jullie beweren. Het staat gewoon letterlijk vermeld in een algemeen bindend verklaarde cao en ik heb jullie zelfs het artikel gegeven. En nee, daar zijn geen uitzonderingen op mogelijk. De vorige keer heb ik het al tot directieniveau moeten brengen, ze waren not amused en jullie zijn op de vingers getikt. Willen jullie dit nu echt nogmaals doen? Ik vind het best hoor, ik weet dat ik het gelijk aan mijn kant heb staan en ben niet bang voor confrontatie. Maar het is zo zelfdestructief van jullie..

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

05-12-2023 om 08:55

Het is niet aardig, maar ik kan vanuit het raam van mijn werkkamer heel veel mensen zien wandelen over een glad stukje en dat is best leuk om naar te kijken.

Ik ben zelf een held op sokken als het glad is, dus ik lach mezelf verschrikkelijk vaak uit deze dagen.

Altijd gemopper  en gezeik, ik word er zó moe van!

duizel schreef op 02-12-2023 om 19:26:

wat vreemd danoontje. Wat voor signaal geeft ze nu af?

Dat ze het een rommel vond, haha. 
Het was bedoeld als verrassing, wat mij betreft had het iets minder gemogen. 

Ergens snap ik het wel. Ik heb een vriendin die zichzelf helemaal ingebouwd heeft met spullen. Daar zou ik ook heel graag een ochtendje opruimen. Hier was het lang niet zo erg als bij haar. Maar zus zal gedacht hebben: lekker de bezem er door. 

Ik zal het op een rustig moment bespreken. 

Verder: ik wil van alles hardop zeggen maar nog steeds mijn stem kwijt

Belangrijke afspraak straks doe ik met pen en papier. 

Poison schreef op 04-12-2023 om 15:12:

dat is godsgruwelijk baal van mijn kinds chronische ziekte en ik er enorm doodmoe van ben inmiddels!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.